Tereza Dole ž alová, V8A 12. 11. 2014 Gymnázium Ji ř ího Ortena „Nekrá č ej p ř ede mnou, mo ž ná za tebou nep ů jdu. Nekrá č ej za mnou, mo ž ná t ě nedoká.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Změň, co změnit můžeš, ostatní nech být..
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Pracovní smlouva Jelínková C3A. Co to je? Smlouva zakládající pracovní pom ě r mezi zam ě stnancem a zam ě stnavatelem Dvoustranný právní úkon Pramen.
Divadelní inscenace jako kolektivní dílo I Dramatická výchova a umění Obr. 1.
KRAJINA V OKOLÍ MÉHO DOMOVA
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Světová literatura po 1. světové válce
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
 Předmět: Literatura  Tematická oblast: Česká a světová literatura po r  Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia  Oblast podpory: III/2 Inovace.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_OSVZ_ZSVa Ro č ník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Skoro denn ě dostávám od svých p ř átel maily. Jsou rozli č né. N ě které krati č ké, jen tak pro informaci, nebo upozorn ě ní, ale také n ě které,
Chci vám ř íci - DĚKUJI ! Za všechny ty v ě ci, o které jsem sice nikdy nežádal,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_012.
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
český stát za lucemburků
32_09_19: Kapitoly z teorie výtvarné tvorby - Surrealismus
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Samuel Beckett - Čekání na Godotta
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
PČ_020_Lyžaři a snowboardisté Autor: Mgr. Petra Zdráhalová Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
William Golding Pán much
ZŠ a MŠ Olšovec, p ř ísp. org. Autor : Helena Jordánová, Mgr. ZKOUŠÍM, BÁDÁM … Lidské t ě lo VY_32_INOVACE_7.
Dopravní značky.
2014 / 2015 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka - Rocky Ideologica.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
VY_III/2_INOVACE_21_Základní pojmy Základní pojmy Miroslav Kaňok.
Gabriel García Márquez
Portréty literárních osobnostní světové literatury.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Portréty literárních osobností světové literatury.
Portréty literárních osobností světové literatury.
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Filozofie 20. století – Francouzský existencialismus
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Absurdní drama charakteristika.
Albert Camus Barbora Vaňková.
Portréty literárních osobností světové literatury
EXISTENCIALISMUS 20. března 2014, Pavel Trtílek.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Existencialismus výklad pojmu, spisovatelé.
Existencionalismus, neorealismus
Persistence paměti.  11.kv ě tna ledna 1989  špan ě lský malí ř, který se proslavil svými surrealistickými(um ě lecký sm ě r, který usiluje.
OTA PAVEL. Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum:
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_02 TÉMA: SLAVNÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Stran č ice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Ř ehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_ Slovní úlohy s procenty TEMA:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ Pavel Kohout Název sady: Č eský jazyk 9. ro č ník Č íslo projektu:
Šablona 32 VY_32_INOVACE_18_24_Ernest Hemingway.  ANOTACE: Prezentace, která může sloužit jako výklad o životě a díle Ernesta Hemingwaye  AUTOR: Mgr.
Rozmarné léto Vladislav Vančura Jiří Korec Gymnázium Plasy Septima 2009/2010.
Malí ř ská esence 20. století Č íslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_18 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Josef Procházka08 VKZ (Výchova ke zdraví) P08B0308P.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
TÉMA: JAROSLAV SEIFERT AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
EXISTENCIALISMUS Pavel Trtílek,
EXISTENCIALISMUS 10. března 2016, Pavel Trtílek.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Albert Camus Název : VY_32_inovace_13 Český jazyk a literatura –
Citáty.
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_ČESKÝ JAZYK
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
České země za 1. světové války
Albert Camus ( ).
Transkript prezentace:

Tereza Dole ž alová, V8A Gymnázium Ji ř ího Ortena „Nekrá č ej p ř ede mnou, mo ž ná za tebou nep ů jdu. Nekrá č ej za mnou, mo ž ná t ě nedoká ž u vést. Krá č ej vedle m ě a bu ď m ů j p ř ítel.“

 Autor  Tvorba  Díla  Cizinec Obr. 1

 Francouzský spisovatel, dramatik, filosof  1913 – 1960 (autonehoda)  P ů vodem z Al ž írska  -> Pa ř í ž : deník Paris Soir  B ě hem 2. sv ě tové války: ilegální deník Combat  1957: Nobelova cena za literaturu  Kritik francouzské koloniální politiky v Al ž írsku Obr. 2

