PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB -procvičování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV: VY_32_INOVACE_494_Slovesný způsob
Advertisements

Practice with the Conditional Change the following sentences to the conditional, according to the model. Vzor: Nemám peníze a nemohu si koupit auto. Kdybych.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
SKLOŇOVÁNÍ PODLE VZORU PŘEDSEDA A SOUDCE
89.1 SLOVESA – osoba, číslo, slovesný způsob, čas
Procvičujeme tvary sloves
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_590_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.06 Anotace: Prezentace je zaměřena na podmiňovací způsob u sloves. Obsahuje základní pravidla tvoření. Vzdělávací oblast: český.
Slovesa Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Slovesné kategorie Český jazyk 2. stupeň ZŠ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Slovesné tvary Český jazyk 2. stupeň ZŠ
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Poznáváme slovesa Slovesa vyjadřují děj..
opakování a procvičování
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SLOVESA Mgr. Michal Oblouk.
Slovesa (verba).
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Slovesa.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:4. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Slovesný.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
Opakujeme Slovesa.
SLOVESA Slovesný způsob a čas 6. ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Slovesný způsob Český jazyk, 5. ročník VY_32_INOVACE_134, 7. sada, ČJ2
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Věta vedlejší příslovečná podmínková
85.1 Slovesný způsob Mlč! mlčel bych….. Mlčme! mlčel bys… mlčím…
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s mluvnickými kategoriemi sloves.
SLOVESA soutěž řad – 4. třída
INFINITIV 2.os. č.j.1.os.č.mn.2.os.č.mn. PLAVAT HÁDEJME NEMLUVTE POMÁHEJ ČÍST MYSLETE.
Za předpokladu použití psacích potřeb
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0113 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
TVARY PODMIŇOVACÍHO ZPŮSOBU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
VY_32_INOVACE_31_ČESKÝ JAZYK_5.ROČNÍK_SLOVESA ZPŮSOB OZNAMOVACÍ – vytvoření a ověření VM Výukový materiál slouží pro zopakování oznamovacího.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Slovesné kategorie praktické opakování 1. OSOBA a ČÍSLO 1.os. JÁ - nesu1. os. MY - neseme 2. os. TY - neseš2. os. VY - nesete 3. os. ON – nese3. os.
VY_32_INOVACE_03-11 Ročník: 6., 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Tvarosloví.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Základní škola Unhošť Jazyk a jazyková komunikace
  Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor : Mgr. Jitka Kolářová
SLOVESA – PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB
SLOVESNÝ ZPŮSOB PODMIŇOVACÍ
Slovesa.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Slovesa = slova, která vyjadřují děj, stav nebo změnu stavu
S L O V E S A Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_13
Practice with the Conditional
Slovesa = slova, která vyjadřují děj, stav nebo změnu stavu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
SLOVESA Staň se kouzelníkem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_20
Slovesný způsob Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_02
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Slovesa Název školy: Základní škola Zaječí, okres Břeclav
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Slovesa = slova, která vyjadřují děj, stav nebo změnu stavu
SLOVESA – SLOVESNÉ KATEGORIE
Transkript prezentace:

PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB -procvičování

1. 2. 3. Vyčasuj sloveso pracovat v podmiňovacím způsobu. OSOBA ČÍSLO JEDNOTNÉ ČÍSLO MNOŽNÉ 1. 2. 3.

1. 2. 3. pracoval bych pracovali bychom pracoval bys pracovali byste ŘEŠENÍ : OSOBA ČÍSLO JEDNOTNÉ ČÍSLO MNOŽNÉ 1. pracoval bych pracovali bychom 2. pracoval bys pracovali byste 3. pracoval by pracovali by

Pozměňte věty tak, aby slovesa byla v podmiňovacím způsobu, neměňte osobu ani číslo. Já jsem si pochutnal. Které zvíře jste si pořídili? Janička si obula bačkory. V létě jsme navštívili hlavní město. Sledovali fotbalový zápas. To jsi mě překvapil. Čekali jste dlouho? Ušetřili jsme si peníze na vánoční dárky.

ŘEŠENÍ : Já bych si pochutnal. Které zvíře byste si pořídili? Janička by si obula bačkory. V létě bychom navštívili hlavní město. Sledovali by fotbalový zápas. To bys mě překvapil. Čekali byste dlouho? Ušetřili bychom si peníze na vánoční dárky.

číst - 3.os., č.j. ______________________ Napiš správný tvar slovesa v podmiňovacím způsobu. číst - 3.os., č.j. ______________________ házet - 2.os., č.j. ______________________ věřit - 3.os., č.mn. ______________________ prožít - 1.os., č.j. ______________________ plavat - 3.os., č.mn. ______________________ být - 2.os., č.mn. ______________________ malovat -1.os., č.mn. ______________________ čekat - 1.os., č.mn. ______________________

prožít - 1.os., č.j. prožil bych plavat - 3.os., č.mn. plavali by ŘEŠENÍ : číst - 3.os., č.j. četl by házet - 2.os., č.j. házel bys věřit - 3.os., č.mn. věřili by prožít - 1.os., č.j. prožil bych plavat - 3.os., č.mn. plavali by být - 2.os., č.mn. byli byste malovat -1.os., č.mn. malovali bychom čekat - 1.os., č.mn. čekali bychom

Najdi chybně napsané tvary sloves Najdi chybně napsané tvary sloves. Opiš si písmena u nich a vyjde ti jméno zvířete, které dokáže běžet po vodě. Slovesa napiš ve správných tvarech. spal by (A), šli bychom (O), chtěl bysem (B), četli by jsme (A), uvařili byste (U), zkusil by (D), měl by jsi (Z), hráli bychom (K), mohli by jste (I), plavali by (Y), učil by jsem se (L), chtěl by (O), vrátili bysme se (I), unikl bych (Z), jedli bychom (E), vyrostl by jsem (Š), dokázal byjsi (E), otevřeli byste (Á), byl bych (L), kdyby jsi nemluvil (K)

spal by (A), šli bychom (O), chtěl bysem (B), četli by jsme (A), ŘEŠENÍ : spal by (A), šli bychom (O), chtěl bysem (B), četli by jsme (A), uvařili byste (U), zkusil by (D), měl by jsi (Z), hráli bychom (K), mohli by jste (I), plavali by (Y), učil by jsem se (L), chtěl by (O), vrátili bysme se (I), unikl bych (Z), jedli bychom (E), vyrostl by jsem (Š), dokázal byjsi (E), otevřeli byste (Á), byl bych (L), kdyby jsi nemluvil (K) chtěl bysem (B) – chtěl bych četli by jsme (A) – četli bychom měl by jsi (Z) – měl bys mohli by jste (I) – mohli byste učil by jsem se (L) – učil bych se vrátili bysme se (I) – vrátili bychom se vyrostl by jsem (Š) – vyrostl bych dokázal byjsi (E) – dokázal bys kdyby jsi nemluvil (K) – kdybys nemluvil TAJENKA: BAZILIŠEK