Věty časové Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala:Málková Jarmila
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Temporalsätze/A Střední odborná škola Otrokovice
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Temporalsätze/B Střední odborná škola Otrokovice
M I N U L Ý Č A S NEPRAVIDELNÁ SLOVESA.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
NJ – gramatika minulé časy - přehled.
Nepravidelná slovesa Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_05
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název Vedlejší věty časové se spojkami wenn, als, bevor,
M I N U L Ý Č A S PERFEKTUM.
Předložky se 3.pádem Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Der Finalsatz.
 Autor  Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.  Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace  Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Lektion 9 Die Polizei – dein Freund und Helfer (cvičební materiál) (cvičební materiál) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.9.A.14_perfektum Datum : Ročník : devátý Vzdělávací.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Erfindungen und Erfinder.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 11: Wie bleibe ich fit? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_20 Konjunktiv II TEMA:Jazyková kompetence.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Reise nach München Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Préteritum sloves haben, sein, werden VY_32_INOVACE_02-17 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_12_NJ9_Préteritum slovesa haben TÉMA: Préteritum slovesa haben.
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A15_Perfektum sloves sein a haben Téma: Německá gramatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhStädte, Länder, Sprachen.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A 20_Spojky Téma: Německá gramatika pro 8. a 9. ročník.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
 Préteritum se používá k vyjádření minulosti a je tvořeno jednoduchým (nesloženým) slovesným tvarem.
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Němčina pro 9. třídu. Anotace : Německý jazyk pro 9. ročník
Digitální učební materiál
Konjugation der Hilfsverben
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Autor: Alena Červášková Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Perfektum.
Německý jazyk – Gramatické jevy
Préteritum sloves PhDr. Taťána Tonová.
Digitální učební materiál
Préteritum pomocných sloves
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
Perfektum slabých sloves
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Věty časové Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Německý jazyk Věty časové Mgr. Monika Bartíková

Věty časové vedlejší věty uvozené nejčastěji spojkami: „wenn, als, bevor, nachdem“ 1) „wenn“ = když je nejfrekventovanější spojkou používá se v čase přítomném, budoucím a minulém (pokud se děj opakuje, tzn.ve významu „vždycky když, …“) 27. listopadu 2013

a)čas přítomný: Wenn ich Zeit habe, lese ich ein Buch. Peter surft im Internet, wenn er zu Hause ist. Wenn wir Hunger haben, essen wir etwas. b)čas budoucí: Wenn es morgen schön ist, gehen wir raus. Wenn du das Studium nicht abschließt, wirst du arbeitslos (sein). po spojce „wenn“ se budoucí čas nahrazuje časem přítomným, čas budoucí může být až ve větě hlavní

c)čas minulý (opakovaný děj): Er wollte immer Geld von mir leihen, wenn er gekommen ist. Immer wenn wir in England waren, hat es geregnet. opakovaný děj minulý je naznačen v hlavní či vedlejší větě použitím příslovce „immer“ určitý slovesný tvar stojí ve vedlejší větě vždy na konci věty, po spojce následuje podmět pokud souvětí začíná vedlejší větou, je v hlavní větě nepřímý pořádek (tzn. věta začíná slovesem,následuje podmět, ost.větné členy)

Als ich klein war, haben wir in Prag gewohnt. = když používá se pouze v čase minulém, který se neopakuje (nastal pouze jednou) Als ich klein war, haben wir in Prag gewohnt. Inge war sehr traurig, als ihr Opa gestorben ist. 3) „bevor“ = dříve než V souvětí se spojkou „bevor“ se vyskytují 2 časové děje, přičemž jeden děj proběhl dříve než druhý. To je vyjádřeno použitím různých časů. 27. listopadu 2013

Bevor wir ins Ausland fuhren, hatten wir unseren Koffer gepackt. Bevor ich ins Bett ging, hatte ich meine Zähne geputzt. U minulých dějů se pro vyjádření předčasnosti užívá plusquamperfektum (stojí v hlavní větě), které je ve dvojici s préteritem (ve vedlejší větě). Bevor wir ins Ausland fahren, haben wir unseren Koffer gepackt. U dějů přítomných je pak pro předčasnost použito perfektum (v hlavní větě). Ve vedlejší větě je sloveso vždy v přítomném čase.

Nachdem ich gefrühstückt hatte, ging ich zur Schule. = poté co I v souvětí se spojkou „nachdem“ se vyskytují 2 různé časové roviny. Opět se používají různé časy pro vyjádření předčasnosti děje. Nachdem ich gefrühstückt hatte, ging ich zur Schule. Nachdem er Hausaufgaben gemacht hatte, surfte er im Internet. Nachdem Müllers nach Hause gegangen waren, gingen wir schlafen. 27. listopadu 2013

Děj ve větě vedlejší nastal dříve než ve větě hlavní, proto je pro předčasnost použito ve ved.v. plusquamperfektum, v hl.větě pak préteritum. Nachdem ich nach Hause gekommen bin, relaxe ich. Nachdem wir Geld gespart haben, kaufen wir uns ein neues Auto. U dějů přítomných je pro předčasnost ve větě vedlejší použito perfektum, v hlavní větě pak prézens (přítom.čas).

Plusquamperfektum (= čas předminulý) Tvoří se: haben/ sein v préteritu + příčestí minulé kaufen fahren ich hatte ich war du hattest du warst er hatte gekauft er war gefahren wir hatten wir waren ihr hattet ihr wart sie hatten sie waren

Použité zdroje MOTTO, G., CWIKOWSKA, B., VOMÁČKOVÁ, O. direkt 2. 2007. ISBN 978-80-86906-81-2. Všechny objekty použité k vytvoření prezentace jsou součástí SW Microsoft Office nebo jsou vlastní originální tvorbou autora.