INTEGRACE VEŘEJNÉ OSOBNÍ DOPRAVY V KrajI Vysočina

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní informace k dopravní obsluze krajů Bc. Milan Chovanec hejtman Plzeňského kraje a stínový ministr dopravy.
Advertisements

Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
Kraj Vysočina.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Dopravní fakulta Jana Pernera Katedra technologie a řízení dopravy
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
KONFIGURACE PŘESTUPNÍCH UZLŮ Z POHLEDU ČASOVÉ ZTRÁTY CESTUJÍCÍCH
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Přednáška na téma Rozbor udržitelného rozvoje území a vyhodnocení vlivů vyhodnocení vlivů zásad územního rozvoje a územního plánu na udržitelný rozvoj.
Optimalizace počtu matričních úřadů Porada s MV ČR konaná dne
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Projekty EOC v ČR v období
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Integrovaná doprava Plzeňska a veřejná doprava v Plzeňském kraji
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Hmotná nouze 29. června 2010 Bc. Ivana Šťastná vedoucí OSV
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
ÚSTAV ÚZEMNÍHO ROZVOJE Robert Veselý Seminář „Jsou možné inovace v mikroregionech?“ Brno, 28. listopadu 2011 Monitoring mikroregionů a další výstupy činnosti.
Aktuality z integrace veřejné dopravy v kraji Vysočina
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Vypracovaly:Martin Šebrle a Honza Melezínek 9.A 8.prosince.
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Petra Skryjová, Zuzana Kubičíková, Beata Kupová,.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Integrovaný dopravní systém v okolí tratě 199 Michal Šimek Gymnázium Jana Valeriana Jirsíka České Budějovice.
Vypracovali: Martin Odstrčil Vojtěch Stybor Gabriela Schönová
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Přístupnost IDS pro OOSPO
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Potřeby trhu práce a vzdělávací programy škol z pohledu úřadu práce Jihlava
Problematika IDS na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice doc. Ing. Pavel Drdla, Ph.D. Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Kraj Vysočina.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní K620 – ÚSTAV ŘÍDICÍ TECHNIKY A TELEMATIKY ČVUT FD, Konviktská 20, Praha května 2016 Stávající.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
Rozdělení obcí do kategorií
v mikroregionu Dačicko
Výsledky projednávání
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Transkript prezentace:

INTEGRACE VEŘEJNÉ OSOBNÍ DOPRAVY V KrajI Vysočina Ing. Vojtěch Říha Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera (kombinované doktorské studium) Prezentace s podporou vědeckovýzkumného projektu Univerzity Pardubice č. 51030/20/SG520001 (Studentská grantová soutěž)

Obsah Současný stav VOD v Kraji Vysočina Možný budoucí vývoj dopravní obslužnost stávající stav integrace dopravy Možný budoucí vývoj pravděpodobné scénáře možného budoucího vývoje

Současný stav VOD v Kraji Vysočina striktní výklad zákona 111/1994 Sb.: § 3 (1) - Kraje a obce ve své samostatné působnosti stanoví rozsah dopravní obslužnosti... stav veřejné dopravy obdobný jako před 20 lety nízký počet spojů v porovnání se srovnatelnými relacemi v jiných krajích chybějící prostorová časová i tarifní návaznost spojů v některých mikroregionech prakticky žádná autobusová doprava o víkendu (pouze několik nedotovaných dálkových linek)

Dopravní obslužnost – změny po r. 2010 Do roku 2010 - rozdělení na ZDO a ODO: § 19a Dopravní obslužnost podle zákona 111/1994 Sb. Základní dopravní obslužností území kraje je zajištění přiměřené dopravy po všechny dny v týdnu z důvodu veřejného zájmu, především do škol, do úřadů, k soudům, do zdravotnických zařízení poskytujících základní zdravotní péči a do zaměstnání, včetně dopravy zpět, přispívající k trvale únosnému rozvoji tohoto územního obvodu. Po roce 2010: § 2 Dopravní obslužnost podle zákona 194/2010 Sb. Dopravní obslužností se rozumí zabezpečení dopravy po všechny dny v týdnu především do škol a školských zařízení, k orgánům veřejné moci, do zaměstnání, do zdravotnických zařízení poskytujících základní zdravotní péči a k uspokojení kulturních, rekreačních a společenských potřeb, včetně dopravy zpět, přispívající k trvale udržitelnému rozvoji územního obvodu.

