(principy funkce a oblasti vyu ž ívání tabulkových procesor ů, struktura tabulky, vzorce a funkce obecn ě, adresace bun ě k - relativní a absolutní editace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘEŠENÍ ÚLOH V EXCELU.
Advertisements

Výpočetní technika Akademický rok 2011/2012 Letní semestr Novák Petr
word – Tabulky podle normy
TABULKOVÉ PROCESORY maturitní otázka: 16.
TABULKOVÝ PROCESOR Tadeáš Řezníček 4.A
 Kalkulátor  Slouží k tvorbě tabulek, sestav, grafů i pro náročné výpočty z oblasti matematiky, statistiky, financí apod.
AIRSOFT.
Tabulkové procesory Pelikánová Lucie 2002.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_202_NÁSOBENÍ_DVĚMA Téma: NÁSOBENÍ.
1.První spuštění a popis hlavní obrazovky Tla č ítko Office – nejpou ž ívan ě jší volby, seznam posledních dokumentu Panel rychlý p ř ístup – p ř idání.
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Tabulkový kalkulátor Radek Pinc
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 – úvod do programu Co se všechno naučíme???
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Pořízení dat Databázové funkce Řazení Filtrování Souhrny Kontingenční tabulky Kontingenční grafy.
ABAKU. Abaku – kombina č n ě strategická po č etní hra pro 2 až 4 hrá č e.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
MZŠ Dymokury Ing. Martina Š ť astná. 1. Kde hledat hotové aplikace a jak je vyu ž ít ve výuce 2. Práce se Smart Tools 3. Jak si upravit procvi.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Kód vzd ě lávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0107 Název vzd ě lávacího materiálu: Ochranné.
Tabulkový procesor Základní popis pracovního prostředí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Vypracovala Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mlado ň ovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1102_STAVEBNÍ SP. Téma: Pojem F. G._ Stavební spořitelny Číslo.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_9B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0201_OSOBNÍ R. Téma: FG_OSOBNÍ ROZPOČET Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_12_16_Excel. Excel Tabulkový procesor pro vytváření tabulek a grafů Pochází z kancelářského balíku Microsoft Office Nejčastěji.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_20_Disk slo ž ka Šablona č íslo: VII.Sada č íslo: 3.Po ř adové č íslo DUM: 20. Autor:Mgr. Milan Ž i ž ka.
E LEMENTARISTIKA ELEKTRONICKÝCH INFORMACÍ IX. T ABULKOVÝ PROCESOR GRAFICKÉ ZPRACOVÁNÍ NUMERICKÝCH DAT Jiří Leipert.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GRAF II – výsečový graf Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Vytváření výsečového.
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
Microsoft Office Excel – práce s tabulkami a analýzy
Základy MS Excel Vytvoření tabulky.
Počet čísel Počet hodnot
Počet čísel Počet hodnot
STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Lenka Forstová Lucie Pelikánová
Inf Tabulkový procesor
Digitální učební materiál
Hledání nejvyšších a nejnižších hodnot
Statistické pojmy. Statistické pojmy Statistika - vědní obor zabývající se zkoumáním jevů, které mají hromadný charakter Pojem statistika slouží k.
Charakteristiky variability
Excel – tabulkový procesor
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Tabulkový procesor Základní popis pracovního prostředí
Inf Tabulkový procesor - formátování
Tvorba tabulek ve Wordu II.
Název: Práce s tabulátory Autor: Hokr Jan
SÁRA ŠPAČKOVÁ MARKÉTA KOČÍBOVÁ MARCELA CHROMČÁKOVÁ LUKÁŠ BARTOŠ B3E1
Vytváření grafů, úpravy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Co se všechno naučíme??? Počítání průměru Funkce PRŮMĚR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
VY_32_INOVACE_VJ38.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Tabulkový procesor Síť buněk, do kterych lze vkládat údaje – číselné, textové, datové i logické. Jeho podstatou jsou vzorce pomocí kterých zpracováváme.
Informatika – Průměr a min-max
Informatika – Základní operace s buňkami
Transkript prezentace:

