Www.socialni-zaclenovani.cz Spolupráce statutárního města Ostravy s Agenturou pro sociální začleňování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Advertisements

Programy na podporu zaměstnanosti podporované strukturálními fondy EU.
2.komunitní plán sociálních a navazujících služeb v Zábřehu na období
 schválen usnesením vlády č. 85/2008  pilotní fáze 2008 – 2010  odbor Úřadu vlády  zmocněnec vlády pro lidská práva  monitorovací výbor Vznik AGENTURY.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Agentura pro sociální začleňování Brána k příležitostem Koordinovaný přístup k problematice sociálního vyloučení a strategický plán sociálního.
Příležitosti pro rozvoj předškolního vzdělávání.
Možnosti sociálního rozvoje v programovacím období
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
AGENTURA V ROCE Agentura pro sociální začleňování v romských lokalitách  schválen usnesením vlády č. 85/2008  pilotní fáze 2008 – 2010  odbor.
Agentura pro sociální začleňování Sociální podnikání - Šance podnikat jinak Úřad vlády České republiky nábřeží Edvarda Beneše – Malá.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji II“ Závěrečné setkání k realizaci projektu Lenka Sládková, Jana Moravcová
Příprava programového období Ministerstvo pro místní rozvoj.
Koordinovaný přístup a ESIF Jan Mochťák.
Koordinovaný přístup a ESIF Jan Mochťák.
Co chceme (dělat) v letech Rožmberk jako součást území Místní akční skupiny Sdružení Růže Jiří Guth, Martina Langová a Magdalena Chytrová.
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
PRAHA INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ KARLOVY VARY.
Regionální akční plán Jihočeského kraje Ing. Jaromír Slíva, MBA.
Setkání s NNO – představení KPSVL 23. duben 2015, Jakub Švec.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
KOORDINOVANÝ PŘÍSTUP K SOCIÁLNĚ VYLOUČENÝM LOKALITÁM Ing. Helena Petroková Praha,
Aktivním přístupem ke změně v SVL města Litvínova CZ /0.0/0.0/15_042/
6. Lokální partnerství Frýdlantsko.
OP ZAMĚSTNANOST – PODPORA PROJEKTŮ V PRIORITNÍ OSE 2 SE ZAMĚŘENÍM NA SOCIÁLNĚ VYLOUČENÉ LOKALITY Ing. Helena Petroková
Sněm Místní akční skupiny Království – Jestřebí hory, o.p.s. čtvrtek od 17:30 Kulturní dům Libňatov.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Integrovaná strategie rozvoje Brněnské metropolitní oblasti pro uplatnění nástroje ITI Jan HOLEČEK Kancelář strategie města Magistrát města Brna Regionální.
Základní informace o projektu ANALÝZA SOCIÁLNĚ VYLOUČENÝCH LOKALIT V ČR Mgr. Markéta Pěchoučková MPSV, Řídicí orgán Operačního programu Zaměstnanost Závěrečná.
Integrované nástroje v IROP Seminář k realizaci IPRM v IOP Praha.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Regionální akční plán Libereckého kraje Inovační platforma pro Strategii inteligentní specializace 6. března 2015, science centrum iQLANDIA.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Výzvy v rámci IROP Centrum pro regionální rozvoj České republiky Ing. Markéta Kupcová,
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Zlín 14. září 2016 Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje FORMÁLNÍ DOPRACOVÁNÍ RÁMCE PRO INVESTICE DO INFRASTRUKTRURY Pracovní.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Výroční zprávy Rady vlády pro udržitelný rozvoj 7. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území RVUR 31. březen 2010.
Ing. Jan Havránek vrchní ředitel sekce fondů EU Sekce fondů EU 10. dubna 2014.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Individuální projekt systémový - OP VVV Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami.
Integrovaná strategie rozvoje Brněnské metropolitní oblasti pro uplatnění nástroje ITI – aktuality, harmonogramy Regionální stálá konference Jihomoravského.
Vyhlášené programy v roce 2016/2017
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Místní plán inkluze + OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
PAKT ZAMĚSTNANOSTI LIBERECKÉHO KRAJE
Strategie ITI plzeňské metropolitní oblasti
2. jednání řídícího výboru
Regionální akční plán Olomouckého kraje
Krajské akční plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Příprava operačních programů
Spolupráce Žďáru nad Sázavou s Agenturou pro sociální začleňování
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ 11. jednání Řídicího výboru IPRÚ
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
„Program RE:START a Platforma Uhelné regiony“
Aktuální informace ke KPSVL
Transkript prezentace:

