1. Stator není vystředěn v důsledku nárazů A462

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr.Miroslav Michálek „Tento projekt je spolufinancován
Advertisements

VÍTKOVICKÁ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A GYMNÁZIUM
Projekt spolupráce auto a IT oborů
Prosinec Průběh poruchy  Dne byla EN 10 normálně odstavena  Vzápětí po odstavení EN 10 poklesl tlak ve vysokotlaké sběrně napájecí.
Kryté součástky - AutoCheck Gold
Kryté součástky - AutoCheck PREMIUM
Liquid ring compressor
•Odstavení vozidla – příčiny a důsledky, prevence (povolená kola, vadné dveře – jejich zajištění,) •Spotřeba elektrické energie na vozidle MHD (vybité.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Elektrické motory a pohony
Elektrické příslušenství motorových vozidel 2. ročník, 1
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Rozdíl mezi kluznými a kuličkovými ložisky
Spalovací motory.
Předmět: Odborný výcvik Ročník: 2. a 3. Téma: Pěstování Rostlin
1 Ochrana kovových dílů proti korozi je velmi důležitá, ale také drahá Zákazníci požadují vysokou kvalitu Konkurence vás nutí minimalizovat výrobní náklady.
Alternátory konstrukce
Elektromotor.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Petr Koblížek Předmět/vzdělávací oblast: Provozuschopnost dopravních prostředků Tematická oblast:Konstrukční skupiny dopravních prostředků Téma:Kontrola.
Krokový motor.
Zdroje proudu – generátory II
Elektrický generátor Elektrický generátor je elektrický stroj, sloužící k přeměně jiných druhů energie na energii elektrickou. Nejčastěji se jedná o rotační.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Spouštěče s převodem.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:září 2012 Určeno:9. ročník ZŠ.
ZPV Industrial, s.r.o. zajišťuje
TEXTAR produktové informace Technické školení TEXTAR
Lisované spojení Autor: Vojtěch Rozsíval Lisované spojení Lisované spojení je možné použít na měkké, polotvrdé a tvrdé měděné trubky. K dispozici je.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_EP_14 SADA Elektrické přístroje. Historický stěrač.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Miluše Pavelcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ M 14 TÉMA: Elektromotor ČÍSLO PROJEKTU:
Servisní a opravárenská činnost Opravy a servis převodovek Opravy ostatních strojních zařízení Montáže a demontáže ložisek Obchodní činnost Dodávky převodovek.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Dynamo – konstrukce Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
ELEKTROTECHNIKA Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M Stejnosměrné stroje – dynamo.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Údržba a závady zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 3.4 Lištové rozvody Obor:Elektrikář.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Alternátor – srovnání s dynamem Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových.
Palivová soustava vznětového motoru Tato soustava je jedna z nejdůležitějších pro funkčnost motoru. Palivem pro vznětový motor je nafta. Skládá se ze.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Alternátor – závady, zkoušení Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název prezentace (DUMu): Dynamo – údržba, závady, opravy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Měření kapacity.
Elektrické stroje a přístroje
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Alternátory elektrická kontrola
Čistota při montáži a manipulaci
Název SŠ: VOŠ, SPŠ automobilní a technická
Tato prezentace byla vytvořena
Název prezentace (DUMu): Seřízení zapalování
Název: Nastavení rozvodů Autor: Šnejda Karel
Elektrické točivé stroje
Tato prezentace byla vytvořena
Alternátory – závady pokračování
Tato prezentace byla vytvořena
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Měření indukčnosti.
Tato prezentace byla vytvořena
KONTROLNÍ SEZNAM pro motor startéru
Provedení motorového vývodu
Název SŠ: VOŠ, SPŠ automobilní a technická
Provedení motorového vývodu
Akumulátor a dobíjecí soustava
Transkript prezentace:

1. Stator není vystředěn v důsledku nárazů A462 Alternátor nabíjí, ale je velmi hlučný: stator není vystředěn v důsledku poškození u držáků (speciálně u alternátorů VI). Pokud není stator přidržován ve správné poloze držákem, může jej vystředit i velmi slabý náraz. Vizuální kontrola je velmi důležitá. Umožní zjistit poškození dílů.

1. Stator není vystředěn v důsledku nárazů A462 Co lze zjistit u dílu? Co lze zjistit u vozidla? Proč došlo k závadě? Co doporučuje VALEO pro zamezení vzniku závady: Stator není vystředěn v důsledku poškození držáku. Alternátor nabíjí, ale je velmi hlučný. Poškození držáků alternátoru způsobilo vystředění statoru, proto se jej rotor dotýká. Větší pečlivost během montáže a manipulace se startérem.

2. Kotva poškozená odstředivou silou D231 Jiný pohled na přehřátý startér Hřídel pastorku vykazuje přehřátí a je “modrá” Vidlička je roztavená.

