Řízení podniku a elektronické obchodování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stránka 1, © Vema, a. s.. Stránka 2, © Vema, a. s. Podnikové aplikace  Integrovaný podnikový systém (Integrated Business System):  komplex aplikací.
Advertisements

Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Úvodní studie pro Q&X Trading (Technica Solutions)
Informační systém Patricie specializované řešení pro Advokátní kanceláře.
Podnikové informační systémy úvod
Komenský by se radoval aneb škola hrou
Generální ředitelství cel Projekt ECR brána případová studie
Úvodní studie pro Q&X Trading (Tomáš Klinský, Technica Solutions)
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
MĚSTSKÝ ROK INFORMATIKY GIS – současnost a budoucnost mapových služeb města Plzně gis.plzen-city.cz Václav Kučera Správa GIS, Správa informačních.
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Význam informací v podnikání
Audit IT procesů ve FNOL
SAP Ing. Jiří Šilhán.
>> 1 Ing. Zdeněk Vejvoda Technologická podpora liberalizace Bratislava
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
ODPOVĚDNÉ DODAVATELSKO – ODBĚRATELSKÉ VZTAHY? ANO JUDr. Michaela Chaloupková, MBA Členka představenstva a ředitelka Divize nákup, Skupina ČEZ.
Úvod do ESY Edita Marečková. Představení Exact Synergy Enterprise = ESY propojení jednotlivých oblastí podnikových IS „balík chytrých podnikových řešení“
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Řešení elektronického docházkového systému Vema
Informační systémy Tomáš Maděra.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Datové schránky ve velké společnosti SharePoint partenrská konference Microsoft Pavel Salava Mainstream technologies,
Stipendijní informační portál - Informační Strategie.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Možnosti a využití SW systému EISOD 6
Základní služby Internetu
Systémové pojetí hospodářské organizace
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Podnikání na Internetu letní semestr 2004 Jana Holá VIII.
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Novinky a strategie společnosti Vema, a. s.
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
INTERNETOVÝ OBCHOD S POČÍTAČOVÝMI KOMPONENTY. PŘEDSTAVENÍ SKUPINY Zuzana Malaníková Ondřej Břížek Aleš Pěnkava Jiří Vávra Jaromír Veber.
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
Strategie prodeje textilního zboží
Manufacturing Execution Systems
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Informační systémy Tomáš Maděra. Historie společnosti LCS International, a.s. založeno 1990 česká firma z aložení dceřiné společnosti na Slovensku.
ČESKÁ ZEMĚDĚLSKÁ UNIVERZITA V PRAZE
CRM a jeho možné využití
11. Přednáška - Elektronické podnikání (E – Business)
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Scanservice a.s. | Náchodská 2397/23 | Praha 9 | Česká republika | D O C U M E N T I M A G I N G
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
Elektronické bankovnictví
Systémy pro podporu managementu 2
CRM – moderní trendy.
Zajímavé novinky v produktech Open Stanislav Nisler Moravská Třebová
Lidé, procesy, partnerství
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Řízení podniku a elektronické obchodování

Elektronické podnikání Všechny podnikové procesy ovlivněné internetem Elektronický obchod Řízení dodavatelských sítí Řízení zdrojů podniku Řízení vztahů se zákazníky

Software Pro každou část procesů je vyvinut software SCM – řízení dodavatelských řetězců (Supply Chain Management) ERP – řízení zdrojů podniku (Enterprise Resource Planning) CRM – řízení vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management)

Podnik v informační společnosti extranet internet Zaměstnanci SCM ERP CRM Dodavatelé Zákazníci Obchod intranet

e-podnikání Zjednodušení a zrychlení procesů Minimalizace překážek a bariér Mezi odděleními Mezi spolupracujícími podniky Dovoluje postupy jinak nerealizovatelné IS/IT pro řízení podniku nejsou cílem, ale PROSTŘEDKEM

e-podnikání Elektronické systémy přes internet Nové, dosud nepoužívané procesy Banka: on-line bankovnictví přes Internet z domova (první v ČR: Expandia banka postavena na zcela nových technologiích)

e-podnikání Prodej automobilů: konfigurátor vozů Prodej obecně: cokoli lze nakoupit z domova Rezervace jízdenek, letenek Rezervace hotelů On-line hodnocení (Trip Advisor)

Výhody e-podnikání Podstatně nižší náklady, nepotřebuje kamenné obchody Stačí jedna centrála (garáž!) Dopravné hradí příjemce (obvykle) Nižší ceny  Značné počty zákazníků

Výhody zapojení internetu U digitálního obsahu (hudba, video, sw) jednoduchá distribuce bez nutnosti mít nosič (ten si kupuje zákazník) Možnost odstranit skupinu distributorů Přímý kontakt se zákazníkem

Nevýhody zapojení internetu Výrobek si nemohu prohlédnout ve skutečnosti Není možnost se přímo ptát (jen písemné dotazy) Nebezpečné platby předem (podvody) Komplikace při reklamaci

