Plk. Mgr. Vladislav Husák náměstek policejního prezidenta pro uniformovanou policii Ing. Petr Soukup SAZKA ARENA člen organizačního výboru MSLH 2004.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační systém krizového řízení kraje
Advertisements

Školení starostů obcí ORP České Budějovice Magistrát města České Budějovice
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ Bolatice
OBRANA A BEZPEČNOST ČR Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Cvičení složek IZS „KV Aréna“
Krajský úřad Vysočina, ul. Žižkova 57, Jihlava
Boj proti fotbalovému násilí filosofie, právní rámec a role jednotlivých subjektů Ivan Langer ministr vnitra.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
Letecká záchranná služba
Informační podpora při krizovém řízení
Evakuace Pardubice IKM VŠE Praha MUDr. Alena Váňová.
Řešení problematiky diváckého násilí. Proč?  zvyšující se intenzita projevů násilí  příliš velké zatížení Policie ČR  nedostatečná efektivita postihů.
Traumatologický plán ÚSZS
 V souladu s Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení, schválenou usnesením Bezpečnostní rady státu ze dne 16. listopadu 2004 č. 14 a Plánem hlavních.
Setkání s veřejností na téma bezpečnost městys Nehvizdy 5. ročník.
Zvýšení akceschopnosti Policie ČR při řešení mimořádných událostí CZ.1.06/3.4.00/ Aktualizace dne:
Zajišťování majetku v trestním řízení v roce 2012 POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ ÚSTECKÉHO KRAJE.
Bezpečnostní systém ČR Zákonné normy pro podporu řešení MU a KS Hasičský záchranný sbor Libereckého kraje oddělení ochrany a přípravy obyvatelstva a krizového.
INTEGROVANÝ ZÁCHRANNÝ SYSTÉM. Co to je IZS? Integrovaný záchranný systém je systém pro koordinaci záchranných a likvidačních prací při vzniku mimořádných.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
1 Komunikace VZ s operačním střediskem. 2 Při komunikaci mezi VZ a OPIS je nutné vycházet ze zásad, které jsou uvedeny ve vyhlášce č.247/2001 a č.328/2001.
Nová pravidla bezpečnosti na fotbalových stadionech Ivan Langer ministr vnitra Praha
Projekt Česko - Polské příhraničí zlepšení bezpečnosti využitelnost v praxi Krajské ředitelství policie Moravskoslezského kraje.
© 2012 OIKT Plzeň Mobilní Monitorovací Centrum a jeho využití v roce 2011 v rámci projektu „Předcházení a postih projevů extremismu při hromadných akcích“
Hraniční kontrola předmětů na vnějších hranicích spolufinancovaný z Ročního programu 2013 Fond pro vnější hranice (FVH)
INTEGROVANÉ BEZPEČNOSTNÍ CENTRUM krok k bezpečnému regionu Ing. Evžen Tošenovský Dr. h. c. hejtman Moravskoslezského kraje.
Zdolávání mimořádných událostí Oznámení o uložení nebo nálezu výbušniny nebo výbušného systému STČ – 03/IZS.
Zvýšení akceschopnosti Policie ČR při řešení mimořádných událostí CZ.1.06/3.4.00/ Aktualizace dne:
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Policie Radka Smetanová VY_32_INOVACE_policie_20.
Technologie, lidé, prostředí Portál krizového řízení Ústeckého kraje Venuše Kindlová Bezpečnostní tajemník Ústeckého kaje.
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Kamerové systémy na území MČ Praha 11 1.Městský kamerový systém hl. města Prahy 2.Kamerový systém MČ Praha 11 3.Multifunkční dohledové centrum 4.Vzdálená.
Činnost dopravní policie v roce Dopravní přestupky řidičů motorových vozidel Celkem řešeno řidičů motorových vozidel na místě uloženo.
B E Z P E Č N O S T n a ž e l e z n i c i
Technika pro integrovaný záchranný systém plk.Mgr. Jaromír Lebeda.
Přehled o činnosti a výsledcích útvarů služby pořádkové policie za rok 2009 a porovnání s rokem plk. Mgr. Petr SEHNOUTKA ředitel.
OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
Prezentace úseku vnější služby Krajského ředitelství policie Olomouckého kraje za rok 2015.
Letecká technika pro záchranné práce v IZS CZ.1.06/3.4.00/ Projekt je spolufinancován z Evropské unie, Evropského fondu pro regionální rozvoj v.
Městský úřad Nový Bydžov Povodně Oddělení krizového řízení.
ANTIKONFLIKTNÍ TÝM POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY. Antikonfliktní tým Policie ČR 2 Co je antikonfliktní tým (AKT) Je to nová forma preventivního působení za.
Vyhodnocení bezpečnostního opatření MSLH IIHF 2015.
Ředitelství služby pořádkové policie Policejního prezidia ČR 1.  nová forma preventivního působení za účelem předcházení protiprávnímu jednání,
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Integrovaný záchranný systém České republiky – Ústeckého kraje
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Setkání s veřejností na téma bezpečnost
Dočasná změna režimu na státních hranicích s Rakouskem
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Preventivní projekty zaměřené na problematiku AMOK - útok aktivního střelce.
Mezinárodní policejní akce na železnici 24–BLUE
Kybernetická kriminalita
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
10 pilířů reformy Policie ČR
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
PBSNPB22 Probační a mediační služba
Projekt 1 - Zhodnocení vybrané sportovní akce (SA)
Zajištění bezpečnostní situace České republiky
Časová osa opatření Analýza bezpečnostních rizik
Přehled o činnosti a výsledcích útvarů služby pořádkové policie za 1
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Zrealizované projekty z Fondu pro vnější hranice v rámci ročních programů FVH 2007, ročního programu FVH 2008 realizovaných v roce 2009.
Michaela Borovanská, Jana Malíková
Zvýšení akceschopnosti Policie ČR při řešení mimořádných událostí CZ.1.06/3.4.00/ projekt je realizován z Evropské unie, Evropského.
Obsah Co je to GIS Segmentace GIS HZS ČR GIS portál HZS ČR
Transkript prezentace:

plk. Mgr. Vladislav Husák náměstek policejního prezidenta pro uniformovanou policii Ing. Petr Soukup SAZKA ARENA člen organizačního výboru MSLH 2004

 Základní charakteristika místa:

Základní body prezentace 1.Kvantifikace bezpečnostních rizik 2.Organizace činnosti Policie ČR 3.Návrh bezpečnostních opatření 4.Realizace přijatých návrhů 5.Zhodnocení průběhu akce

 Pro stanovení bezpečnostních rizik byly osloveny všechny rozhodující útvary na úrovni vrcholového řízení Policie ČR  Každý útvar (služba dopravní policie, služba pořádkové policie, služba železniční policie, služba kriminální policie a vyšetřování …) vyhodnotil možná rizika po vlastní linii

 Z předložených zpráv byl zpracován celkový přehled možných rizikových situací  Následně byl zpracován návrh komplexního zajištění bezpečnosti v rámci Integrovaného záchranného systému za účasti všech jeho složek

 Základní zajištění bezpečnosti se týkalo zejména: – zajištění bezpečnosti objektu a jeho návštěvníků z hlediska možného vnějšího útoku či výskytu nástražného výbušného systému – zajištění veřejného pořádku v případě výskytu diváckého násilí – organizace a koordinace činnosti složek IZS v případě výskytu mimořádné situace – organizace činnosti bezp. složek před zahájením a po ukončení utkání pro zajištění bezproblémového příchodu a odchodu dováků

 Jako stěžejní bezpečnostní rizika byly hodnoceny zejména tyto skutečnosti: – větší počet návštěvníků Prahy i ze zahraničí s sebou přinese nejen lokální, ale i globální nárůst dopravního zatížení a to nejen vozidel individuální automobilové dopravy, ale i autobusové – před a po pořádání uvedených akcí bude značně zvýšený pohyb chodců v oblastech okolo budov konání akcí a na přístupových a odchodových trasách, což ze strany chodců povede k jejich neukázněnosti, budou používat i komunikace určené pro vozidla.

– v rámci prováděných opatření je nutné počítat i s možností a nutností připravit a zajistit případné trasy pro zavedení náhradní povrchové městské hromadné dopravy za výluku METRA. – v rámci příjezdů a příletů jednotlivých delegací a hostů je nutné počítat se skutečností, že i na samotném letišti Praha Ruzyně dojde ke zvýšenému pohybu a především fanoušci jednotlivých mužstev by mohli negativním způsobem ovlivnit dopravní situaci na místě samotném.

