Úprava fotografie v ZME Mgr. Ivana Pechová. Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Parametry ovlivňující kvalitu fotografie Parametry.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační a komunikační technologie ročník Základy focení – základní pojmy Bohumil Bareš.
Advertisements

Počítačová grafika.
Základy fotografování kompozice snímku
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základy úprav fotografií
JAK POŘÍDIT KVALITNÍ SNÍMKY PRO PROJEKTY V POZEMNÍ FOTOGRAMMETRII METODICKÝ NÁVOD
Ostříš 2010 Nastavení foťáku a jeho ovládání. Foťáky fotomobily - nejde nastavit skoro nic kompakty namiř a foť pokročilejší kompakty (ultrazoom, skoro.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
PZORA pzora.wz.cz 2. přednáška. součet hodnot dělený jejich počtem "těžiště hodnot" součet odchylek od průměru je nulový Průměr.
MONITOR.
Tato prezentace byla vytvořena
Základy počítačové grafiky
Grafický editor GIMP (8) Úpravy fotografií – aneb ne vždy se nám barevná fotografie podaří nebo se nám lépe hodí černobílá „Dostupné z Metodického portálu.
Fotografie je ve skutečnosti zachycení světla Světla musí být pro správnou fotografii správné množství Úskalí: ▫ světelné podmínky během dne mění ▫ je.
MT. Světlo a expozice  Množství světla dopadající na objekt Denní doba Počasí Černá/bílá Barvy Jas.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
Digitální učební materiál
Stopařův průvodce digitální fotografií. Digitální fotoaparát se představuje digitální zrcadlovka, nejblíže klasice kompaktní fotoaparáty EVF: zrcadlovky.
INFORMATIKA 9. ročník.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Digitální fotografie. Digitál se představuje:  digitální zrcadlovka – nejblíže klasice  kompaktní fotoaparáty  EVF: zrcadlovky bez zrcadla  3 základní.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 3.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Počítačové zobrazování. Vektor Křivky Malá velikost souboru Při zvětšení zůstává kvalita.
Počítačová grafika.
Editace - globální úpravy - tonalita obrazu
GRAFIKA.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.17/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Základní pojmy, základy teorie a praxe
Prosinec 2008Úprava jasu, světlosti, kontrastu a gamakorekce 1 Úprava jasu, světlosti, kontrastu a gamma korekce PGC3 Vypracoval: Martin Matouš obor S.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vliv osvětlení a jasu na člověka
Vlastnosti digitálního fotoaparátu
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.16 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-vylepšit Typ: DUM - kombinovaný.
Světelné podmínky a možnosti zobrazovačů.  Jakou „nejsvětlejší“ bílou může monitor zobrazit? Bílá Nejsvětlejší plocha, jakou tady můžete vidět:
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Správná odpověď? Opakování celkového učiva o Základní skladbě obrazu – kompozici obrazu.
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Převod na černobílou fotografii VY_32_INOVACE_GR_792.
2D grafika Jak pracuje grafik s 2D daty Fotografie Statické záběry
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (2) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Základy fotografování
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Grafický editor GIMP (8) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  vyvážení barev  napodobení černobílé fotografie Dostupné z Metodického portálu
1 Televizní obraz Digitální záznam Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_18.  přidáním barevného odstínu vznikne tmavší barva, tento způsob používají například tiskárny.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (1) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Základy úpravy digitální fotografie Úprava vyvážení bílé.
Tvorba HDR fotografií Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Masky vrstev Nástroj vhodný pro úpravu a retuš fotografií.
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Kódování obrazu Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Grafický editor GIMP (8)
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom I.
GRAFIKA.
Digitální učební materiál
LCD monitor Nikola Kodetová\1.L.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
Histogram VY_32_INOVACE_GR_787.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Transkript prezentace:

Úprava fotografie v ZME Mgr. Ivana Pechová

Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Úvod do grafiky Parametry ovlivňující kvalitu fotografie Parametry ovlivňující kvalitu fotografie Parametry ovlivňující kvalitu fotografie Parametry ovlivňující kvalitu fotografie Úprava fotografie v programu Zoner Media Explorer Úprava fotografie v programu Zoner Media Explorer Úprava fotografie v programu Zoner Media Explorer Úprava fotografie v programu Zoner Media Explorer Velikost obrázku na web. stránky Velikost obrázku na web. stránky Velikost obrázku na web. stránky Velikost obrázku na web. stránky

