a Integrace ERP a e-shopu prakticky aneb není propojení jako propojení … Ing. Jan Svoboda Head of e-shop platforms, Allegro Group
Chaos, jehož řešením je (může být) integrace Stojí peníze (redundantní činnosti, prostoje, nedokončené úkoly) Unavuje, frustruje a demotivuje zaměstnance Kazí image uvnitř i vně firmy Odvádí nespokojené zákazníky ke konkurenci Management v potu tváře řeší operativu namísto strategického rozvoje Čas běží a chytřejší konkurence posiluje...
WARNING!!! Není propojení jako propojení Až vám bude kdokoliv vyprávět, že je jeho systém napojen na ekonomický software "XY" nebo "ZY", buďte obezřetní a chtějte o technologii a principu propojení vědět vše, protože kvalita a efektivita propojení pro vás bude velmi významná a ovlivní budoucí náklady na provoz i služby, které budete klientům moci poskytovat.
Co od integrace požadovat Obousměrnou a plně automatizovanou komunikaci mezi systémy (lidský faktor) Robustnost, stabilitu, rychlé reakce, minimální zátěž systémů Automatizované kolizní a výpadkové scénáře vč. reportingu Přenos pouze změněných položek (konektivita, zátěž ERP systému) Žádné zbytečné pořizování dat na více místech Bezpečnost
A čeho se vyvarovat Přímého (on-line) napojení e-shopu a ERP systému Je snadné a láká cenou, proto se k němu uchylují méně zdatní výrobci e-shopů Má mnoho nevýhod: Nereplikuje data, zatěžuje ERP systém (další náklady na HW & SW) Vyžaduje obrovskou konektivitu (náklady) Není odolné vůči poruchám firemního připojení Je vhodné maximálně pro méně zatěžované B2B systémy
Řešením je hybridní propojení Ad-hoc (on-line) komunikace Klient, objednávka Stav zakázek vč. zboží na cestě Vydané doklady Skladové dostupnosti Výstrahy (neuhrazené faktury) Off-line synchronizace Aktualizace zboží, ceníků Synchronizace klientů Odložený zápis nezapsaných objednávek Odběrové kredity, body ap.
a Animované schéma hybridní integrace s vysvětlením principů: Zdroje a odkazy
a Děkuji Vám za pozornost