Život v polárních mořích

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Polární oblasti Anotace
Advertisements

Tundra a polární pustina
Referát na téma lesotundra - tundra - polární pustiny
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Oblast kolem severního pólu
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
M O Ř E A O C E Á N Y.
Rozmanitost podmínek života na zemi
Podnebné pásy 5. ročník.
Počítačová prezentace
KONTINENT LEDU A CHLADU
TUNDRA A LESOTUNDRA.
Tundry a polární oblasti
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Přírodověda – Podnebné pásy ( Polární pás )
Polární pásy se rozkládají na nejsevernější části severní polokoule - což je Arktida a nejjižnější části jižní polokoule - což je Antartktida.
Sabina Skácelová ZŠ Ilji Hurníka 2010
MOŘE, OCEÁN.
Světový oceán.
JAK SE JMENUJE OCEÁN NA OBRÁZKU? 1. TICHÝ 2. ATLANTSKÝ 3. SEVERNÍ LEDOVÝ.
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný
BIOKLIMATICKÉ VÝŚKOVÉ STUPNÉ
Šířkové pásy studený pás.
Atlantský a Severní ledový oceán
Oceány Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Objevení Jižního pólu Karel Puš.
Tundra.
Registrační číslo projektu
Podnebné pásy IV. – 5. ročník / polární podnebný pás /
Život v oceánech.
Světový oceán Mgr. Petr Králík.
ROZMANITOST EKOSYSTÉMŮ
Mořský savci ..
Život v oceánech a mořích.
EU OPVK – III/2 – A3 – 7/22 – Rak Petr Předmět Zeměpis, 8.ročník ZŠP. Vytvořeno 2011/2012.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu na základní škole. Zeměpis – tundra a polární.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Antarktida Je pátý největší světadíl a je to pevnina. Pokrývají ho kry. Tyto kry mohou být až 60 metrů vysoké a mnoho kilometrů dlouhé. Podnebí je zde.
Polární pustiny Radek Hakl. Charakteristika polárních pustin Převládá charakter neživé přírody (věčný sníh a led) –Velmi nízké teploty v průběhu celého.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_ ZEMĚPIS 6. ROČNÍK TEMA: Risk-biosféra ČÍSLO PROJEKTU:
Království ledu test k filmu. Antarktida svou velikostí odpovídá rozloze a) Austrálie. b) USA. c) Saudské Arábie. 1.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda Název: VY_52_INOVACE_1802_S.l.oceán Téma: Severní ledový oceán Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Podnebné pásy - polární pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Antarktida Polární oblasti tajga.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Eva Ježková Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ZEMEPIS_17.
ANTARKTIDA.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Kanada Kanada Kanada.
VY_32_INOVACE_14_Z_POLÁRNÍ PUSTINY
Šablona III/2 Polární pustiny
Polární pustiny a jejich živočichové Polární pustiny zaledněné území či mrazová poušť trvale kryty ledem a sněhem.
ŽIVOT V OCEÁNECH A MOŘÍCH
VY_52_INOVACE_36_ Život v oceánech a mořích
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
OCEÁN. OCEÁN SVĚTOVÝ OCEÁN TVOŘÍ ASI ¾ ZEMSKÉHO POVRCHU PŘED MILIÓNY LET V NĚM VZNIKL ŽIVOT ŽIVOT V OCEÁNU NENÍ STÁLE PROZKOUMÁN, ZEJMÉNA V HLOUBKÁCH.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Polární pás – Antarktida
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
20. POLÁRNÍ PUSTINY VY_32_INOVACE_11_Z4
Ploutvonožci a sirény Lucie Machovská 3.C.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_36_ŽIVOT V MOŘÍCH A OCEÁNECH.
14. g Tundra Subpolární p. pás.
VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Transkript prezentace:

Život v polárních mořích

rozsáhlá oblast hladiny Severního ledového oceánu je po většinu roku pokryta souvislým ledem nebo navršenými ledovými krami s rozsáhlými ledovými poli -léto je krátké, světlé a studené (nejtepleji je v červenci) -zima je dlouhá, temná a drsná

arktické vody jsou poměrně bohaté vodními řasami a jiným planktonem, ten poskytuje potravu četným druhům ryb, kterými se živí další živočichové

Živočichové: -tuleni, mroži, hnízdiště velkého množství ptactva (alkouni, různé druhy racků), velryby Racek

Mroži Tuleni

Racek Alkouni

Velryba

Zajímavosti: první na severním pólu byl Nor Roald Amundsen (1903-1906) -mořský led obsahuje minimum solí, proto je lehčí než voda a pluje po hladině, může dosáhnout tloušťky 3-10m -ledoborce jsou plavidla, která se mohou prodírat mořem zmrzlým do hloubky 6m