Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: 29. 3. 2013 Název: VY_32_INOVACE_10_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3780.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Hraní s desetinnými čísly
nerovnoměrného pohybu tělesa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_705.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Rychlost hmotného bodu Ročník:1. Datum vytvoření:srpen.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Kinematika 8. NEROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Graf pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Kinematika 3. RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0203.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_05_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Rychlost, dráha a čas.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Výpočet dráhy rovnoměrného pohybu - 2.díl VY_52_INOVACE_04 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.36 Téma: Výkon Číslo.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_ZRYCHLENI.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_702.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_F7 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_F7 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Fy – sekunda Yveta Ančincová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Rovnoměrný pohyb – test 1
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Rychlost nerovnoměrného pohybu tělesa (průměrná rychlost)
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
PRŮMĚRNÁ A OKAMŽITÁ RYCHLOST
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Grafické znázornění pohybu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Pohyb těles-fyzika hrou
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Nerovnoměrný pohyb Anotace: DUM; prezentace slouží k zopakování probraného učiva Nerovnoměrný pohyb. Žáci si interaktivně, ústně i písemně opakují učivo. Studenti poznávají, co se dá vyčíst z grafu dráhy. Řeší graf a tabulku dráhy. V pracovním listu hledají správná řešení k otázkám.

Pokud auto zrychluje nebo zpomaluje, říkáme, že se pohybuje nerovnoměrně. Pokud auto zrychluje nebo zpomaluje, říkáme, že se pohybuje nerovnoměrně.

Auta, vlaky ani letadla se nemohou pohybovat stále rovnoměrně. Dříve nebo později musí zpomalit a zastavit. Pro jednotlivé dopravní prostředky jsou vytvořené jízdní řády.

Osobní vlak č na trati Praha - Benešov čas/ h7:207:247:257:297:33 Dráha/km033610

čas/ h7:207:247:257:297:33 Dráha/km s/km t/h Graf dráhy

Průměrná rychlost Průměrnou rychlost nerovnoměrného pohybu spočítáme takto: v p =

Průměrná rychlost Řidič jel po dálnici hodinu rychlostí 130 km/h, potom čvrthodinu stál a nakonec jel půlhodinu rychlostí 100 km/h. Jaká byla jeho průměrná rychlost za celou dobu jízdy? 1. Nejdříve spočítáme celkovou dráhu, kterou řidič ujel. 130 km/h 1 h + 100km/h 0,5 h = 180 km 2. Celkový čas je 1 h + 0,25 h + 0,5 h = 1,75 h 3. v p = 180 km : 1,75 h ≐ 103 km/h Průměrná rychlost řidiče byla 103 km/h.

čas/ h7:227:257:287:367:44 Dráha/km Dokresli graf dráhy:

Spočítej příklad: Běžec běžel 20 minut rychlostí 24 km/h a 15 minut rychlostí 21 km/h. Jakou měl průměrnou rychlost? Celková dráha: 24 km/h 0, km/h 0,25 = 13,17km Celkový čas je 0,33 + 0,25 = 0,58 h v p = 13,17 : 0,58 ≐ 22,7km/h Běžec měl průměrnou rychlost 22,7 km/h.

Použité zdroje RNDr. Martin Macháček, CSc., Fyzika pro 8. ročník základní školy a víceletá gymnázia, nakladatelství Prometheus, 2006, ISBN Kliparty galerie office Kliparty galerie SMART Notebook 11 Vlastní zdroje - obrazový materiál Vlastní zdroje - texty