Úprava - Úrovně Histogram Histogram rozložení světlých a tmavých bodů (tonalita obrazu) rozložení světlých a tmavých bodů (tonalita obrazu) graf, kde vodorovná osa zobrazuje stupně šedi od černé po bílou, na svislé ose je četnost bodů dané úrovně šedi graf, kde vodorovná osa zobrazuje stupně šedi od černé po bílou, na svislé ose je četnost bodů dané úrovně šedi Gama křivka Gama křivka křivka, kde na vodorovnou osu se vynáší původní tonalita a na svislou výsledná tonalita křivka, kde na vodorovnou osu se vynáší původní tonalita a na svislou výsledná tonalita přímý průběh křivky odpovídá tg(45) což je 1 přímý průběh křivky odpovídá tg(45) což je 1 při úpravě křivky dochází ke změně tonality při úpravě křivky dochází ke změně tonality

Úprava - Úrovně Černý bod, Bílý bod: umožňuje ruční výběr jasové složky (tj.nejsvětlejšího, nejtmavšího bodu) Černý bod, Bílý bod: umožňuje ruční výběr jasové složky (tj.nejsvětlejšího, nejtmavšího bodu) Automatický režim: automaticky nastaví vstupní úrovně jasu pro jednotlivé složky Automatický režim: automaticky nastaví vstupní úrovně jasu pro jednotlivé složky Automatický kontrast – nastaví pro všechny složky stejně („roztáhne“ jas celé fotografie Automatický kontrast – nastaví pro všechny složky stejně („roztáhne“ jas celé fotografie Autoamtické úrovně – hodnoty pro složky se nastavují nezávisle („roztahuje“ jednotlivé barvy, může dojít ke změně barevného podání obrázku) Autoamtické úrovně – hodnoty pro složky se nastavují nezávisle („roztahuje“ jednotlivé barvy, může dojít ke změně barevného podání obrázku) Cílové barvy: umožňuje změnit do jakých barev se přemapuje nejsvětlejší a nejtmavší oblasti Cílové barvy: umožňuje změnit do jakých barev se přemapuje nejsvětlejší a nejtmavší oblasti Ořezání: určuje jak velká část histogramu se zprava a zleva ořezává Ořezání: určuje jak velká část histogramu se zprava a zleva ořezává

Upravit barvy Změna odstínu, sytosti, jasu, kontrastu, gamma korekce Změna odstínu, sytosti, jasu, kontrastu, gamma korekce Režim a Zachovat barvy se týká pouze gamma korekce Režim a Zachovat barvy se týká pouze gamma korekce Zachovat barvy – volba zajišťuje stejný odstín barev i při výrazném zjasnění, zabraňuje vyblednutí obrazu Zachovat barvy – volba zajišťuje stejný odstín barev i při výrazném zjasnění, zabraňuje vyblednutí obrazu

Odstín Odstín úhel určující pozici barvy na kruhu odstín je proto definován jako celočíselná hodnota od 0 do 360 a vyjadřuje úhel na barevném kruhu ve stupních úhel určující pozici barvy na kruhu odstín je proto definován jako celočíselná hodnota od 0 do 360 a vyjadřuje úhel na barevném kruhu ve stupních Sytost Sytost poměr mezi nejtmavší a nejsvětlejší složkou, poměr mezi nejtmavší a nejsvětlejší složkou, sytost se udává jako celočíselná hodnota od 0 do 100 a vyjadřuje procenta nasycení (100 % je nejsytější) sytost se udává jako celočíselná hodnota od 0 do 100 a vyjadřuje procenta nasycení (100 % je nejsytější) Jas Jas udává zářivost (svítivost) dané barvy, jas je udáván jako celé číslo od 0 do 100 a vyjadřuje procenta světlosti (100 % je nejsvětlejší odstín) udává zářivost (svítivost) dané barvy, jas je udáván jako celé číslo od 0 do 100 a vyjadřuje procenta světlosti (100 % je nejsvětlejší odstín)

Upravit teplotu barev Ruční určení barevně neutrálního bodu Ruční určení barevně neutrálního bodu teplota světla: teplota světla: měří se ve stupních Kelvina měří se ve stupních Kelvina velmi teplá barva je okolo K velmi teplá barva je okolo K velmi studená barva je okolo K velmi studená barva je okolo K denní světlo K denní světlo K 0 st.Celsia= 273,15 K 0 st.Celsia= 273,15 K fotoaparáty – ruční nastavení bílé fotoaparáty – ruční nastavení bílé

Vylepšit expozici expozice snímku: expozice snímku: clonou, která určuje množství světla clonou, která určuje množství světla je daná časem, který dopadá na světlocitlivý čip (film) je daná časem, který dopadá na světlocitlivý čip (film) citlivostí ISO citlivostí ISO ( i naše pokožka je světlocitlivá, při opalování, čím intenzivnější je slunce a čím déle na něm setrváme,tím jsme opálenější)

