Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

V PRAVOÚHLÉM TROJÚHELNÍKU
1. ročník S O U GONIOMETRICKÉ FUNKCE PDF Poznámky pro žáky se SPU
POZNÁMKY ve formátu PDF
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená.
F U N K C E Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Slovní úlohy o společné práci
V ý p o č t y p l o c h Milan HanušPřehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Obvody a obsahy rovinných obrazců
POZNÁMKY ve formátu PDF
SINOVÁ VĚTA PRO III. ROČNÍK SOU Poznámky pro žáky se SPU DOC PDF
trojúhelníka Konstrukce Milan Hanuš,
řešené soustavou rovnic
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
Goniometrické funkce Řešení pravoúhlého trojúhelníku
Užití Pythagorovy věty – 5. část
Matematika – 8.ročník Pythagorova věta
MILAN HANUŠ Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
- řešení pravoúhlého trojúhelníku
PYTHAGOROVA VĚTA příklady
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Pythagorova věta užití v prostoru
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Goniometrické funkce pro III. ročník
Pravoúhlý trojúhelník
Základní škola Ostrava – Hrabová Microsoft Office PowerPoint 2003
14_Řešení pravoúhlého trojúhelníka – Euklidovy věty
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Milan Hanuš PŘEHLED UČIVA Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Lineární funkce Zdeňka Hudcová Přehled učiva ÚvodÚvod Definice a=b=0 a=0 b=0 Vyšetření monotonie Průsečík s y Úkol 1 Úkol 2Definice a=b=0a=0 b=0Vyšetření.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Opakování na písemnou práci
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Pythagorova věta autor.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Pythagorova věta.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
5,2 Milan Hanuš X Poznámky TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Pythagorova věta.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
SINOVÁ VĚTA Milan Hanuš;
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK V ROVINNÝCH GEOMETRICKÝCH OBRAZCÍCH
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Pythagorova věta - příklady
Název: VY_32_INOVACE_MA_8A_12I Škola:
Pythagorova věta – popisuje vztahy stran v pravoúhlém trojúhelníku
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Transkript prezentace:

Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních a komunikačních technologií Pythagorova věta Přehled učiva K učebnici Calda,E.: Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU 1. díl Prometheus, 2002, s. 178

AB C c b a c2c2 a2a2 b2b2 Pythagorova věta V pravoúhlém trojúhelníku je součet obsahů čtverců nad odvěsnami roven obsahu čtverce nad přeponou. Pythagorova věta a 2 + b 2 =c 2 a 2 = c 2 - b 2 b 2 = c 2 – a 2

UŽITÍ PYTHAGOROVY VĚTY V pravoúhlém trojúhelníku zadaném podle vět sus a Ssu umožňuje vypočítat třetí stranu AB C c b a Pomocí kalkulátoru: Výpočet přepony ze zadaných odvěsen (a 2 + b 2 ) Výpočet odvěsny ze zadané přepony a odvěsny (c 2 - a 2 )

4 m vysoký stožár je ve vzdálenosti 3 m od jeho uložení ukotven ocelovým lankem. Jak dlouhé musí být kotvící lanko? 4 mx m 3 m Kotvící lanko musí být alespoň 5 m dlouhé.

4 m vysoké lešení je zajištěno proti převržení („zavětrováno“) pětimetrovou lešenářskou trubkou. Jak daleko od paty lešení je delší trubka ukotvena? 4 m5 m x m Zajišťovací trubka bude ukotvena 3 m od paty lešení.

5 dm dlouhá hřídel je opřena o ke dnu kolmou stěnu tak, že se dotýká dna ve vzdálenosti 30 cm od stěny. Jak vysoko ode dna se dotýká stěny? 5 dm x m 3 dm Hřídel se dotýká stěny ve výši 400 mm.

Obrácená věta k Pythagorově větě Jestliže v trojúhelníku se stranami a, b, c platí: c 2 = a 2 + b 2 Pak je tento trojúhelník pravoúhlý s pravým úhlem při vrcholu C. Využití Vytýčení pravého úhlu: 4 délkové jednotky 5 délkových jednotek 3 délkové jednotky Postup: 1.Vytýčení strany dlouhé 4(nebo 3) délkové jednotky 2.Kružnice k 1 =(A;3) 3.Kružnice k 2 =(B;5) 4.|Úhel BAC| = 90° AB C

V parku vede cesta k lavičkám kolem dvou stran obdélníkové louky dlouhé 35 m a široké 15 m. Vandalové si cestu zkracují úhlopříčkou přes loučku. O kolik metrů si zkracují cestu? 35 m 15 m xm Vzdálenost k lavičce kolem louky … = 50 m Vzdálenost k lavičce úhlopříčkou … Zkrácení cesty … 50 – 38 = 12 m Vandalové si zkracují cestu o 12 m, což za poničený trávník nestojí. Kalkulačka

Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních a komunikačních technologií K O N E C Prezentace je přístupná na

1. V pravoúhlém trojúhelníku ABC měří dvě strany 125 cm. Jak dlouhá je třetí strana? 2. V trojúhelníku KLM měří strany 3,75 m, 5 m a 6,25 m. Je tento trojúhelník pravoúhlý? 1.Jak dlouhé je napjaté lano spuštěné z 35 m vysoké věže do vzdálenosti 8+ m od paty věže? 2. V trojúhelníku OPQ měří strany 13,7 m, 15 m a 16,2 m. Je tento trojúhelník pravoúhlý?

1. V pravoúhlém trojúhelníku ABC měří dvě strany 125 cm. Jak dlouhá je třetí strana? 2. V trojúhelníku KLM měří strany 3,75 m, 5 m a 6,25 m. Je tento trojúhelník pravoúhlý? 1.Jak dlouhé je napjaté lano spuštěné z 35 m vysoké svislé věže do vzdálenosti 82 m od paty věže? 2. V trojúhelníku OPQ měří strany 13,7 m, 15 m a 16,2 m. Je tento trojúhelník pravoúhlý? Trojúhelníku KLM je pravoúhlý.Trojúhelníku OPQ není pravoúhlý.