1 Corporate Identity autor: Mgr. Jaroslav Stuchlík Upozornění: Výchozí studijní podklad pro modul Média, PR a reklamní strategie je učební text Reklama.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální systém organizace
Advertisements

Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
PUBLIC RELATIONS PRO ÚČELY KNIHOVNY. SVĚT JE DÁÁÁÁÁVNO PŘED NÁMI - Mezopotámie, Asýrie, Persie a Egypt tiskový mluvčí britského ministerstva financí.
Úvod do sociální a kulturní antropologie
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Management a marketing PODNIKOVÁ IDENTITA Ing. Pavel Pánek 3
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
Žijeme ve společném světě Stav, vývoj, rizika a možnosti v soudobé „multikulturní“ společnosti a globálním světě.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Sociální skupina Sociální skupina je specifickým sociálním útvarem, vytvářený různým počtem jedinců a vždy určitým způsobem tak, že jedinci k sobě patří.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Rozdíly mezi osobnostmi
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Civilizace, kultura, instituce, sociální agregáty
1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
SOCIÁLNÍ ROLE ROLE Očekávaný způsob chování vázaný na určitý sociální status (VSS II, s. 943) Připsané Vnucené Získané.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
Průřezová témata.
Hodnoty a normy Svatava Navrátilová. Hodnoty – vědy technické, přírodní, ekonomické, humanitní, sociální v sociálních vědách: jedincem, skupinou, společností.
Sociální diferenciace
SOCIÁLNÍ DETERMINACE PSYCHIKY
Nákupní chování spotřebitele
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
SOCIÁLNÍ STRUKTURA, STRATIFIKACE A MOBILITA
Psychologické aspekty zdraví
PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
MANAGEMENT - Pojetí managementu
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Šárka Hučíková, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
8. Marketing.
3. téma: Kultura
KULTURA kognitivní prvky normativní prvky jazyk materiální prvky.
Podniková kultura Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Výchova jako proces zpracovala: Kateryna Foinetská.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
 Z latinského slova „cultura“ – co je pěstováno  Soubor materiálních a duchovních hodnot vytvořených lidmi v průběhu vývoje společnosti  Materiální.
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
KULTURA Barbořáková Šárka, Pěkníková Noemi. KULTURA (LAT. CULTURA, „CO JE TŘEBA PĚSTOVAT“)  V užším slova smyslu: soubor vybraných a tvůrčích lidských.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_50_Občanská výchova_Morálka.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
Kultura Vladimír Velešík.
I. Výzkum sociálních struktur a genderová diferenciace
Socializace Kejřová.
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
Sociální psychologie.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
5. Kultura jako řešení problémů přežití
KULTURA Společenská kultura Kultura ; VY_32_INOVACE_D3_01
Transkript prezentace:

1 Corporate Identity autor: Mgr. Jaroslav Stuchlík Upozornění: Výchozí studijní podklad pro modul Média, PR a reklamní strategie je učební text Reklama a Public Relations (Stuchlík, Čichovský, 2010). Elektronické prezentace slouží pouze jako doplňková učební opora. Struktura přednášek, jejich obsah a další náležitosti nemusí přesně odpovídat struktuře a obsahu prezentací.

4

struktura corporate identity identifikace rozlišení základ (materiál) názvy normy - ideje systémy organizace ohlas = image tedy jak se to projevuje výraz (způsob zveřejnění identity) ztvárnění kultura komunikace

6

z čeho se skládá firemní identita?

9

corporate design CD ‣ název firmy a způsob jeho prezentace ‣ logo a jeho identifikační zkratka ‣ značka pro zviditelnění a odlišení produktu ‣ písmo a barvy ‣ služební grafika (propagační prvky a tiskoviny) ‣ orientační grafika )způsoby úprav interiérů, označení budov) ‣ oděvy zaměstnanců ‣ dárkové předměty

11

‣ corporate design ‣ public relations ‣ corporate advertising ‣ propagace stanovisek (např. obecně politika, zákonodárství) ‣ veřejná vystoupení ‣ human relations = spíše zaměřeno na vzdělávání ‣ investor relations ‣ employee ralations = vztahy se zaměstnanci v obecnější, širší rovině ‣ government relations = převážně lobby - community relations - region relations ‣ university relations ‣ industry relations = asociace, spolky ‣ minority relations

13

co je to kultura? 1. axiologické pojetí = hodnotící pojetí Jsou to především duchovní hodnoty společnosti: umění, věda, literatura, osvěta - výchova 2. globální (neaxiologické pojetí) “třída nadbiologických (extrasomatických, superorganických) prostředků a mechanismů specificky lidské adaptace k vnějšímu prostředí, nemá hodnoticí charakter - je to negenetický program činnosti jedinců a soc. skupin, který je fixovaný sociokulturní samoregulací a kulturními stereotypy, přetvářený spol. činností a předávaný prostřednictvím kulturního dědictví.”

co je to kultura? (A) somatický kontex (psychologie) (B) extrasomatický kontex (kulturologie) “kultura je třída věcí a jevů závislá na symbolizaci posuzovaná v extrasomatickém kontextu” Leslie Wihite anorganická - organická - superorganická vrstva reality

co je to kultura - jak ji zkoumáme? 1. kultura v atributivním smyslu (generická kultrua) - kultura jako univerzální lidský fenomén: zkoumáme kulturu na úrovni biologického druhu homo sapiens sapiens Čím se člověk liší od zvířete? 2. kultura v distributivním smyslu - zkoumáme kulturu na úrovni společnosti (například sociologie) například: kultura - subkultura - kontrakultura 3. kultura na úrovni jedince - tj. socialisace, enkulturace/učení, ale také komunikace a další také sem patří psychologie

vybrané pojmy enkulturace - vzájemné vlivy kultur difuze kultury akulturace: 1. konfrontace kultur 2. akceptování některých cizích kulturních obsahů a následná selekce (vzhledem k funkčnosti) 3. přijetí nových kulturních obsahů do vlast. kult. systému 4. modifikace vlastního systému (rekompozice, přijetí nebo eliminace) 5. akulturační reakce (negativní nebo pozitivní) kulturní změna a inovace institucionalisace = proces utváření nebo transformace uznávaných, relativně stabilních a soc. integrovaných forem chování

status a role v kultuře status (sociální) = hodnota (množství prestiže, úcty, respektu) připisovaná lidem plnícím určité role (Ralph Lindton), také statusová osobnost - vrozený (pohlaví) - připsaný (věk) - získaný (prestiž) hlavní versus vedlejší role = činná složka statusu symboly statusu - fasáda/vnější znaky role umožňující orientaci ve společnosti atribuce - přisuzování určitého způsobu chování sobě a druhým komponenty role - normativní očekávání jednání (garfinkling=narušení implicitního očekávání) - na jedné straně usnadňuje a zjednodušuje běžný život - na straně druhé jsou statusy a hlavně role zdrojem konfliktů (hraní rolí jako terapie - A.Moreno) profesiogram

dress code

= vnitřní styl “Image je představ, kterou si vytvořila jedna veřejnost nebo více veřejností o nějaké osobě, podniku nebo instituci. A to nikoliv jako dokreslený obraz, ale spíše jako mozaiku podchycených, zlomkovitých, vzájemně s prolínajících detailů”. Newsom, S., Van Slydke, T. filosofie organizace Corporate Image - otisk organizace, který vznikne jako výsledek cílevědomého uplatnění Corporate Identity Corporate Identidy (CI) organizace corporate design organizace corporate communications corporate culture produkt (product) organizac e