Integrace do okolních IDS (1/2) IDS JMK zpravidla „výběžky“ linek pokračujících z IDS JMK 2004 – Velká Bíteš (při vzniku) 2005 – oblast Tišnovska (dříve Vysočina) + přilehlé obce 2006 – Ivančicko (Mohelno, Kralice nad Oslavou…) 2007 – Náměšť n/Osl., Kunštátsko (Nyklovice, Rovečné) 2010 – Moravské Budějovice, Hrotovice, Dukovany … Výrazné snahy o integraci (2010) Nedvědice - Rovné-Divišov + MHD Bystřice nad Pernštejnem (iniciativa města) Níhov - Křižanov (iniciativa 6 obcí po trase)

Integrace do okolních IDS (2/2) IREDO 2011 – zapojeny obce Chlumětín a Svratka linka 755 Hlinsko – Svratka – Krouna snahy o zapojení Chotěbořska

Možný budoucí vývoj A) snížení počtu územně-správních celků B) integrace částí kraje do okolních IDS C) vznik zastřešujícího IDS na širším území D) vznik samostatného IDS kraje Vysočina E) ponechání současného stavu

A) Snížení počtu územně-správních celků (1/2) úspory ve státním rozpočtu kraj neodpovídá regionální struktuře ČR časté změny územně-správního uspořádání v posledních desetiletích narušení sociálně-geografického významu po staletí existující zemské (česko-moravské) hranice snahy okrajových oblastí o připojení k jinému kraji přímé rozšíření okolních IDS na připojená území

A) Snížení počtu územně-správních celků (2/2) HAMPL M. a kol. (1996): Geografická organizace společnosti a transformační procesy v České republice

B) Integrace částí kraje do okolních IDS nutná a postačující podmínka: politická vůle kraje 194/2010 Sb. – § 3 (2) Kraj zajišťuje dopravní obslužnost ve svém územním obvodu a se souhlasem jiného kraje v jeho územním obvodu. (...) v řadě míst kraje je výrazný zájem (Bystřicko, Velkomeziříčsko, Chotěbořsko) nejpravděpodobnější scénář moravské okresy (JI, TR, ZR) do IDS JMK okres Havlíčkův Brod do IREDO okres Pelhřimov v budoucnu (IDS JČ, rozšíří-li se k hranicím okresu) případně část okresů HB, PE do SID

C) Vznik zastřešujícího IDS na širším území význam při pokrytí většího území (stát, země, stř. Evropa) nejvhodnější zónově relační princip nepodmiňuje nutně vznik IDS kraje Vysočina ponechání zónového tarifu v rámci JM kraje pro jeho jednoduchost, cena relace odpovídá ceně podle počtu projetých zón jasné rozklíčování tržeb při cestě mezi územními celky možná expanze systému IREDO

D) Vznik IDS Vysočina bez vazby na okolní IDS výrazně nižší význam dosavadní návrhy (např. ÚDI Morava) jsou nesystémové a neřeší mnohé podstatné problémy

E) Zachování stávajícího stavu současný stav neodpovídá požadavkům 21. století a trvale udržitelnému rozvoji vede k rostoucí závislosti na IAD i ve větších obcích lze předpokládat, že poroste tlak obcí na efektivnější veřejnou dopravu

Závěr – doporučení autora pořadí variant podle výhodnosti: A) snížení počtu územně-správních celků B) integrace částí kraje do okolních IDS C) vznik zastřešujícího IDS na širším území D) vznik samostatného IDS Vysočiny E) ponechání současného stavu varianta C se přitom nevylučuje s variantami A, B a D a je možná jako další fáze

Děkuji za pozornost.

Dodatek – Příklady špatné dopravní dostupnosti 16 Dodatek – Příklady špatné dopravní dostupnosti spojení Třebíč – Jaroměřice nad Rokytnou oblast Žďárských vrchů osa Jihlava - Třešť - Telč - Dačice

Třebíč – Jaroměřice nad Rokytnou 17 Třebíč – Jaroměřice nad Rokytnou vzdálenost 15 km, 40 tis. a 4 tis. obyvatel v pracovní dny dostatek spojů, nepravidelné intervaly o víkendu pouze jeden pár spojů (dálková linka Praha - Znojmo) jinak pouze spojení vlakem nádraží 2 km od Jaroměřic jízdní doba cca. trojnásobná oproti autobusu

Oblast Žďárských vrchů (1/2) 18 Oblast Žďárských vrchů (1/2) významná turistická oblast do centrální oblasti (Tři Studně, Cikháj, Sněžné) nedostatek spojů např. Tři Studně v sobotu jeden pár spojů v neděli dva páry spojů špatná návaznost na vlaky

Oblast Žďárských vrchů (2/2) 19 Oblast Žďárských vrchů (2/2) možné řešení – autobusové linky v dvouhodinovém taktu s návazností na stávající vlakové spoje

Osa Jihlava – Třešť – Telč – Dačice 20 Osa Jihlava – Třešť – Telč – Dačice spojení vhodné pro železnici rozhodující přepravní proudy v autobusech přestupy v Kostelci, často dlouhé čekání dlouho odkládaná revitalizace tratě špatná návaznost na MHD ve stanici Jihlava – město vhodné zavedení spěšných vlaků Havlíčkův Brod – Jihlava – Telč – Dačice (– Slavonice) ideálně systémová jízdní doba HB – Telč 1 hodina nutná rozsáhlá opatření