Trolejbusy: 14Tr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Advertisements

Elektrické stroje Stejnosměrné motory
ELEKTROTECHNICKÁ SCHÉMATA A ZAŘÍZENÍ, DESKY S PLOŠNÝMI SPOJI
Indukční stroje 5 jednofázový motor.
patří sem především pohony, dále topná tělesa, svítidla, ventily apod.
zpracovaný v rámci projektu EU
Stejnosměrné stroje II.
Stejnosměrné motory v medicínských aplikacích
Kryté součástky - AutoCheck Gold
Trolejbusy: Škoda Electric
Chladící systémy vozidla
Kryté součástky - AutoCheck PREMIUM
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
MECHANIKA KOLEJOVÝCH VOZIDEL
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Indukční stroje 3 jednofázový motor.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Základní koncepce vozidel
Modelování a simulace podsynchronní kaskády
Řízení otáček stejnosměrných motorů
Elektrotechnika Elektrické stroje a přístroje
Elektrické přístroje STYKAČE a RELÉ
Jištění vodičů s připojenými motory
Obor Mechanik elektrotechnik
Baterie (110V) pojistka + pólu; pojistka - pólu Pružinovka bílý terč s křížem nedefinovaný stav může být zabržděno i odbržděno.
Napájecí zdroj má za úkol napájet veškeré komponenty počítače
Předmět: Odborný výcvik Ročník: 2. a 3. Téma: Pěstování Rostlin
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
QBE INSURANCE (EUROPE) LIMITED, organizační složka Na Pankráci 1683/127, Praha 4 Tel.: , Fax:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Tramvaje: Škoda 15T.
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
Provozní displej Diagnostický displej Bliká při zahřívání displeje
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Mo.13: Elektrické přístroje pro regulaci – stykače, kontroléry, přepojovače. Zajišťují zapínání a vypínání požadovaných obvodů bez jakýchkoliv rušivých.
Úvod do MHD Trolejbusy: úvod.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Stejnosměrné motory v medicínských aplikacích
Střední odborná škola Otrokovice
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Měření a simulace zatížení trakčních měníren a
Bugatti Veyron Valérie Grodová.
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
Tramvaje: T3R.PLF.
Tramvaje: T3.
Tramvajová vozidla.
PŘEHLED VÝVOJE TRAKČNÍCH POHONŮ ELEKTRICKÝCH LOKOMOTIV Stejnosměrné lokomotivy Odporová regulace stejnosměrných motorů Pulzní regulace stejnosměrných.
PŘENOSY VÝKONU MECHANICKÝ HYDRAULICKÝ KOMBINOVANÝ (MECH + HYDRAULICKÝ)
Lok.řady 122,123.  Výrobce: ŠKODA Plzeň  Rok výroby: 1967 / 1971  Trakce: elektrická stejnosměrná  Typ vozidla: čtyřnápravová skříňová nákladní lokomotiva.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
© ELCOM, a.s. Testovací zařízení a napájecí zdroje pro oblast kolejových vozidel Ing. Petr Hudeček, Ph.D. Projektový manažer, programátor Divize Aplikovaná.
ČÁSTI JEŘÁBŮ.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_20.
Ing. Milan Krasl, Ph.D. Ing. Milan Krasl, Ph.D. Stejnosměrné stroje Stejnosměrné stroje.
AnotaceMetodický pokyn Prezentace, obsahující základní informace z elektrické trakce. Na devíti snímcích rozebírá základní problematiku elektrických trakčních.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_A_16.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_05.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M Stykače
Stykače (Výkonová relé)
Měniče napětí.
ELCOM,a.s. ZKUŠEBNÍ ZAŘÍZENÍ a NAPÁJECÍ ZDROJE ELCOM a.s., Divize Virtuální instrumentace a Divize Aplikované elektroniky Ing. Jindřich Kaluža Dr. Ing.
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Provedení motorového vývodu
Elektrická trakce na železnici
Provedení motorového vývodu
Transkript prezentace:

Trolejbusy: 14Tr

Vznik typu Výrobcem Škoda, závod Ostrov nad Ohří Výroba v letech 1972 – 2003 V mnoha ohledech navazuje na úspěšný typ 9Tr Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0

Pohled cestujícího Místa celkem: 80 (troje dveře) / 80 (dvoje dveře) k sezení: 24 – 29 / 32 – 41 ke stání: 56 – 51 / 48 – 39 Maximální rychlost: 65 km/h Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0

Mechanika Samonosná skříň konstruovaná speciálně pro trolejbus Délka 11,34 m Šířka 2,5 m Výška 3,41 m Hmotnost prázdného vozu 10 t Hnaná pouze zadní náprava a to podélně uloženým trakčním motorem přes diferenciál a redukční převodovky v kolech Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0

Brzdy Elektrodynamická odporová brzda závislá na napětí v troleji Bubnová vzduchová brzda Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0

Elektrická výzbroj Vstupní komponenty: tyčové sběrače, bleskojistka, hlavní vypínač, odpojovač a vstupní filtr Trakční pohon: tyristorový pulzní měnič s obvodem nucené komutace a stejnosměrný sériový trakční motor Pomocné pohony: pohon kompresoru, pohon motorgenerátoru zároveň pohánějící čerpadlo oleje posilovače řízení, další drobné pohony Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0

Pomocné obvody Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0

Trakční motor Stejnosměrný sériový trakční motor s pomocnými póly Jmenovitý výkon 100 – 120 kW Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0

Trakční motor Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0

Trakční měnič Jednokvadrantový stejnosměrný měnič napětí V režimu jízdy je regulovanou veličinou výstupní napětí V režimu brzdy je regulovanou veličinou výstupní proud Měnič tyristorový – s obvodem nucené komutace Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0

Schéma trakčního obvodu Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0

Trakční měnič vně vozidla Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0

Komponenty výzbroje ve vozidle I < Filtrační kondenzátory trakčního měniče Tyristorový blok trakčního měniče > Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0

Komponenty výzbroje ve vozidle II Filtrační tlumivky > < Stykače Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0

Režim jízdy proudem Trakční měnič sepnut Trakční motor buzen plným polem Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0

Režim jízdy proudem Trakční měnič vypnut Trakční motor buzen plným polem Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0

Režim jízdy proudem Trakční měnič sepnut Trakční motor buzen zeslabeným polem Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0

Režim elektrodynamické brzdy Obvod buzení trakčního motoru Trakční měnič zapnut Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0

Režim elektrodynamické brzdy Obvod buzení trakčního motoru Trakční měnič vypnut Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0

Režim elektrodynamické brzdy Obvod kotvy a brzdového odporníku Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0

Použité prameny http://www.wikipedie.cz Jansa, F: Vozidla elektrické trakce – elektrická zařízení kolejových hnacích vozidel; Nakladatelství dopravy a spojů, Praha, 1987 http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009031504 Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0