Spolupráce statutárního města Ostravy s Agenturou pro sociální začleňování

Poslání mého vystoupení 1. Chci přinést informace o 1.možnostech spolupráce v rámci nového programovacího období, 2.o formě spolupráce s Agenturou pro sociální začleňování 2. Chci projednat formu spolupráce mezi Agenturou a městem v rovině systému komunitního plánování Cíl: Jasně nastavená transparentní spolupráce Postup schvalování: I.Dopis pracovníkům města a školám II.Projednání v řídících orgánech III.Projednání na pracovních skupinách IV.Memorandum o spolupráci a jednací řád (asi až po volbách)

Koordinovaný přístup v sociálním začleňování -V programovém období ESIF v rámci priority „Boj s chudobou a sociální začleňování“, více než 20% z alokace ESF -Koordinovaná spolupráce třech operačních programů (OPZ, OP VVV a IROP) a Agentury pro sociální začleňování pro 70 měst a obcí (s výskytem sociálně vyloučených lokalit) -Podmínka: Zpracování SPSZ dle inovované metodiky ASZ (cíle, typové projekty, soustava indikátorů, náklady) -OPZ předpokládá pro KPSZ vyčlenit až 4% z alokace programu v rámci investiční priority 2.1 (asi 2,7 mld. Kč, předem alokované výzvy pro obce), OP VVV a IROP předpokládají vypisovat specifické výzvy v návaznosti na SPSZ -Specifická situace Ostravy: -Porady na klíčových ministerstvech 3. září (MPSV a MŠMT), následně MMR) -Specifická metodika přípravy plánu

Koordinovaný přístup v sociálním začleňování -V programovém období ESIF v rámci priority „Boj s chudobou a sociální začleňování“, více než 20% z alokace ESF -Koordinovaná spolupráce třech operačních programů (OPZ, OP VVV a IROP) a Agentury pro sociální začleňování pro 70 měst a obcí (s výskytem sociálně vyloučených lokalit) -Podmínka: Zpracování SPSZ dle inovované metodiky ASZ (cíle, typové projekty, soustava indikátorů, náklady) -OPZ předpokládá pro KPSZ vyčlenit až 4% z alokace programu v rámci investiční priority 2.1 (asi 2,7 mld. Kč, předem alokované výzvy pro obce), OP VVV a IROP předpokládají vypisovat specifické výzvy v návaznosti na SPSZ -Specifická situace Ostravy: -Porady na klíčových ministerstvech 3. září (MPSV a MŠMT), následně MMR) -Specifická metodika přípravy plánu

Strategický plán sociálního začleňování SPSZ obsahuje  analýzu potřeb a absorpční kapacitu stávajících programů a služeb, cíle včetně indikátorů s hodnotami a kroky k nim vedoucí  projektové záměry (coby kroky plnění cílů), projektové indikátory a jejich hodnoty  předběžné alokace  nejen aktivity hrazené z ESIF, ale také ostatní (hrazené z jiných zdrojů) po vytvoření SPSZ  ASZ potvrzuje soulad SPSZ s potřebami v místě  MPSV vyčleňuje prostředky do výzvy podle předběžných alokací v SPSZ  MPSV vypisuje specifické výzvy pro partnery zapojené do spolupráce s ASZ v rámci KPSZ  projektové žádosti jsou hodnoceny standardním způsobem, při souladu se SPSZ mají předem alokované finanční prostředky  ASZ potvrzuje, že žádosti jsou v souladu se SPSZ

