NERVOVÁ TKÁŇ OLGA BÜRGEROVÁ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Štěpánka Zemenová, 8.kruh
Advertisements

NERVOVÁ SOUSTAVA I. VY_32_INOVACE_E2-17 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Opakování - centrální nervová soustava
Preklinické léze u roztroušené sklerózy
Nervová soustava Strunatců
Obecná neurofyziologie
Nervová tkáň histologie a embryologie
Nervová soustava funkce řídí činnost všech orgánů
Složka sady:EU III/2 č. 15 VY_32_INOVACE_Př.8.15
BUŇKY A TKÁNĚ V LIDSKÉM TĚLE
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P23/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Biologie člověka Autor:
Regenerační schopnost tkání. Zevní a vnitřní prostředí organismu.
4. Neuron.
Nervová soustava- úvod
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Mechanizmus účinku Betaferonu Mechanizmus účinku Betaferonu Pavel Štourač Pavel Štourač Neurologická klinika FN Brno –Bohunice Neurologická klinika FN.
SOUSTAVA NERVOVÁ Řídí činnost lidského těla
Nervová soustava Stavba nervové buňky: nervová buňka = neuron
Nervová soustava - úvod
Nervová soustava - udržuje a řídí vnitřní prostředí těla, udržuje vztahy mezi vnitřními orgány a mezi organismem a okolím - je tvořena: centrální nervovou.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Nervová soustava Nervová soustava je nadřazená ostatním soustavám
NERVOVÁ SOUSTAVA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci nervové.
Centrální nervový systém
Nervová soustava soustava řídící
Nervová soustava a smyslové orgány
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_335 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Filip Tomeš Předmět Biologie.
Nervová soustava Olga Bürgerová.
Periferní nervový systém
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Stavba a funkční třídění svalové a nervové tkáně
NERVOVÁ SOUSTAVA SZŠ A VOŠZ PŘÍBRAM.
Řídící soustavy Nervová a hormonální.
Nervová soustava l Autor : Mgr. Irena Hudcová Přírodopis Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
6. Akční potenciál.
NERVOVÁ SOUSTAVA (NS) - stavba : - základem – neuron : Tělo Dendrity
Stavba kůže. Stavba kůže Nervová soustava CNS umožňuje velmi rychlé reakce organizmu na rozmanité podněty zevního i vnitřního prostředí. Podněty-
Mnohobuněčné organismy
ROZTROUŠENÁ SKLERÓZA Olga Bürgerová.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Glie. Glie jsou početnější než neurony Neúčastní se –Aktivního vedení nervového vzruchu –Přenosu signálů a zpracování informací Regulují iontové prostředí.
Mícha.
88. Nervová tkáň Funkce: příjem informací z okolí, zpracování, integrace, analýza a přenos = > nervový systém přímo či nepřímo koordinuje všechny funkce.
NERVOVÁ SOUSTAVA.
3. Stavební elementy nervové soustavy.
Soustava nervová 1. část.
Nervový systém seminář.
FUNKCE GLIOVÝCH BUNĚK Petr Čechovič 7. kruh, 2.LF
Miikroskopická stavba – uspořádání tkáně
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.
NERVOVÁ SOUSTAVA.
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Tkáně. Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Pokuste se vystihnout pojem tkáň soubor tvarově podobných buněk s určitou,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_PŘ8_BO.
Biologie člověka vědní obory: anatomie fyziologie
SOMATOLOGIE Mgr. Pavlína Krbcová.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Fyziologie nervového systému
BIOLOGIE ČLOVĚKA NERVOVÁ SOUSTAVA
STAVBA A ČINNOST NERVOVÉ SOUSTAVY.
Název prezentace (DUMu): Nervová soustava
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NERVOVÁ SOUSTAVA (opakování)
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_TKÁNĚ2_P1-2
Anotace Prezentace slouží k úvodní hodině do tématického celku: nervová soustava Je určena pro žáky 8. ročníku ZŠ.
Základní škola, Hradec Králové
Tkáň soubor buněk stejného tvaru a funkce Tkáň v lidském těle:
Transkript prezentace:

NERVOVÁ TKÁŇ OLGA BÜRGEROVÁ

NERVOVÁ TKÁŇ – Morfologie: čistě buněčná tkáň, buňky nervové a gliové – Funkce: neurony (dráždivost a vodivost), glie (podpůrná, izolační,nutritivní,spolupráce u vedení)

neuron

Glie

Glie Tři hlavní typy gliových buněk jsou mikroglie, astrocyty (též ozn. jako astroglie, makroglie) a oligodendrocyty (též oligodendroglie). Mikroglie jsou nejmenší gliové buňky v CNS, kde nemají žádnou přednostní lokalizaci. Díky vysoké pohyblivosti a schopnosti fagocytovat slouží jako úklidové buňky. Astrocyty lze rozdělit na vláknité (fibrózní), vyskytující se hlavně v bílé hmotě, a protoplazmatické, lokalizované zvláště v šedé hmotě. Pro astrocyty je typická existence mnoha výběžků z buněčného těla. Jednotlivé astrocyty jsou propojeny přes těsná spojení. Oligodendrocyty tvoří kolem axonů v CNS myelinovou pochvu; v periferním nervovém systému mají tuto úlohu Schwannovy buňky, které jsou další třídou gliových buněk. Myelinová pochva umožňuje rychlejší vedení impulsů axonem. Hlavní úloha myelinové pochvy spočívá v elektrické izolaci jednotlivých částí axonu.