 Ž ánrov ě bohatá  Publicistická i esejistická díla  Romány, povídky, dramata  Interpret existenciální filozofie Obr. 3

 Beletrie :  Cizinec  Mor (románová kronika)  První č lov ě k (autobiografické)  Dramata :  Caligula (proti diktátorským re ž im ů m)  Eseje a filosofické spisy:  Mýtus o Sisyfovi (antický mýtus z pohledu Sisyfa)  P ř eklady Dostojevskiho a Lope de Vega)

 Román (rozsah a tvar spíše novela)  Al ž írsko, polovina 20. století  Poslední krátký úsek ze ž ivota ú ř edníka Mersaulta  1. č ást: d ě jová, 2. č ást: úvahová  Filozofie absurdity lidské existence  Mersault: cizinec mezi lidmi i ve svém ž ivot ě  Ich – forma  Film Cizinec ( 1967 – Itálie/Francie) Obr. 5

 1. č ást  Poh ř eb matky, bezprost ř ední známost, pozvání od p ř ítele Raymonda  Na plá ž i – 2 Arabové, tou ž í po konfliktu – zraní Raymonda – Mersault jednoho zast ř elí  2. č ást  Zat č ení, výslechy, v ě zení, soudní proces, trest smrti  Rekapitulace ž ivota  Vzpoura proti Bohu – odmítl kn ě ze  Jediná jistota: smrt

 Mersault:  Hlavní postava, vyprav ěč  Vzpoura proti b ěž ným spole č enským konvencím  Bez odpov ě dnosti za vinu  Ztráta schopnosti orientace  Marie  Zamilovaná do Mersaulta, tou ž í po jeho lásce  Raymond  Agresivní, jednodušší  Soused Salamano:  Stále hledá ztraceného psa, kterého nenávidí Obr. 6

 Obraz krizové mravní atmosféry sv ě ta  Absurdnost sv ě ta  Pocit ž ivotní nejistoty  Zoufalství  Prázdnota  Smysl ž ivota v nesmyslném sv ě t ě bez lidskosti Obr. 7

 „Úpal se nedal snést, a tak jsem se pohnul kup ř edu. V ě d ě l jsem, ž e je to bláznovství, ž e se jedním krokem slunce nezbavím. P ř esto jsem ud ě lal jediný krok kup ř edu. A tentokrát Arab, po ř ád vle ž e, vytasil n ůž a nastavil ho v slunci proti mn ě. Na oceli se rozt ř ísklo sv ě tlo a do č ela jako by m ě zasáhla dlouhá jisk ř ivá č epel (…) U ž jsem nevnímal nic ne ž slune č ní č inely na č ele, nez ř eteln ě taky t ř pytivý ošt ě p vytrysklý z nap ř a ž eného no ž e p ř ede mnou. Ten ho ř ící šíp mi ohlodával ř asy a bolestiv ě ryl do o č í. To byla chvíle, kdy se všechno zakymácelo. (…) Celá má bytost se napjala a já za ť al ruku na revolveru. (…)Vyst ř elil jsem pak ješt ě č ty ř ikrát do nehybného t ě la …“

 Co Camus kritizoval?  Jakého sm ě ru byl Camus p ř edstavitelem?  Jaká jsou jeho známá díla?  Koho p ř ekládal?  Co cht ě l autor ukázat na díle Cizinec?

 SOCHROVÁ Marie. Č eský jazyk a literatura. Nakladatelství Fragment. Havlí č k ů v Brod 2009  TISCALI MEDIA, a.s. Albert Camus – cit.[2014 – ]. Dostupné z:  VRBA, Albert Camus cit. [2014 – ]. Dostupné z:  Neznámý autor. Albert Camus – cit. [2014 – ]. Dostupné z:  Obr. 1:  Obr. 2: n_buste,_pos%C3%A9_au_bureau,_faisant_face_%C3%A0_gauche,_cigarette_de_tabagisme. jpg n_buste,_pos%C3%A9_au_bureau,_faisant_face_%C3%A0_gauche,_cigarette_de_tabagisme. jpg  Obr. 3:  Obr. 4:  Obr. 5:  Obr. 6: camusehttp://inforum.artforum.sk/spravy/literatura/75620c/100-let-od-narozeni-alberta- camuse  Obr. 7: