Jak by mohl vypadat ideální pracovní list pro nadaného žáka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

Projekt „Učme se podnikat!“ Žadatel: LAG Podralsko o.s.
Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
HRAJEME SI S ČÍSLY SLOVNÍ ÚLOHA S KOLÁČI VY_32_INOVACE_13 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
a jeho využití u klientů po CMP
Informatika a práce s počítačem
DĚLENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Možnosti vizualizace výuky
Algoritmizace a základy programování
Výukové programy pro předmět český jazyk a literatura
2005 Šablona eVŠKP - titulní list ÚVOD  Definice doporučené šablony  Soubor s přednastavenými styly, strukturou, designem  NEREÁLNÉ problémy.
SIPVZ – úvodní modul P Pokročilá práce s textem metodické poznámky (4 h)
DĚTI S NADÁNÍM. NADÁNÍ  pohybové (sportovní, taneční),  umělecké (hudební, výtvarné, literárně-dramatické),  praktické (manuální, sociální),  intelektové.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Vývoj vzdělávání a školství v krajích ČR Problémy a perspektivy středního školství Jan Kovařovic Seminář k projektu ESF Kvalita II Praha a Brno, 15. a.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Anotace Žák se seznámí s víceúrovňovým číslováním v aplikaci MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže využít funkci víceúrovňové.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Motivace ve výuce přírodopisu
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_14_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Řešení každé slovní úlohy se skládá z několika částí.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice. Proč znalostní ekonomika ? silná konkurence ekonomická krize efektivní výroba a prodej.
Anotace: Popisují kamaráda podle zadaných bodů.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Charakteristika správní vědy Přednáška SV č.1 M. Horáková.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 3 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 45.
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Michaela Ožanová Adéla Gajdečková
Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Vzdělávací obor: Informatika Téma: Word - záložka "Vložit" Klíčová slova: Záložka vložit, obrázek,
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Výuka základů algoritmického myšlení na prvním stupni základních škol
Inkluzivní vzdělávání – problémy, otázky
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
Didaktika geografie.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
Technika pro člověka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Motivace praktické výuky uměním, společenskými a.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zápis slovních úloh VY_32_INOVACE_28_Zapis_slovnich_uloh Matematika - 3. ročník Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v.
Pedagogické zásady. 1. Zásada cílevědomosti Znamená: - jasně stanovit cíle - cíle zdůvodnit a motivovat - přiměřeně cíle objasnit - důležitá je i aktivní.
Mobilní marketing v ČR Autor bakalářské práce: Daniel Němec Vedoucí bakalářské práce:Ing. Kamila Tišlerová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Mgr. Adéla.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): Kvadratické rovnice, slovní úlohy Název sady: Matematika.
Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podniku
Problémy a perspektivy středního školství
Didaktika přírodopisu 2 Pracovní list a jeho tvorba
NÁZEV DIGITÁLNÍHO UČEBNÍHO MATERIÁLU: Léto
Média - jak s nimi a jak na ně?
Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU
Základní škola Čelákovice
Práva dítěte Výchova k občanství
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Mobilní marketing v ČR Autor bakalářské práce: Daniel Němec
SOUSTAVY LINEÁRNÍCH ROVNIC
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_18_Z POHÁDKY DO POHÁDKY.
Transkript prezentace:

Jak by mohl vypadat ideální pracovní list pro nadaného žáka PhDr. Jana Jurášková, PhD.

Ideální pracovní list by měl pokrývat vzdělávací potřeby nadaného žáka: 1. silné, výrazné podněty zajímavé, netradiční informace provokativní otázky, nastolení lákavého problému pestrost úloh (např. uplatnění humoru) grafická úprava (různé směřování textu, rámečkování, ilustrace)

2. Uplatňování vyšších úrovní myšlení problémové a tvořivé úlohy (úlohy, kde musí uplatnit nový přístup, sám vytvořit cestu k řešení, při tvořivých úlohách existuje vícero možných řešení) redukce mechanických úloh (je-li potřebné procvičit mechanické algoritmy, poskytnout je v zaujímavém kontextu, (např. spojování, vytvoření složitejší úlohy z jednoduchých kroků, zadání úlohy v symbolech, prostřednictvím obrázků)

3. Podpora vnitřní motivace (možnost něco nové zajímavé se dozvědět) vyluštění hesla, informáce na základě řešení, doplňovačka možnost po vyřešení věnovat sa vlastnímu zájmu možnost stručné odpovědi (nevyžadovat formální zápisy, odpovědi, soustřediť se na procvičovaný mechanizmus, ne na formální stránku) samoopravitelnost pracovního listu (k dalšímu kroku ho pustí jen správné vyřešení předchozího kroku, možnost samoopravy, jestliže řešení není správné, vyluštění hesla na základě správných odpovědí)

4. Podpora vytváření reálného sebeobrazu (eliminace perfekcionizmu, podceňování vlastních výkonů, úprava sebevědomí, sebapoznávání) sebehodnocení (otázky na výkon, snahu, spokojenost, vytrvalost – ve formě grafické, obrázkové, slovní) nabídka různých úrovní úloh (např. bonusové, hvězdičkové úlohy) odhadování, hádaní (na podporu ochoty riskovat)