Expozice clona: clona: funguje obdobně jako oko, má menší průměr za jasného světla, při špatném se zvětšuje funguje obdobně jako oko, má menší průměr za jasného světla, při špatném se zvětšuje ohnisková vzdálenost je vzdálenost od poslední čočky objektivu k snímači (filmu) ohnisková vzdálenost je vzdálenost od poslední čočky objektivu k snímači (filmu) čísla řady čísla řady 2,8 4 5,6 (podíl průměru clony a ohniskové vzdálenosti) 2,8 4 5,6 (podíl průměru clony a ohniskové vzdálenosti) např. ohnisková vzdálenost 50 mm, průměr clony 25 mm, vyjde hodnota 2 např. ohnisková vzdálenost 50 mm, průměr clony 25 mm, vyjde hodnota 2 čas – expozice: čas – expozice: doba „vystavení“ citlivé plochy světlu doba „vystavení“ citlivé plochy světlu základem je 1 sekunda a následují zlomky základem je 1 sekunda a následují zlomky citlivost: citlivost: ať už kinofilmu nebo světlocitlivého snímače, se udává ve stupnici ISO ať už kinofilmu nebo světlocitlivého snímače, se udává ve stupnici ISO čím větší hodnota je nastavena, tím více je fotoaparát (snímač) citlivější (při větších hodnotách dochází k šumu) čím větší hodnota je nastavena, tím více je fotoaparát (snímač) citlivější (při větších hodnotách dochází k šumu)

Maskování neostrosti základní myšlenka – vytvoří se neostrá maska rozmazáním původního obrázku, potom je „odečtena“ od původního obrázku, takto vzniklý obraz se zvýrazněnými hranami je posléze „přičten“ k původnímu obrázku základní myšlenka – vytvoří se neostrá maska rozmazáním původního obrázku, potom je „odečtena“ od původního obrázku, takto vzniklý obraz se zvýrazněnými hranami je posléze „přičten“ k původnímu obrázku Poloměr: Poloměr: určuje rozmazání masky určuje rozmazání masky při příliš velké hodnotě dochází k přeostření při příliš velké hodnotě dochází k přeostření Práh: Práh: určuje jak musí být rozdílné dvě hodnoty jasu, aby byly považovány za hranu určuje jak musí být rozdílné dvě hodnoty jasu, aby byly považovány za hranu hodnota 0 znamená, že efekt bude použit na všechny pixely obrazu (vhodné experimentovat s hodnotami 2-20) hodnota 0 znamená, že efekt bude použit na všechny pixely obrazu (vhodné experimentovat s hodnotami 2-20) Jasová metoda: Jasová metoda: aplikuje funkci Maskování neostrosti pouze na jasovou složku aplikuje funkci Maskování neostrosti pouze na jasovou složku Vysoká kvalita: Vysoká kvalita: výpočty provádí přesnější metodou, delší doba výpočtu výpočty provádí přesnější metodou, delší doba výpočtu

Odstranění vad Šum Šum Chromatická vada: Chromatická vada: vzniká nestejným lomem světelných paprsků různé vlnové délky vzniká nestejným lomem světelných paprsků různé vlnové délky na snímcích se projevuje nejčastěji fialovou barvou, někdy zelenou nebo modrou konturou v místě s velkým kontrastem na snímcích se projevuje nejčastěji fialovou barvou, někdy zelenou nebo modrou konturou v místě s velkým kontrastem Soudkovitost: Soudkovitost: vada vzniká při fotografování architektury a rovných hran vada vzniká při fotografování architektury a rovných hran Vinětace: Vinětace: je nestejnoměrná expozice v ploše je nestejnoměrná expozice v ploše obvykle vzniká při skenování obvykle vzniká při skenování Řádkový proklad: Řádkový proklad: digitální kamery a jiná videotechnika pracuje s prokládanými snímky (takové snímky obsahují pouze liché nebo pouze sudé řádky) digitální kamery a jiná videotechnika pracuje s prokládanými snímky (takové snímky obsahují pouze liché nebo pouze sudé řádky) obrázek složený z takových snímků lze upravit buď odstraněním poloviny řádků a jejich doplněním nebo jejich prohozením obrázek složený z takových snímků lze upravit buď odstraněním poloviny řádků a jejich doplněním nebo jejich prohozením

Fotografie na web fotka musí být ve formátu JPG fotka musí být ve formátu JPG nemá nepřekročit formát 300 pixelů krát 200 pixelů (ideální 220x165 při 40procentní kompresi JPG) nemá nepřekročit formát 300 pixelů krát 200 pixelů (ideální 220x165 při 40procentní kompresi JPG) neumisťovat příliš mnoho fotek, maximálně 6-8 nebo je rozdělit do více vzájemně propojených stránek neumisťovat příliš mnoho fotek, maximálně 6-8 nebo je rozdělit do více vzájemně propojených stránek některé způsoby zmenšování na některé způsoby zmenšování na