Střední škola informatiky, poštovnictví a finančnictví Brno – P8 Informační technologie Informační a komunikační technologie Zabezpečení dopravy
Autorský tým Ing. Lukáš Bubník, Mgr. Jitka Drápalová, Ing. Václav Ilčík, Ing. Jiří Klajbl, Bc. Jiří Pavlas, PaedDr. Vladimír Šimíček
Elektronická učebnice Zabezpečovací technika
Důvody vzniku učebnice Specifický obor Nedostatek učebních materiálů Datum jejich vydání
Specifický obor
Nedostatek učebních materiálů
Elektronická učebnice Optoelektrotechnika
RVP – rámcový vzdělávací program Telekomunikace 26 – 45 – M/01 ŠVP – Informační a komunikační technologie Spojový mechanik 26 – 59 –H/01 ŠVP – Inteligentní zařízení a sítě
RVP – rámcový vzdělávací program Informační technologie 18 – 20 – M/01 ŠVP – Informační technologie Mechanik elektrotechnik 26 – 41 –L/01 ŠVP – Mechanik informačních technologií
RVP – rámcový vzdělávací program Mechanik elektrotechnik 26 – 41 –L/01 ŠVP – Mechanik zabezpečovacích zařízení Elektromechanik pro zařízení a stroje 26 – 52 – H/01 ŠVP – Elektromechanik
Hlavní témata Fyzikální podstata světla Princip vedení světla optickým vláknem Optická vlákna a optické kabely Práce s vlákny a pokládka kabelů Optovláknové sítě (vč. PON) a jejich komponenty Technologie FTTx Měření v optických sítích Bezpečnost práce
Přínos elektronické učebnice Jeden systém napříč studijními obory a předměty Možnost zařazení videoukázek z prací v terénu Přiřazení kvalitních fotografií – zachycení detailů drobných komponent Interaktivní práce Ověření výsledků studia
Elektronická učebnice Spojovací technika
RVP – rámcový vzdělávací plán Telekomunikace 26 – 45 – M/01 ŠVP – Informační a komunikační technologie Spojový mechanik 26 – 59 –H/01 ŠVP – inteligentní zařízení a sítě
Spojovací technika – el. učebnice předměty – spojovací technika, telekomunikační systémy žáci I. ročníků uvedených oborů hodinová dotace – 1 hod./týdně
Hlavní témata učebnice základy akustiky, konstrukční části koncových telefonních zařízení telefonní zařízení základní informace o telekomunikační síti základní informace o přenosu signálu a přenosových cestách
Přínosy lepší motivace žáků daných oborů samostatná práce s interaktivní učebnicí obor IK - nemá v I. ročníku praxi video ukázky zprostředkují reálnou činnost v praxi
Zkušenosti se zpracováním učebnice Odevzdávaný text Nutnost úprav typografická Gramatická Průběžné konzultace testování na více typech zařízení (omezení) vhodnost použitých obrázků, fotografií a videí a jejich sjednocení
Elektronická učebnice Spojovací technika – zkušenosti Pozitiva Interaktivita – možnost vložení kvízů s odloženou ukázkou správných odpovědí Motivace žáků – práce na mobilní technice, kterou znají (včetně tabletu) Problémy Práce s většími obvodovými schématy