(principy funkce a oblasti vyu ž ívání tabulkových procesor ů, struktura tabulky, vzorce a funkce obecn ě, adresace bun ě k - relativní a absolutní editace a pln ě ní bun ě k)

 je to jakýsi kalkulátor umo žň ující vytvá ř et r ů zné druhy tabulek a graf ů

 MATEMATICKÉ výpo č et matematických výraz ů a funkcí. Tabulkový procesor umí základní matematické operátory, tj. plus (+), mínus (-), krát (*), d ě leno (/), mocnina (^). Dále umí vypo č ítat hodnoty matematických funkcí (sinus, cosinus, tangens, logaritmus, mocniny, odmocniny, a další stovky funkcí)

o STATISTICKÉ zvláštní druh matematických tabulek, pomocí nich se po č ítají r ů zné sou č ty, pr ů m ě ry, odchylky, rozd ě lení a další statistické veli č iny o PREZENTA Č NÍ slou ž í spíše k prezentaci n ě jakých hodnot. M ůž e to být srovnání rychlosti procesor ů, ukázka r ů stu kapacity pevného disku atd. o FINAN Č NÍ slou ž í k výpo č t ů m splátek p ů j č ky, kalkulaci náklad ů, atd. -

 tabulce se ř íká sešit, a ten se skládá z jednotlivých list ů  tabulku tvo ř í sloupce (ozna č eny písmeny) a ř ádky (zna č ené č ísly)  tabulka se skládá z bun ě k, které jsou ur č eny svými sou ř adnicemi, pomocí kterých se na n ě odkazujeme

 Č íslo – Pokud zápis obsahuje krom ě č íslic i další znaky (písmena), bude to program brát jako zápis textu a nebude mo ž né ho pou ž ívat ve výpo č tech.  Text – M ůž e být i delší, ne ž je ší ř ka bu ň ky. Bude však vid ě t p ř es další bu ň ky jen tehdy, pokud jsou tyto bu ň ky prázdné.  Výrazy a funkce – výraz musí být napsán podle pravidel pro syntaxi (zp ů sob) zápisu. Výraz za č íná znakem =, aby kalkulátor v ě d ě l, ž e to, co zadáte, má spo č ítat a ž e se jedná o výraz.

 absolutní adresa je odkaz sm ěř ující stále na stejné bu ň ky, neprovádí se automatické zm ě ny, zadává se uvedení znaku $ v adrese bu ň ky, (mo ž né zadat stiskem klávesy F4)  relativní adresa je odkaz p ř izp ů sobující se své pozici

 Pojmenované, p ř edem definované výpo č ty, které lze pou ž ívat ve vzorcích  N ě kolik p ř íklad ů SUMA (A1:A10} se č te č ísla ve sloupci PR Ů M Ě R (A1:A10} aritmetický pr ů m ě r MIN (A1:A10} nejmenší hodnota – podobn ě MAX COUNT IF (A1:A10;B1} po č et výskytu č ísla B1 ve sloupci

 Formát/Bu ň ky  Zarovnání textu lze vybrat ve vodorovném i svislém sm ě ru  Formát č ísel – ur č uje zp ů sob zobrazení č ísel v bu ň kách, neovliv ň uje jejich hodnotu  Na standardním panelu – m ě na, styl č árky, procenta, p ř idat nebo ubrat desetinné č íslo, ohrani č ení a barva pozadí a textu 

 Postup vytvo ř ení Ozna č íme údaje, ze kterých chceme vytvo ř it graf (pro nespojité oblasti s klávesou ctrl, i s nadpisem sloupc ů nebo ř ádk ů ) Spustíme pr ů vodce grafem klepnutím na ikonu nebo Vlo ž it/graf Vybereme typ grafu Zkontrolujeme, zda náhled odpovídá situaci a zda chceme jako datové ř ady pou ž ít sloupce nebo ř ádky