Trolejbusy: 14Tr
Vznik typu Výrobcem Škoda, závod Ostrov nad Ohří Výroba v letech 1972 – 2003 V mnoha ohledech navazuje na úspěšný typ 9Tr Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Pohled cestujícího Místa celkem: 80 (troje dveře) / 80 (dvoje dveře) k sezení: 24 – 29 / 32 – 41 ke stání: 56 – 51 / 48 – 39 Maximální rychlost: 65 km/h Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Mechanika Samonosná skříň konstruovaná speciálně pro trolejbus Délka 11,34 m Šířka 2,5 m Výška 3,41 m Hmotnost prázdného vozu 10 t Hnaná pouze zadní náprava a to podélně uloženým trakčním motorem přes diferenciál a redukční převodovky v kolech Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Brzdy Elektrodynamická odporová brzda závislá na napětí v troleji Bubnová vzduchová brzda Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Elektrická výzbroj Vstupní komponenty: tyčové sběrače, bleskojistka, hlavní vypínač, odpojovač a vstupní filtr Trakční pohon: tyristorový pulzní měnič s obvodem nucené komutace a stejnosměrný sériový trakční motor Pomocné pohony: pohon kompresoru, pohon motorgenerátoru zároveň pohánějící čerpadlo oleje posilovače řízení, další drobné pohony Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Pomocné obvody Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Trakční motor Stejnosměrný sériový trakční motor s pomocnými póly Jmenovitý výkon 100 – 120 kW Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Trakční motor Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Trakční měnič Jednokvadrantový stejnosměrný měnič napětí V režimu jízdy je regulovanou veličinou výstupní napětí V režimu brzdy je regulovanou veličinou výstupní proud Měnič tyristorový – s obvodem nucené komutace Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Schéma trakčního obvodu Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Trakční měnič vně vozidla Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Komponenty výzbroje ve vozidle I < Filtrační kondenzátory trakčního měniče Tyristorový blok trakčního měniče > Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Komponenty výzbroje ve vozidle II Filtrační tlumivky > < Stykače Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Režim jízdy proudem Trakční měnič sepnut Trakční motor buzen plným polem Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Režim jízdy proudem Trakční měnič vypnut Trakční motor buzen plným polem Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Režim jízdy proudem Trakční měnič sepnut Trakční motor buzen zeslabeným polem Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Režim elektrodynamické brzdy Obvod buzení trakčního motoru Trakční měnič zapnut Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Režim elektrodynamické brzdy Obvod buzení trakčního motoru Trakční měnič vypnut Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Režim elektrodynamické brzdy Obvod kotvy a brzdového odporníku Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0
Použité prameny http://www.wikipedie.cz Jansa, F: Vozidla elektrické trakce – elektrická zařízení kolejových hnacích vozidel; Nakladatelství dopravy a spojů, Praha, 1987 http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009031504 Petr Sýkora pro X14EPT Verze 1.0