Tradiční model podnikání Zboží Výrobce Info Distributor Reklama PR Výzkum trhu Peníze Dealer 1 Dealer 2 Dealer 3 Zákazníci

Postup e-podnikání aneb jak se vyvíjí webová stránka podnikatele Na webu informace o firmě a kontakt Informace o produktech Tvorba jednotlivých aplikací – objednávky Rozšíření aplikací pro dodavatele Prodejní a objednací portál pro zákazníky zlepšení komfortu Nutnost propojení internetu a podnikových aplikací (logistika, účetnictví)

Podnikání s internetem Zboží Výrobce Přepravní služby Informační centra „portály“ Finanční služby Info Peníze Zákazníci

Podnikání s internetem Internet mění propojení jednotlivých součástí procesu výroby a prodeje Interaktivita propojení Vyřazení písemných objednávek a jejich potvrzování (dlouhé, drahé, nepřesné) Zlevnění procesu objednávek Zlepšení informací o požadavcích zákazníka (konfigurátor)

Stav bez internetu Distributor zná výrobu Distributor nezná zákazníka Dealer zná zákazníka Dealer nezná výrobu „Tichá pošta“

Stav s Internetem – propojení všech článků Podnik Zákazník Dodavatel Partneři Zaměstnanci

} Trendy e-podnikání přinese: B2B B2C 25 až 50% konkurenční výhoda Zjednodušení podnikatelského modelu Snižování nákladů Přímá spolupráce s dodavateli Výhodné partnerství 25 až 50% konkurenční výhoda }

CRM Customer Relationship Management Znali jsme ho i před počítači Jak pomáhá: Identifikuje profitabilní zákazníky Hýčkání zákazníků (osobní přístup) Maximální pozornost bonitním zákazníkům – udržení resp. rozšíření služeb

CRM Podpůrný systém pro kontaktní centra Komunikace se zákazníkem: telefon + IS Automatické interaktivní odpovědi Pravidelné zpracování elektronické pošty Marketingové kampaně (nyní outsourcováno)

Call centrum x kontaktní centrum Vyřizuje momentální problém volajícího Vede se zákazníkem dialog Vyřizují dotazy a reklamace Osobní přístup k řešení problému Zaměřeno na produkt Zaměřeno na zákazníka Vyřídit transakci a hotovo Budování vztahu se zákazníkem. Vyřízení problému a „co pro vás ještě můžeme udělat?“ Cílem je snížení nákladů Cílem je růst zisku Obvykle řeší jeden úkol Propojení na všechny systémy a komunikační kanály

CRM Jednoznačná identifikace zákazníka Osobní návštěva Identifikace e-mailové adresy Identifikace telefonního čísla Dopis nebo fax s např. zákaznickým číslem

CRM Sleduje veškerou komunikaci se zákazníkem Personalizovaný přístup Na základě záznamů předvídavost v chování zákazníka Jednání s ním lze připravit „na míru“ Doložitelný postup jednání

CRM Rozborem záznamů lze sestavit profil zákazníka Předvídání potřeb Dostupnost informací o zákazníkovi do všech kontaktních míst Loajalita zákazníka

ARBES CRM Zdroj: ARBES Technologies

CRM – Moduly Centrální modul (Partner Management) evidence partnerů (osob a organizací) vytváření specifických atributů pro klasifikaci partnerů třídění partnerů podle zvoleného CRM modelu (customer status) evidence vztahů partnerů evidence identifikačních údajů partnerů s historií změn Zdroj: ARBES Technologies

CRM – Moduly Modul pro správu kontaktů (Contact Management) agenda plánovaných i uskutečněných kontaktů s historií členění kontaktů na jednotlivé komunikační kroky automatické generování plánovaných kontaktů – automatizace procesů jednotlivé i hromadné generování a zpracování kontaktů (dopisy, e-maily, SMS) Zdroj: ARBES Technologies

CRM – Moduly Moduly pro propojení s externími systémy automatická dávková synchronizace dat se systémy firemního back-office (replikace partnerů mezi CRM a ERP systémem uživatelské organizace) dynamické on-line zobrazování informací o klientech vedených v externích systémech Zdroj: ARBES Technologies

CRM – Moduly Modul pro správu dokumentů (Document Management) agenda oběhu dokumentů správa grafické i binární podoby dokumentů Zdroj: ARBES Technologies

CRM – Moduly Modul pro správu zdrojů (Resources Management) správa údajů o pracovnících plánování činnosti pracovníků nebo celých skupin s vazbou na kontakty sdružování pracovníků do skupin podle firemní struktury i po projektech organizace skupin do hierarchické struktury Zdroj: ARBES Technologies

CRM – Moduly Modul pro tvorbu sestav (Reporting) tvorba uživatelských sestav nad daty – základ pro analytické CRM  Zdroj: ARBES Technologies

Nejnovější trendy Sociální sítě, např. Facebook Efektivní způsob nabídky Na síti je mnoho lidí Možnost rychlého rozšíření doporučujících zpráv Otravné všudypřítomné reklamy Možnost rychlého rozšíření kritických zpráv