– nutnost evakuace v případě úniku čpavku, výpadku proudu, při požáru nebo oznámení o uložení nástražného výbušného systému – možnost výhružných anonymů i výskyt fanatických fanoušků – před zahájením jednotlivých utkání lze očekávat prodej padělaných vstupenek – přeprava jednotlivých reprezentačních družstev na utkání v Praze nebo Ostravě se uskuteční mimořádnými vlakovými soupravami. V daném případě může dojít k ohrožení mužstev zejména při nástupu a výstupu z vlakových souprav v prostorech nádraží, ze strany "fanoušků" nebo pachatelů krádeží

– možnost zneužití příjezdů a odjezdů fanoušků k jednotlivým zápasům k projevům násilí a k páchání další trestné činnosti v příhraničních oblastech včetně možnosti fyzických střetů fanoušků z řad cizinců na hraničních přechodech České republiky (nádražích, letištích apod.) – možnost překračování státních hranic mimo hraniční přechody u osob, kterým bude dle zákona č. 326/1999 Sb. odepřen vstup na území ČR v souvislosti s konáním této sportovní akce

– nebylo známo přesné umístění chráněných osob v hledišti, bylo by dobré aby chráněné osoby, které navštíví utkání měly umístění do oddělených lóží, kde by byl minimální kontakt chráněných osob s diváky – v případě umístění chráněných osob do hlediště je třeba zajistit více místa pro doprovod, osobní ochránce, zahraniční osobní ochránce a upřesnit trasu do zázemí, kde chráněné osoby budou pobývat při přestávkách během hokeje

– parkování vozidel chráněných osob by mělo být v podzemních garážích pro VIP osoby a ne v prostoru na venkovním parkovišti, kde by mohlo docházet ke kontaktu mezi návštěvníky, zaparkovanými vozidly a řidiči

 Pro eliminaci výskytu mimořádné události z hlediska výskytu výbušných systémů bylo zajištěno: – provádění preventivních pyrotechnické prohlídky za účasti osoby s místní znalostí a s generálním klíčem – součinnost s bezpečnostní a pořadatelskou službou – úzká součinnost s IZS – přímá účast pyrotechniků a psovodů v místě konání MS – proškolení bezpečnostních pracovníků

 Organizace činnosti Policie ČR byla řešena – konstituováním krizového štábu – vydáním interního aktu řízení policejního prezidenta, kterým byly jmenováni jednotliví členové štábu – pravidelnými setkáními celého štábu a průběžným vyhodnocováním plnění zadaných úkolů

Motto: Základem je princip jednotného velení a jednoznačné odpovědnosti každého zainteresovaného velitele (na libovolném stupni velení)

 Mezi základní úlohy štábu patřilo: – Projednat spolupráci a součinnost s ČSLH – Projednat součinnost a spolupráci s Městskou policií v Praze a Ostravě – Pravidelně dokládat svoji činnost (v průběhu mistrovství denně) – V případě mimořádné události ve spolupráci s ostatními složkami IZS zajistit koordinaci činností tak, aby byly minimalizovány případné škody na majetku a zdraví občanů

Organizace štábu v průběhu mistrovství  Pro potřeby štábu byl vyčleněn zvláštní prostor přímo v objektu haly  Štáb se pravidelně scházel nejpozději dvě hodiny před zahájením prvního utkání

 Pro potřeby komunikace byly k dispozici: – Pevné telefonní linky – Vnitřní telefonní linky objektu – Mobilní telefonní spojení – Internet – Intranet Policie ČR – Sekundární pracoviště operačního střediska hl. m. Prahy

 V rámci komplexního spojení mezi operačním střediskem hl. m. Prahy a štábem v objektu haly byl použit komunikační systém Maják 158, který se velmi dobře osvědčil

I díky přijatým opatřením nebyla zaznamenána žádná mimořádná událost, která by narušila průběh mistrovství světa v ledním hokeji Výsledek:

 Event Security – realizovala Group 4 Falck – během hokejového utkání celkem 400 osob ve službě – maximální kapacita vstupů návštěvníků za hodinu (57 kotrolních bodů) – „high tech“ ( ACS, ID Cards, CCTV, 135 kamer, bezpečností rámy, rentgeny, roboty Mosro, klíče/chipy, bezdrátová komunikace – 220xMotorola, detektory drog, bezpečnostní velín etc.)

 První pomoc – Záchranná služba hl. m. Prahy – 201 zásahů během MSLH

 Morální ocenění každému zúčastněnému  Zúčastnilo se cca 1350 policistů a příslušníků HZS  Každému byl předán personifikovaný děkovný list

Děkujeme za pozornost