Time management Lukáš melničák.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Rozpoznání motivačního ladění a motivační profil jednotlivce
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Management Ing. Jan Pivoňka.
Time management.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
Efektivnost řídící práce
V e d e n í l i d í.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Centrum andragogiky, s.r.o. Škroupova 631, Hradec Králové 2 1www.centrumandragogiky.cz Centrum andragogiky, s.r.o. Škroupova 631, Hradec.
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
HODNOCENÍ ZAMĚSTNANCŮ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Běžné chyby při řízení procesů PPP Maarten Groothuis.
Řízení kolektivu.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Personální management
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
Projektové plánování Projektové řízení Ing. Jiří Šilhán.
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Rozhodovací procesy.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Time management NOE, Vyškov 2014.
MAnagement.
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Psaní právních dokumentů
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
11. Time management a řízení týmů Čas jako vzácný statek Týmy – efektivní způsob práce v podniku.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
 PLÁNOVÁNÍ = stanovení cíle a postupných kroků, jak ho dosáhneme.  ORGANIZOVÁNÍ= koordinace zdrojů a činností směrem k dosažení vytýčeného cíle.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Assessment centrum.
Time management. Time management Time management řízení času soubor dovedností pro lepší využití svého času k dosažení produktivity.
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Povšechné zásady: Time managementu:
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Time management Lukáš melničák

Obsah Kdo je manažer? Co je time management? Life management Efektivní hospodaření s časem

Manažer - schopnosti schopnosti úspěšného manažera - orientace na úspěch/výsledky - znalost podniku a podnikání - jasná a přesvědčivá komunikace - orientace na zákazníka - schopnost rozvíjet ostatní - flexibilita - schopnost vést - dobré plánování - řešit problémy - schopnost týmové práce

manažer Kdo je manažer? vedoucí pracovník, který zodpovídá za chod dané organizace manažerské dovednosti lidské dovednosti - důležité pro vedení lidí, motivaci, komunikaci, spolupráci a vzájemné pochopení technické dovednosti - schopnosti využívat specifické vlastnosti, postupy, znalosti techniky, využívat specializované pracovníky koncepční dovednosti - schopnost vidět věci jako celek, schopnost řídit, integrovat a slaďovat zájmy a aktivity podniku

Manažer - činnosti typické činnosti/aktivity manažera - plánování - stanovení cílů, určení varianty/termínu - organizování - stanovení úkolů jednotlivým lidem a určování pravomocí, odpovědnosti - vedení lidí - ovlivňování a motivování lidí, usměrňování a odměňování - rozhodování - poznání a zvážení rizik - kontrola - zjišťování odchylek, hledání příčin a způsoby nápravy

Význam spojení time management - sada postupů, doporučení a nástrojů pro plánování času, obvykle za účelem zvýšení efektivnosti využití času - široká škála aktivit, mezi které patří plánování, přidělování, stanovení cílů, delegování, analýza stráveného času, monitorování a stanovení priorit

Life management schopnost sebereflexe – zhodnocení disponibilního času, stanovení osobních cílů přístup k plánování času Typ A je rychlý a aktivní, nejdříve jedná, poté teprve přemýšlí. Má problém s plánováním dlouhodobějších cílů. Typ B je přemýšlivý a věci dotahuje do detailů. Má ale problém s určováním priorit v práci – vše je stejně důležité.

time management fáze plánování upomínky na určitý čas pomocí alarmů plánování pomocí kalendáře nebo diáře; zahrnuje i stanovení cílů stanovením hodnot a priorit zefektivnění všech z výše uvedených nástrojů.

Efektivní hospodaření s časem symptomy špatného řízení času - neustále přetížený program, častá práce po večerech a víkendech, málo dovolené - stálé zpoždění s termíny, neplnění časových harmonogramů - nedostatečné řešení problémů do hloubky - strach delegovat nebo akceptovat iniciativu druhých - hašení denních krizí - neschopnost odmítnout na co už nemám - dlouhý seznam lidí, kteří čekají na schůzku - pocit, že nemáte situaci pod kontrolou - perfekcionismus - stres - málo nebo žádný čas na rodinu, společenské události, zábavu a sport - chybí stanovené jasné priority v práci - odkládání úkolů, zvláště nepříjemných - pracovní jednání jsou dlouhá a nesměřují k výsledku - chybí systém a pořádek ve věcech - neplánování pracovního dne , neustálá v časová tíseň

Efektivní hospodaření s časem omezení časových ztrát - spojování činností - vytváření modelů (zapojení autopilota) - využívání malých časových úseků - udělejte malý první krok, překonáte odpor - využijte pevné pravidelné termíny pro neoblíbenou činnost - činnosti, které odkládáte, poutají Vaši pozornost, vytvářejí pocit viny a nabourávají Vaše hospodaření s časem a energií - zapomeňte na cíl: jaké první tři kroky je třeba udělat? Začněte jimi, další kroky vyplynou automaticky - vyvarujte se příliš mnoha různých rolí: role ve vašem životě žádají účast, příliš mnoho rolí rozptyluje Váš potenciál - nepřekračujte své meze: máte správný odhad, kde se nachází hranice mezi využíváním kapacit a přetěžováním? - naučte se říkat ne: vysvětlete své důvody druhé straně jasně a srozumitelně, vyjádřete emoce. Uvědomte si, že sami rozhodujete jak svůj čas naplníte.

efektivní hospodaření s časem základní pravidla vedení času - stanovte si ve své práci vždy priority - nepříjemné věci vyřizujte okamžitě - využijte efektivně vzestupné výkonové fáze v denním cyklu - naučte se pravidelně odhadovat nutnou spotřebu času - na konci pracovního dne si udělejte strukturu programu pro příští den - rozplánujte každý den jenom 60 % času, 40 % ponechte volných pro nepředvídané události - pravidelně dělejte denní bilanci - pozitivně zapůsobí, když něco můžete „odškrtnout“ - popište zaměstnancům při delegování žádoucí výsledky a ponechte na jejich úvaze, jak jich dosáhnout - nedelegujte to, čehož vysvětlování vám zabere více času, než udělat úkol samotný

časově efektivní porada průběh časově efektivní porady definice tématu/témat porady stanovení rolí (práv a povinností jednotlivých účastníků) dohoda o procesu, kterým bude porada postupovat (včetně stanovení pravidel) vlastní věc, která má být vyřešena, prodiskutována – definice, analýza, možnosti, třídění, hodnocení, výběr, rozhodnutí

časově efektivní porada druh komunikační techniky, kde dochází ke vzájemnému sdělování, zlepšení komunikace, odhalení a řešení problémů, sestavení plánů, stanovení cílů, rozhodnutí Kdy svolat poradu? sdílení informací, řešení problému, rozhodování Kdy nesvolat poradu? rozdělení úkolů, hodnocení a motivace lidí, podpora mezilidských vztahů, předání informací, řešení sporu

závěr a literatura Allen, David : Mít vše hotovo, Jan Melvil Publishing, 2009 Armstrong, Michael: Jak být ještě lepším manažerem, Praha: Victoria Publishing, 1995 Gruber ,David : Time management; Efektivní hospodaření časem, Praha: Management Press, 2009 Knoblauch, Jörg , Pomikálková Magdaléna : Time management; Jak lépe plánovat a řídit svůj čas, Praha: Grada, 2006 Pacovský, Petr: Člověk a čas; Time management IV. Generace. Praha: Grada, 2006 Uhlig, Beatris:Time management; Staňte se pánem svého času, Praha: Grada, 2008 Děkuji za pozornost