zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DESETINNÁ ČÍSLA.
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu
Desetinná čísla (opakování) 5. třída
27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
Autor výukového materiálu: Mgr. Pavel Vaško Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:17. června 2012 Číslo.
Ahoj kluci a holky. Dnes nás společně čekají DESETINNÁ ČÍSLA .
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Kolik to stojí?.
* Desetinná čísla Matematika – 6. ročník *
Zápis čísla v desítkové soustavě
Elektronická učebnice - I
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_7.
69.1 Desetinná čísla, desetinný zlomek
Zpracovala Mgr. Jana Říhová pod metodickým vedením RNDr. Růženy Blažkové, CSc.
Desetinná čísla 2.část.
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Lekce 4 čas.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_9.
DESETINNÁ ČÍSLA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Mgr. David Vencl Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika NázevSinus - cvičení Klíčová slova Goniometrické funkce,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Lineární rovnice – 1. část
Znalostio zlomcích.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_479_Desetinná čísla AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
PŘIROZENÁ ČÍSLA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Přirozená čísla Opakování 5.ročník.
zpracovaný v rámci projektu
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Souhrnné opakování desetinná čísla
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Desetinná čísla SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Mgr. David Vencl Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaInformatika NázevWord.
7..
Desetinná čísla - úvod.
Za předpokladu použití psacích potřeb
2,152 0,9 987, Desetinná čísla 3,14 0,98 1,11 1, ,45 Helena Půlkrábková.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
Pozor, čárka I..
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou desetinná čísla. Speciální vzdělávací.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Matematika 6 Název Desetinná čísla_1 Klíčová slova desetinná čísla, číselná osa, porovnávání Pomůcky dataprojektor Druh interaktivity výklad, cvičení Stupeň a typ vzdělání II. stupeň základní školy Potřebný čas 1 vyučovací hodina Velikost 549 kB Zdroje viz použitá literatura a elektronické zdroje, archiv autora

DESETINNÁ ČÍSLA 1 Zápis a porovnávání Matematika 6 Základní škola s rozšířenou výukou výtvarné výchovy, Teplice, Koperníkova 2592 Mgr. Bc. Hana Amlerová, 2011

OBSAH Čtení desetinných čísel Psaní desetinných čísel Zobrazení na číselné ose Porovnávání

ČTENÍ A PSANÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Zapamatujte si: x x x x x , x x x x x   desetitisíce stotisíciny tisíce desetitisíciny sta tisíciny desítky setiny jednotky desetiny

Například: Proč píšeme po třech číslicích mezery ? jedna celá tři sta padesát osm tisícin 1,358 tři tisíce pět set sedmdesát celých dva tisíce šedesát desetitisícin 3 570,206 0 Proč píšeme po třech číslicích mezery ?

1. CVIČENÍ Přečtěte: 5,6 24,8 162,1 2,24 56,95 861,07 0,216 80,048 347,567 7,654 2 60,002 5 601,504 2 5 158,3 158,0 6 200,9 224,30 9 005,361 320,900 8 614,206 7 601,601 0 7 404, 030 3

2. CVIČENÍ Přečtěte a zapište: tisíc šest set osmdesát dvě celé devět desetin devět set tři celé tři setiny pět tisíc dvacet pět celých osm set osm tisícin třináct tisíc patnáct celých tisíc jedenáct desetitisícin b) 1 682,9 903,03 5 025,808 13 015,001 1

Na konec zápisu desetinného čísla můžeme za desetinnou čárku napsat libovolný počet nul aniž změníme jeho velikost. Například: 0,1 = 0,10 = 0,100 = 0,100 0 …

ČÍSELNÁ OSA 0 1 2 3 4 A E F B H C I G J D 0 1 2 3 4 A E F B H C I G J D 0 ‹ A ‹ 1 A = 0,1 1 ‹ B ‹ 2 B = 1,2 2 ‹ C ‹ 3 C = 2,1 3 ‹ D ‹ 4 D = 3,9 Jaká čísla zobrazují body E až J? Zakreslete na číselnou osu čísla 3,6 a 1,4. E = 0,6 F = 0,8 G = 2,7 H = 1,7 I = 2,3 J = 3,3

POROVNÁVÁNÍ Seřaďte čísla od nejmenšího po největší: 1,88 1,883 1,9 1,380 1,853 2 1,490 Porovnejte pomocí znaků ‹ , = , › : 0,5 □ 0,6 2,03 □ 2,30 8,25 □ 8,255 0,3 □ 0,30 5,13 □ 5,23 7,05 □ 6,05 1,01 □ 1,02 3,99 □ 4,0 19,9 □ 19,91 0,0 □ 0,1 16,3 □ 16,32 15,08 □ 15,09 1,380 1,490 1,853 2 1,88 1,883 1,9 1sl ‹ , = , ‹ , ‹ 2sl ‹ , ‹ , ‹ , ‹ 3sl ‹ , › , ‹ , ‹

METODICKÉ POZNÁMKY str. 1 – 3 Úvodní strany, povinné údaje, obsah. Výklad, řízený rozhovor s žáky. Slide možno použít pro zápis do sešitu, diskusi s žáky, opakování. str. 6 – 7 Cvičení: Správné čtení desetinných čísel (soutěž, ústní cvičení), zápis desetinného čísla pomocí číslic a desetinné čárky (samostatná práce, skupinová práce, dvojice) – společná kontrola, práce s chybou. str. 8 – 9 Výklad, společná práce, samostatná práce žáků. str. 10 Samostatná práce žáků, soutěž. str. 11 – 12 Metodické poznámky, zdroje. Slide 4 – 10 může učitel využít pro výše uvedené činnosti dle vlastního uvážení.

POUŽITÁ LITERATURA CIHLÁŘ, J.; ZELENKA, M. Matematika 6. Praha: Pythagoras Publishing, 1997. 191 s. ISBN 80-902382-0-3. ODVÁRKO, O.; KADLEČEK, J. Matematika pro 6. ročník základní školy, 2. díl. Praha: Prométheus, 1997. 88 s. ISBN 978-80-7196-143-7. PůLPÁN, Z.; ČIHÁK, M.; MüLLEROVÁ, Š. Matematika 6 pro základní školy - aritmetika. Praha: SPN, 2007. 135 s. ISBN 978-80-7235-364-4.