2. Kotva poškozená odstředivou silou D231 Startér je zablokován, ale solenoid pracuje správně: příčinou je vadný spínač zapalování, což je velmi dobře známá závada u Valeo v oblasti OEM. Toto lze překontrolovat na boční straně solenoidu Hřídel pastorku vykazuje přehřátí a je “modrá” Pokud se přepálí samotný startér, hřídel nebude modrá.

2. Kotva poškozená odstředivou silou D231 Jiný pohled na přehřátý startér Z vnější strany lze podle stavu nálepky zjistit, že startér je spálený (uvnitř je kompletně spálený) Bočník mezi solenoidem a deskou uhlíků je roztaven

2. Kotva poškozená odstředivou silou D231 Co lze zjistit u dílu? Co lze zjistit u vozidla? Proč došlo k závadě? Co doporučuje VALEO pro zamezení vzniku závady: Hřídel pastorku vykazuje přehřátí a je “modrá”. Vidlička je roztavená. Z vnějšku lze kon- trolou mechanických dílů zjistit podle stavu nálepky, že startér spálen (uvnitř je kompletně spálen). Bočník mezi solenoidem a deskou uhlíků je roztaven. Startér nepracuje nebo nemá dostatek energie pro nastartování motoru. Startér byl poháněn motorem s velmi vyso- kými otáčkami v dů- sledku poruchy spína- če zapalování. Startér byl poháněn motorem, protože vedení mezi spínačem zapalování a sole- noidem vytvořilo zkrat. Překontrolujte spínač zapalování ve vozidle.

3. Stopy mechanického poškození G172 Díl nepracuje správně a na dílu jsou vidět stopy mechanického poškození: Zákazník zacházel s dílem velmi tvrdě během jeho montáže nebo demontáže. Stopy mechanického poškození

3. Stopy mechanického poškození G172 Co lze zjistit u dílu? Co lze zjistit u vozidla? Proč došlo k závadě? Co doporučuje VALEO pro zamezení vzniku závady: Stopy mechanického poškození. Díl nepracuje správně. U startéru mohou být uvolněny feritové díly (D6RA), proto nemůže startér pracovat. U alternátoru může být špatně vystředěn stator a tak může docházet ke kontaktu mezi rotorem a statorem. Dodržujte montážní postup doporučený výrobcem vozidla / dílu

4. Poškození po vniknutí maziva G168 Alternátor nenabíjí a svítí kontrolka nabíjení: nafta nebo motorový olej vnikly do alternátoru. Případ alternátoru Sběrací kroužky a uhlíky jsou velmi poškozeny Ložisko je zaolejováno

4. Poškození po vniknutí maziva G168 Startér pracuje pomalu a nedokáže startovat motor vozidla: nafta nebo motorový olej vnikly do startéru. Případ startéru Kolektor je zcela poškozen Vnitřek je zaolejovaný

4. Poškození po vniknutí maziva G168 Uhlíky jsou poškozeny Vnitřek je zaolejovaný

4. Poškození po vniknutí maziva G168 Případ alternátoru Co lze zjistit u dílu? Co lze zjistit u vozidla? Proč došlo k závadě? Co doporučuje VALEO pro zamezení vzniku závady: Sběrací kroužky a uhlíky jsou velmi poškozeny, vnitřek je zaolejovaný. Z alternátoru je cítit nafta nebo olej. Nenabíjí. Svítí kontrolka nabíjení. Únik nafty z palivového vedení. Mytí vozidla vysokotlakým čističem. Únik motorového oleje v blízkosti alternátoru. Při výměně alternátoru odstraňte také všechny úniky.

4. Poškození po vniknutí maziva G168 Případ startéru Co lze zjistit u dílu? Co lze zjistit u vozidla? Proč došlo k závadě? Co doporučuje VALEO pro zamezení vzniku závady: Kolektor a uhlíky jsou poškozeny a vše je zaolejováno. Ze startéru je cítit nafta nebo olej. Startér pracuje pomalu a nedokáže spustit vozidlo. Solenoid správně pracuje. Nafta nebo motorový olej se dostaly do vnitřku startéru motoru. Odstraňte úniky v blízkosti startéru.

6. Odmítnutí záruky, protože jednotka byla zákazníkem rozebrána G166 Díl nepracuje správně a jsou u něj vidět jednoznačné znaky jeho rozebírání: zákazník se sám pokoušel odstranit závadu. Znaky odšroubování (jsou jasně vidět na černé barvě) Znaky po použití šroubováku pro zvedání zadního víka

6. Odmítnutí záruky, protože jednotka byla zákazníkem rozebrána G166 Co lze zjistit u dílu? Co lze zjistit u vozidla? Proč došlo k závadě? Co doporučuje VALEO pro zamezení vzniku závady: Jednoznačné znaky rozebrání dílu (barva). Odšroubovaná řemenice. Problémy s alternátorem nebo startérem. Zákazník si díl sám rozebral.