TEORIE NABÍDKY TEORIE FIRMY, PRODUKČNÍ FUNKCE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mikroekonomie II – přednáška č. 5: Dokonalá konkurence
Advertisements

Mikroekonomie II – přednáška č. 3: Produkční analýza firmy
Cvičení 9 – Ekonomická funkce nelineární v parametrech :
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Poptávka na dokonale konkurenčním trhu práce
Mikroekonomie I Cvičení 7 – Náklady, příjmy a zisk
Mikroekonomie I Výroba a náklady
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Mikroekonomie I Chování výrobce: náklady a nabídka
Mikroekonomie II Volba technologie Ing. Vojtěch Jindra
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
3. Dlouhé období.
Teorie firmy II - Optimum výrobce - Mezní produkt, zákon klesajícího mezního produktu - Izokvanty produkční funkce - Další modely výrobce
Nákladové funkce - celkové, variabilní a fixní náklady v krátkém období - průměrné a mezní náklady - nákladová křivka v dlouhém období - optimum výrobce,
D) Produkční a nákladová funkce
Výroba a náklady Pojmy Produkční funkce – je technický název vztahu mezi maximálním množstvím výstupu, které může být vyrobeno a vstupy požadovanými k výrobě.
POPTÁVKA PO VF TRPX – příjem z celkového produktu faktoru
Teorie firmy (analýza nákladů a výnosů, rovnováha firmy)
CHOVÁNÍ VÝROBCE: - NÁKLADY A NABÍDKA MIKROEKONOMIE I
Příklady teorie všeobecné rovnováhy
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Specifika formování poptávky firem po práci a kapitálu
Teorie firmy.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Opakování základních tezí mikroekonomické.
nabídka DOKONALe konkurenční firmy Mikroekonomie I
Mikroekonomie I Teorie výroby, produkční funkce
Produkční analýza firmy
Základy ekonomie Téma č. 4: Nabídková strana trhu výstupu
Výrobní náklady firmy a jejich vztah k nabídce
Mikroekonomie I Nabídka dokonale konkurenční firmy
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
Mikroekonomie I Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu
CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI
Náklady a příjmy firmy Analýza chování výrobce. Racionální chování výrobce Cíl výrobce/producenta: Prostřednictvím vstupů (výrobních faktorů) dosáhnout.
Teorie poptávky a užitek, chování spotřebitele
Základy ekonomie BIVŠ - břeclav
Dokonalá konkurence předpoklady DoKo
Základy ekonomie Seminář 7..
Trh výrobků a služeb – teorie firmy
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
Odvození nabídkové křivky
Teorie firmy Téma 3 Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Základy ekonomie Seminář Spotřebitel nakupuje statky X a Y, přičemž MUX = MUY. Platí, že PX < PY. Plyne z toho, že racionální spotřebitel zvýší.
Mikroekonomie II Náklady firmy Ing. Vojtěch Jindra
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
III. Analýza nabídky Přehled témat 8. Technologie 9. Minimalizace nákladů 10. Maximalizace zisku 11. Alternativní teorie firmy.
3. Produkční analýza firmy
Mikroekonomie I Náklady, příjmy, zisk
9. dokonale konkurenční trh práce – formování poptávky po práci
Struktura oddílu Trhy výrobních faktorů
Trh práce a politika zaměstnanosti
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
Nabídka a náklady firmy Ing. Vojtěch Jindra
Teorie firmy Téma 3 Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS
Náklady a zisky producenta (výrobce, poskytovatele služeb)
Teorie firmy Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS Jiří Mihola, Téma 3.
4. Náklady a příjmy firmy.
1. Předpoklady dokonalé konkurence 2. Příjmy v DK
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Teorie firmy. Důvody vzniku firmy Úspory z rozsahu Zdroje pro výrobu Řízení a organizace výroby.
I. Firma a volba technologie II. Náklady firmy. 1.Firma a její cíl 2.Produkční funkce 3.Nákladová funkce 4.Produkční a nákladová funkce v krátkém období.
Produkční analýza firmy. Základní východiska analýzy firmy Firma je subjekt specializující se na výrobu (přeměnu zdrojů/vstupů na statky/výstup). Firma.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Náklady firmy.
Analýza nákladů TNH 1 – (4.) seminář
Výroba a náklady Mikroekonomie I.
3. Produkční analýza firmy
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Základy Ekonomie pro adiktology část 10 Prof. Martin Dlouhý
Transkript prezentace:

TEORIE NABÍDKY TEORIE FIRMY, PRODUKČNÍ FUNKCE

TEORIE FIRMY funkce firmy 3 základní podnikatelská rozhodnutí vnější prostředí působící na firmu makroekonomická úroveň mikroekonomická úroveň

CÍL FIRMY MAXIMALIZACE ZISKU alternativní cíle racionální chování firmy stav rovnováhy krátké vs. dlouhé období

Produkční funkce produkční funkce jednofaktorová produkční funkce Q = f(L) Q = f(K) DVOUFAKTOROVÁ PRODUKČNÍ FUNKCE, VÍCEFAKTOROVÁ PRODUKČNÍ FUNKCE Q = f (L, K) Q = f (F1, F2, F3, ......Fn) !vzájemné vztahy mezi faktory, zastupitelnost!

Celkový produkt, průměrný produkt, mezní produkt Q = TP AP MP AP = TP L MP = dTP dL

MEZNÍ PRODUKT L 1 2 3 4 5 6 7 Q(TP) 12 32 49 62 67 63 AP 16 16,3 15,5 1 2 3 4 5 6 7 Q(TP) 12 32 49 62 67 63 AP 16 16,3 15,5 13,4 10,1 9 MP 20 17 13 -4 Tabulka vývoje produktu

TP, AP, MP TP L AP,MP AP MP MAX. TP MP=0

IZOKVANTOVÁ ANALÝZA dvoufaktorová produkční funkce Q = f (K,L) 2 výrobní faktory – L, K MPK, MPL Izokvanta Izokvantová mapa

IZOKVANTA MEZNÍ MÍRA TECHNICKÉ SUBSTITUCE (MRTS) = MPL MPK K Q3 Q2 Q1

Alternativní tvary izokvant výrobní substituty výrobní komplementy F2 F2 F1 F1

ROZPOČTOVÉ OMEZENÍ FIRMY Σ NÁKLADY FIRMY (TC) IZOKOSTA TC = w * L + r * K K L

ROVNOVÁHA VÝROBCE MPL = MPK PL PK K K1 L1 L

Úspory z rozsahu Rozšiřování výroby Konstantní úspory z rozsahu, Ztráty z rozsahu, Úspory z rozsahu K T Q3 2K Q2 K Q4 Q1 0 L L2 L

CÍL FIRMY MAXIMALIZACE VÝSTUPU MINIMALIZACE NÁKLADŮ K K E E Q3 Q1 Q1 L L

Cenový efekt – změna ceny práce K1 E1 K2 E2 Q2 Q1 0 L1 L2 L1 L2 L substituční vs. produkční efekt

ANALÝZA NÁKLADŮ def.nákladů def.nákladů TC VC FC AC MC Náklady v krátkém a dlouhém období Účetní vs. ekonomické pojetí nákladů def.nákladů TC VC FC AC MC

NÁKLADY V KRÁTKÉM OBDOBÍ: TC, FC, VC TC1 VC FC A FC VC1 0 Q1 Q2 Q VC = L * w FC = konst. TC = FC + VC

NÁKLADY V KRÁTKÉM OBDOBÍ: TC, AC, MC AC = TC AFC = FC AVC = VC Q Q Q MC = dTC = dVC dQ dQ

ANALÝZA NÁKLADŮ – TC, VC, FC, MC, AC Q(ks) FC VC TC MC AFC AVC ATC 30 1 60 2 50 80 20 15 25 40 3 90 10 4 75 105 7,5 18,75 26,25 5 95 125 6 19 135 165 22,5 27,5

ANALÝZA NÁKLADŮ – TC, VC, FC, MC, AC AFC AFC1 AFC Q AVC, ATC AVC

ANALÝZA NÁKLADŮ – AC, MC Průměrné náklady se vyvíjejí stejným směrem jako mezní náklady, ale s určitým zpožděním AC, MC MC ATC AVC 0 Q

ÚSPORY Z ROZSAHU Rostoucí úspory z rozsahu Konstantní úspory z rozsahu Klesající úspory z rozsahu MC,AC MC,AC MC,AC MC AC MC=AC Q Q Q

NÁKLADY A PRODUKT MP, AP L MC, AVC Q AP MP MC AC