Projekt CZ.1.07/1.1.38/ Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku uměleckých řemesel a oborů gastro TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY
Modul M5 Inovace výuky odborných předmětů a odborného výcviku o moderní technologie s využitím ICT (Objednávkový systém a Recepturní systém) autor Mgr. Martina Šuráňová
Výukový materiál pro 2. ročník, Odborný výcvik
Elektronický a objednávkový systém určený pro restaurace Zlepšuje a zrychluje komunikaci mezi číšníky a kuchaři
Umožňuje zadávání objednávek číšníky mobilně, pomocí kapesního počítače nebo dotykových displejů pomocí bezdrátové sítě WiFi Číšník nemusí odcházet do kuchyně, ale objednávku zadává přímo od stolu hosta Výstupy na tiskárny přímo v kuchyni, ve výčepu,… Systém je napojen na sklad
v restauraci je umístěn centrální počítač, ve kterém jsou uchovávány veškeré informace v kuchyni, za barem nebo ve výčepu jsou umístěny tiskárny, na kterých se tisknou objednávky v restauraci je umístěna tiskárna, na které se tisknou účtenky
1. způsob využití WI-FI Číšníci jsou vybaveni kapesními počítači Server
2. Způsob využití Číšníci obsluhují systém pomocí dotykových monitorů, které jsou vhodně rozmístěny v restauraci Server
3. Způsob využití Server WI-FI Kombinovaná varianta. Je vhodná pro obsluhování ve venkovních prostorách u velkých provozoven, kde je velká vzdálenost mezi stoly pro hosty a místem pro předávání objednávek.
Elektronický systém SmartWaiter můžeme rozdělit do dvou základních částí: 1. Administrační část jde o zadávání všech položek do systému stará se o ni vedoucí provozu restaurace 2. Uživatelská část Obsluha dotykového displeje nebo PDA Používají obsluhující
zadávají se nabídkové lístky a receptury tisknou se přehledy o důležitých ukazatelích spravuje se přístup uživatelů propojení systému se skladem
Položky z jídelního a nápojového lístku se zadávají v sekci „KATALOG“ V levé části obrazovky je zobrazeno 6 hlavních kategorií, které nelze přejmenovat ani smazat 1. Předkrmy 2. Hlavní jídla 3. Pití 4. Přílohy 5. Studené 6. Úpravy
Ke všem kategoriím je možno přidat libovolný počet podkategorií např. Kategorie – Předkrmy Podkategorie – studené předkrmy polévky teplé předkrmy Do každé podkategorie můžeme vložit libovolné množství položek. Ty se zobrazují v pravé části obrazovky
Po vybrání kategorie a podkategorie v levé části obrazovky zmáčkněte klávese F1 nebo klikněte na tlačítko Nová položka. Na obrazovce se objeví okno, do kterého vepište: Název nové položky např. „Staročeská kulajda“ Popis brambory, kopr, houby, vejce, smetana Cena s nebo bez DPH Nastavení ingrediencí receptura Uložit je důležité☺
V této části se vytváří a upravují pravidla pro přístup do systému (vedoucí provozu, číšníci). Každý uživatel systému se přihlašuje pod svým jménem a heslem. Jsou mu přiřazeny tiskárny a jeho činnost v systému je monitorována
V levé části obrazovky je seznam uživatelů, v pravé jsou zobrazeny informace o něm. Pravým tlačítkem myši klikněte v seznamu uživatelů a zvolte Přidat uživatele Vepiš jeho jméno a přiřaď mu přihlašovací jméno a heslo (celé číslo), kterým se bude přihlašovat do systému pomocí dotykového displeje nebo PDA
V této sekci evidujeme všechny položky, které přijímáme do skladu U jednotlivých položek evidujeme Název Jednotka – kg, l, ks Cena za jednotku Skupina, do které položka patří – zjednodušuje vyhledávání Systém zpracuje inventuru položek na skladě, ta je podkladem ke kontrole skutečných zásob na skladě
Přehledy prodejů Přehledy tržeb Přehledy storen
Uživatelská příručka k objednávkovému systému Smart Waiter