Harmonogram přípravy SP SZ  start přípravy SPSZ (podzim 2014)  ukončení zpracování tříletého SP SZ (březen-duben 2015)  příprava projektových žádostí (od července 2015)  podávání projektů do první vlny výzev (od konce roku 2015)  realizace projektů (nejdříve od začátku roku 2016)  revize SPSZ (po 1. roce) a jeho aktualizace (po 3 letech) na další období

Způsob práce Agentury – principy lokálního partnerství Čemu říkáme lokální partner? Organizaci, se kterou spolupracujeme 1.Město 2.Partneři, se kterými město spolupracuje, nebo které nově navrhneme ke spolupráci my Co nabízíme partnerům a co s nimi chceme sdílet? Spolupráci na plánu a projektových záměrech (stručně) Zaměření: Sociální vyloučení v SVL a ubytovnách Co je předpoklad dobré spolupráce? Výměna informací, Přiměřené vynaložení sil ke společné práci Transparentní procesy projednávání a schvalování Lokální partnerství představuje taxativně vymezený soubor lokálních partnerů, kteří se řídí jednacím řádem a jsou příjemci podpory vyplývající ze spolupráce, LP zřizuje pracovní skupiny

Ostrava si zaslouží specifický přístup Specifika: Rozlehlost prostředí, statut, rozvinutá diskuse o problematice a vyspělost v řešení problematiky Nezřizujeme vlastní skupiny s jedinou výjimkou (PS legislativa), ale rádi bychom se zapojili do práce skupin stávajících Touto spoluprací myslíme: 1. Členství ve skupině 2. Vzájemné informování 3. Součinnost při přípravě plánu a naplňování konkrétních aktivit 5. Projednání a schvalování plánu a konkrétních projektových aktivit

Jak to konkrétně myslíme? Způsob práce na plánu a projektových aktivitách (na pracovních skupinách, individuálně se členy skupiny, případně s dalšími subjekty) Vztah Strategického plánu sociálního začleňování ke komunitnímu plánu: pevné východisko pro metodickou práci při přípravě na čerpání Komplexnost plánu a exkluzivita spolupráce: Plán by měl zahrnout veškeré aktivity, které město dělá, spolupráce s Agenturou se bude realizovat v oblasti rozvojových aktivit Sociální služby a návazné aktivity v oblasti vzdělávání, zaměstnanosti a bydlení

Struktura spolupráce v Ostravě Vzhledem k množství partnerů není možné uvažovat o lokálním partnerství jako o jednoduché jednostupňové platformě Město navrhnulo vícestupňovou podobu spolupráce, která byla postupně dopracována Tři stupně spolupráce –Pracovní skupiny –Řídící výbor Sociální Inkluze Ostrava –Orgány města Volba pracovních skupin odpovídá potřebě pokrýt celou šíři problematiky V rámci komunitního plánování (PS Romské etnikum, Prevence kriminality a protidrogová prevence, příležitostně další)

Pracovní skupiny obvodů Komunitní plán (menšiny, sociálně vyloučení, rodina) Skupina zaměstnanost a vzdělávání Skupina bydlení Skupina veřejný pořádek, prevence kriminality Řídící výbor = LP Stálá konference lokálního partnerství ITI Vláda a resorty Kraj ASZ (projektový tým, právník, experti atd.) Skupina legislativa Koordinátor PR, prezentace Příloha Orgány města

Způsob projednávání a schvalování v rámci LP Dvoustupňový systém (a orgány města): Pracovní skupiny: Projednávají a schvalují tematicky příslušné části plánu (zahrnutí jednotlivých aktivit do plánu), schvalují přípravu jednotlivých projektových aktivit Řídící výbor: Schvaluje plán a projekty na návrh pracovních skupin Proč řídící výbor? Je specializovaný na problematiku lokalit a ubytoven Jeden pól zajišťuje provázanost finálního produktu Řídící výbor schvaluje plán a projekty na doporučení PS – funguje obousměrně Nadpoloviční většinou hlasů V případě nerozhodnosti hlasů bude rozhodovat diskuse a další hlasování Lze prezenčně i per rollam

Budu rád, když se na mě budete obracet se svými dotazy Martin Navrátil