Filip Chvátal ANALÝZA DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI V OBCÍCH ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk
Advertisements

FARNÍ CHARITA Karlovy Vary
Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
 Stát je institucí, která má moc vládnout, soudit a vytvá ř et zákony spole č nosti. Stát je vymezen Státní moc (výkonnou, zákonodárnou a soudní Stálým.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Název projektu:Učení pro život Reg. číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony:V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí.
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Ing. Vojt ě ch Miler Zkušenosti a zhodnocení projektu Regionálního centra podpory sociálního podnikání.
 Rybá ř  U č itelka  Policista  Zedník  Bankovní ú ř edník  ICT technik  Uklíze č ka  …
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Jak dál ve zpoplatnění silnic? 0 O 2 TRUCK BUSINESS DAY LEDNICE, 12. KV Ě TEN 2011.
1 Neziskové organizace a rozvoj m ě st. Města a jejich vývoj 2 80% urbanizace ve vysp ě lých zemích Tém ěř 50% urbanizace v rozvojových zemích s rychlou.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
D OPRAVNÍ DOSTUPNOST Seminář z geografie dopravy Filip Chvátal.
Poslední cesta vede k nám! POH Ř EBNÍ SLUŽBA Poh ř ební služba Hálkova 42 Jihlava- Helenín
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
SPRÁVNÍ ORGÁNY OBCE Mgr. Michal Oblouk.
2 OBSAH 2 1HISTORIE SPOLEČNOSTI 2HLAVNÍ ČINNOSTI SPOLEČNOSTI 3CENTRÁLNÍ PNEUSERVIS ( CP )  Minulost  Správa pneumatik  Nákup pneumatik  Činnosti středisek.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
REGIONALIZMUS A REGIONY
Mezinárodná konferencia o problematike MHD v mestách SR Bojnice, 7. – INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Ing. Jaromír Holec.
Přístupy k péči o staré občany v zahraničí a u nás.
Představení VVO a spolupráce na přeshraničním rozvoji dopravy s Ústeckým krajem Verkehrsverbund Oberelbe s.r.o Holger Dehnert vedoucí oddělení v Ústí n.L.,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Tarifní systémy, Tarify, jízdní doklady Ing.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Obec Tisá Program rozvoje. PROČ ? Zákonná povinnost Požadavek občanů Dané předpoklady obce.
OBCE A KRAJE VE FINANČNÍ SPRÁVĚ. DECENTRALIZACE VEŘEJNÉ SPRÁVY 1990 – obnovení ve ř ejné samosprávy; obecní z ř ízení 1990 – obnovení ve ř ejné samosprávy;
České Švýcarsko o. p. s. Šetrná doprava v Českém Švýcarsku.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Pondělí
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY A DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI Cíl cvičení:  aplikace metody.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
DO PODAT P Ř IHLÁŠKU NA SŠ  2 p ř ihlášky na dv ě SŠ  2 p ř ihlášky na 1 SŠ - dva obory – vzor vypln ě né p ř.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Odd ě lení ekonomiky a kontroly, OSV, KÚ JMK.  Rozhodnutí Evropské komise ze dne č. 2012/21/EU  Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních slu ž.
Plánování – 1. funkce managementu Pojem Plánování = proces stanovení cíl ů č innosti, vhodných cest a prost ř edk ů k jejich dosažení ve stanoveném č.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0801_ŽIVOTNÍ Ú. Téma: Pojem _ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ Číslo projektu:
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO Datum ověření ve výuce: Téma: Evropská unie Tématický okruh: Nadnárodní společenství Vzdělávací.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích  Autor bakalářské práce: Martin Novák  Vedoucí bakalářské práce: Ing. Ladislav Bartuška 
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Financování dopravní obslužnosti kraji v ČR
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
„Váš kraj, Váš rozpočet“
Analýza dopravní obslužnosti v Mikroregionu Jindřichohradecko
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
Efektivní dopravní obslužnost vybraného mikroregionu Jihočeského kraje
OBSLUHA V DOPRAVNÍCH PROSTŘEDCÍCH
Přeshraniční veřejná doprava pro turisty a cyklisty
Tisem v Pražské integrované dopravě
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Rizika a negativní aspekty pro rozvoj IDS
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Transkript prezentace:

Filip Chvátal ANALÝZA DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI V OBCÍCH ČR

Analýza dojezdnosti do center Kvalita dopravní obslužnosti? Úrove ň dopravy neur č í pouze dopravní prost ř edky, ale zejména efektivita rozmíst ě ní dopravní infrastruktury Dostupnost ekonomických a sociálních p ř íležitostí Konkurence nejen mezi státy ale i na nižších úrovních Úkolem ve ř ejné sféry je zajistit základní dopravní obslužnost, p ř ístup k ní Vytvo ř it konkuren č ní prost ř edí Kombinace volné konkurence a vhodné úrovn ě dopravní infrastruktury vytvá ř ejí dobré p ř edpoklady pro všestranný rozvoj daného region ů.

kategorie hranice kategorií [počet spojení] počet spojení do centra ORP v prac. den počet obcípočet obyvatel abs.% % VI.0320, ,1 V , ,6 IV , ,5 III , ,1 II , ,8 I.více než , ,4 centra ORP2063, ,4 celkový počet obcí , ,0

ANALÝZA DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI V OBCÍCH ČR Velký rozdíl v úrovni dopravní obslužnosti v autobus. doprav ě – tržní mechanismy Úrove ň železni č ní dopravní obslužnosti je oproti autobusové doprav ě rovnom ě rn ě jší

Základní dopravní obslužnost Zákon rozlišuje pojem základní dopravní obslužnost územního obvodu (na krytí ztráty p ř ispívají kraje) v § 19a a pojem ostatní dopravní obslužnost (na krytí ztráty p ř ispívají obce ze svých rozpo č t ů ) v § 19c zákona. Dopravní obslužnost – dotace Zabezpe č ení dopravní obslužnosti pat ř í k základním práv ů m ob č an ů. Mají právo na dostupnou a finan č n ě únosnou dopravní službu. Tento ve ř ejný zájem (doprava do škol, ú ř ad ů, k soud ů m, zdravotnickým za ř ízením apod.) nem ů že být zabezpe č en jen poskytováním služeb na tržním základ ě. Struktura dopravních podnik ů po privatizaci je rozt ř íšt ě ná, není možné krýt ztráty z provozování základní dopravní obslužnosti zisky z provozování lukrativních spoj ů.

Základní dopravní obslužnost Kraje zajiš ť ují ZDO R ů zní dopravci v r ů zných krajích N ě kde jdou cestou Integrovaných dopravních systém ů IDS JMK Kde jinde je IDS

Závazky veřejné služby Závazky ve ř ejné služby zahrnují závazek provozu (provozovat ve ř ejnou linkovou dopravu plynule a pravideln ě podle schváleného jízdního ř ádu v č etn ě zabezpe č ování dopl ň kových p ř epravních služeb) a závazek p ř epravy (p ř epravovat cestující za stanovené ceny v č etn ě slev a za stanovených podmínek). Na zabezpe č ení dopravní obslužnosti jsou uzavírány smlouvy o závazku ve ř ejné služby mezi kraji (obcemi) a dopravci.

Analýza dojezdnosti do center v České republice

Zadání cvičení 13 mikroregion ů v ústeckém kraji Do kolika st ř edisek se mohou dostat z obcí v daném mikroregionu p ř ímými spoji Kolikrát za den jezdí z dané obce spoj – po č et spoj ů do jednotlivých st ř edisek Je to autobus, nebo vlak? Kdy jede do p ř íslušného st ř ediska první spoj A kdy poslední Tabulky Mapu po č tu spoj ů do st ř edisek

Zadání cvičení 1 Úkolem tedy je vytvo ř it tyto t ř i tabulky a mapu s celkovými po č ty spoj ů obcí ve vašem mikroregionu Termín odevzdání – 15.3.! pro st ř ede č ní skupinu a 16.3.! pro skupinu č tvrte č ní. Počet přímých spojů z obcí spadajících do vašeho mikroregionu do 13 středisek Druh spojení Ústí n. L.TepliceLitvínov… Obec 1 Obec 2 Obec 3 …