Obecný postup řešení těchto typů jednoduchých příkladů:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CELKOVÝ ODPOR REZISTORŮ SPOJENÝCH V ELEKTRICKÉM OBVODU
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Elektrický obvod III..
zpracovaný v rámci projektu EU
Obvod plus vnitřek zdroje napětí
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli za sebou
Elektrická práce. Elektrická energie
Elektrický proud.
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli vedle sebe
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
ELEKTRICKÝ PROUD – CO UŽ VÍME
Tato prezentace byla vytvořena
Elektrické obvody Dělení elektrických obvodů Jednoduchý el. obvod
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Na obrázku jsou vzájemně propojeny žárovka a baterie. Žárovka svítí
THÉVENINOVA VĚTA Příklad č. 1 - řešení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obvody stejnosměrného proudu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Ohmův zákon. Elektrický odpor.
Prof. Ing. Karel Pokorný, CSc.
FY_097_ Rozvětvený elektrický obvod_Výsledný odpor rezistorů za sebou
CO UŽ VÍME O ELEKTRICKÉM PROUDU
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
Výsledný odpor rezistorů spojených vedle sebe
OBVODY SE SINUSOVÝM STŘÍDAVÝM PROUDEM
Jak se chová skutečný zdroj?. Zadání Ke zdroji, jehož napětí jsme měřili kvalitním voltmetrem a získali jsme hodnotu U = 4,5 V, připojíme rezistor o odporu.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
32.1 Elektrický odpor - PROUD A NAPĚTÍ V SÉRIOVÉM ZAPOJENÍ SPOTŘEBIČŮ
Fyzika + Elektřina. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 1 Číslo.
Elektronická učebnice - II
Výsledný odpor rezistorů spojených za sebou
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
VY_32_INOVACE_08-12 Spojování rezistorů.
Kirchhoffovy zákony Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Motivace žáků ZŠ a SŠ pro vzdělávání v technických oborech.
Rezistor VY_30_INOVACE_ELE_726 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice Vypracoval: Ing. Josef Semrád
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů Číslo DUM: III/2/FY/2/2/13 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Fyzika.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
04 OHMŮV ZÁKON VY_32_INOVACE_04 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace: Výklad nového učiva – Ohmův zákon.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady) Číslo DUM: III/2/FY/2/2/11 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
CO UŽ VÍME O ELEKTRICKÉM PROUDU Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Elektronické součástky a obvody
Paralelní zapojení rezistorů
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Nerozvětvený a rozvětvený elektrický obvod
ELEKTRICKÉ MĚŘENÍ ZVĚTŠOVÁNÍ ROZSAHU VOLTMETRŮ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Paralelní řazení rezistorů
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
THÉVENINŮV TEORÉM Léon Charles Thévenin
Výpočty rezistorů 1. příklad: Vypočítej výsledný odpor rezistorů zapojených za sebou. R1 R2 R3 R4 R7 R6 R5 R1 = 100 Ω R2 = 50 Ω R3 = 25 Ω R4 = 75 Ω R5.
ZVĚTŠOVÁNÍ ROZSAHU AMPÉRMERTRŮ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon (odvození)
07 ZAPOJOVÁNÍ REZISTORŮ - SÉRIOVĚ
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Spojování rezistorů.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.53_Ohmuv_zakon_reseni_prikladu
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady)
OHMŮV ZÁKON PRO UZAVŘENÝ ELEKTRICKÝ OBVOD.
Paralelní zapojení rezistorů
Ohmův zákon Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Zapojování rezistorů SÉRIOVÉ PARALELNÍ ELEKTRICKÝ PROUD STEJNÝ
Transkript prezentace:

Výpočet elektrického obvodu se zapojením odporu vedle sebe (paralelní zapojení).

Obecný postup řešení těchto typů jednoduchých příkladů:   A) Nakreslíme schéma s vyznačeným všech hodnot B) Napíšeme veškeré vztahy, které platí pro tento způsob zapojení C) Vlastní výpočet

Vzorový příklad:   Zadání: V elektrickém obvodu je zdroj napětí, dva rezistory spojené vedle sebe a spínač. První rezistor má odpor 2 kΩ a prochází jím proud 4 mA. Druhý rezistor má odpor 1,6 kΩ. Nakresli schéma obvodu. a) Jaké napětí je mezi společnými svorkami rezistorů? b) Jaký proud prochází druhým rezistorem? c) Jaký proud prochází nerozvětvenou částí obvodu? d) Urči výsledný odpor rezistorů.

Řešení: A) Schéma zapojení obvodu s vyznačeným příslušných hodnot

B) Vztahy, které platí pro tento způsob zapojení