Management telekomunikačních systémů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úřad vlády České republiky Modernizace elektronických knihoven Informačního systému ODok Úřadu vlády Úřad vlády České republiky.
Advertisements

Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Elektronizace agend nejen ve státní správě
S YTÉMOVÁ INTEGRACE Ing. Jiří Šilhán. S YSTÉMOVÁ INTEGRACE Jedná se o přístup, který přispívá k integraci nesourodých výpočetních systémů. Vyplývá ze.
Generální ředitelství cel Projekt ECR brána případová studie
Přednáška č. 5 Proces návrhu databáze
Small Business PC: Windows Vista Business and Microsoft Office Professional 2007 Jméno prezentátora Datum.
GORDIC ® + CA = vaše cesta ke zvýšení kvality a efektivity služeb DRMS FORUM Ing. Jakub Fiala vedoucí týmu CA Technologies programátor,
Informační systémy podnikové systémy CRM
Audit IT procesů ve FNOL
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
Představujeme službu Samepage
Jako intranet Bc. Jan Beneš. Intranet - obecná funkcionalita  sdílení dokumentů  diskusní fórum  databáze kontaktů  novinky a aktuality  firemní.
Informační systémy Tomáš Maděra.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Datové schránky ve velké společnosti SharePoint partenrská konference Microsoft Pavel Salava Mainstream technologies,
8. dubna 2013ISSS - Portál interních identit, Z. Motl1 Portál interních identit jako nadstavba identity managementu Mgr. Boleslav Bobčík, T-Systems Czech.
JIP a KAAS Co umí. A co nabízí ve vztahu k základním registrům.
JIRA školení.
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Studijní IS a spisová služba Miroslav Křipač
Krajský rok informatiky České Budějovice 26. –
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Řízení realizace Pro IT, a.s. Ing. Jarmila Šarmanová … průzračnost, která je vidět.
Jaroslav Kunc, obchodní ředitel CDL SYSTEM a.s.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
CIS Cizinecký informační systém
Školní informační systémy
Investujte do úspor. Zlepšete prodej a marketing Přehled o Vašich zákaznících, obchodních aktivitách a příležitostech – Kdokoliv kdykoliv ví o všem, co.
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
ISSS Pavel Kopecký, Zlínský kraj Václav Mařík, Marbes consulting s.r.o.
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
Realizační tým ICZ duben 2005
Systém manažerského sledování a řízení projektů Představení možností, přínosů a řešení Done, s.r.o. Na Krčské stráni 1434/ Praha 4 Tel.: Fax:
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
Obsah systému péče o zdraví zaměstnanců a jeho praktická aplikace v konkrétním prostředí POKRAČOVÁNÍ Ing. Kristýna Přibylová.
2 Petr Žitný znalosti.vema.cz 3 Báze znalostí Nová služba zákazníkům ▸Báze naplněná informacemi, ke které mají uživatelé přímý přístup Základní cíl ▸Poskytovat.
Systém pro podporu komunitního plánování
Základní rozdělení činností v podnikové informatice
INTERNET VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ 2008 © Copyright IBM Corporation 2008 Správa obsahu v podání IBM 7. – 8. dubna 2008 ibm.com/cz/public Daniel Beneš.
Management systému řízení kvality
Projekt z PA104 Richard Benkovský (139912, Jan Horák (143443, Miroslav Ligas (139542, Tomáš.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Informační systémy Tomáš Maděra. Historie společnosti LCS International, a.s. založeno 1990 česká firma z aložení dceřiné společnosti na Slovensku.
Global network of innovation Identity a Access Management v heterogenním prostředí Marta Vohnoutová 19. dubna 2015.
Miroslav Skokan IT Security Consultant
Telefónica O2 - informační a komunikační řešení
Management zařízení (Mikrotik, UBNT, CMTS modemů)‏ Monitoring sítě / zobrazení na mapě Statistiky sítě Fakturace Plánování Uživatelské rozhraní Evidence.
Protálová řešení Příklady reálných nasazení Tomáš Kutěj System Engineer Microsoft.
YOUR SYSTEM, spol. s r. o. Ing
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
Crux information technology, s.r.o. Ostravská universita, information technology.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
IT na MČ Praha 5 Martin Stránský zástupce starosty MČ P5.
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Karel Mašát, RssToEvernote Karel Mašát,
Assessment centrum.
Nástroje podpory uživatelů
Nástroje pro manažerské řízení vývoje
Sytémová integrace Ing. Jiří Šilhán.
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Monitoring sítě.
Helpdesk a jeho využití na KrÚ Vysočina
Informační systémy podnikové systémy CRM
WEDA – řízené úložiště dokumentů Sociální agendy
Transkript prezentace:

Management telekomunikačních systémů Helpdesk system Ticket system Ing. Martin Šrotýř srotyr@fd.cvut.cz

Helpdesk system

Helpdesk system

Helpdesk system Helpdesk je pracoviště nebo služba, poskytující pomoc z různých oblastí různým subjektům. Účelem helpdesku v oblasti IT je poskytovat technickou podporu uživatelům PC či jiných zařízení. Zadavatel požadavku se prostřednictvím vhodné aplikace spojí s týmem techniků, kteří disponují znalostmi a schopnostmi potřebnými pro jeho vyřešení. Následně je zadavatel buď veden k vyřešení problému či se technik helpdesku připojí přímo na jeho pracovní stanici a problém vyřeší za něj.

Helpdesk system Při nasazení externího helpdesku poskytuje firma podporu svým zákazníků nebo partnerům. Jako příklad lze uvést výrobce modemů, který potřebuje efektivně vyřizovat požadavky od zákazníků, kteří si zakoupili jeho výrobky. Zpravidla tedy zřídí pracoviště s kvalifikovanými pracovníky a zákazníci se na toto pracoviště obracejí buď telefonicky, pomocí mailu nebo přes helpdeskovou aplikaci. V případě interního helpdesku, pak firma poskytuje podporu svým vlastním zaměstnancům. Helpdeskové pracoviště pak zpravidla řeší požadavky spojené s uživatelskými PC a notebooky.

Helpdesková aplikace Má-li firma helpdeskové pracoviště, které musí přijímat denně velké množství požadavků, vyplatí se jí implementovat specializovanou helpdeskovou aplikaci. Tato aplikace pak zpravidla nabízí přehledné rozhraní pro řešitele požadavků a případně i pro jejich zadavatele. Řešitelé díky ní mají požadavky centrálně na jednom místě, což umožní např. i kontrolu jejich řešení managementem. Obvyklý princip je takový, že zadavatelé vyplňují speciální helpdeskový formulář, který poté odešlou na helpdeskové pracoviště. Tam je požadavek převzat řešiteli a navázána komunikace s jeho zadavatelem.

Požadavky na dobrou helpdeskovou aplikaci přístup přes webové rozhraní možnost konfigurace možnost zadat požadavek různými kanály možnost nastavit různé uživatelské role přehledné informace o stavu požadavků snadné ovládání možnost zasílání emailových notifikací dokumentace požadavků zabezpečený provoz

JIRA JIRA je softwarový nástroj vyvíjený společností Atlassian podporuje a usnadňuje proces řízení projektů a požadavků, nabízí flexibilní a uživatelské nástroje pro řízení a sledování pracovníků při výkonu plnění úkolů. je orientován na podporu dosažení očekávaného výkonu na projektu

JIRA - Charakteristika a hlavní výhody Podpora projektového řízení (interní a externí řízení požadavků a úkolů) Workflow management Neustále dostupné informace pro tým přes webové rozhraní Sledování a vyhodnocování kapacit Průkazná historie projektové komunikace Podpora pro klientský servis a helpdesk Sdílení komunikace, informací a dokumentů v týmu Reporty, statistiky, historie evidence Sledování stavu projektu a řešení požadavků zákazníkem Úkoly podle priorit, termínů dokončení Fulltextové vyhledávání, silné filtrovací nástroje Projektové statistiky

Části JIRA Studia Obsahuje Confluence eWiki jako intranetovou knowledgebase, JIRA pro sledování dotazů a chyb, GreenHopper pro rychlé plánování a řízení, Bamboo pro kontinuální integraci, Crucible pro přezkoumání kódu a FishEye pro úložiště a prohlížení zdrojového kódu.

JIRA ČVUT helpdesk https://helpdesk.cvut.cz/jira/secure/Dashboard.jspa Výuková verze JIRA http://jira-edu.is.cvut.cz/jira/secure/Dashboard.jspa

Ticketový systém často označovaný i pojmy helpdesk, servicedesk, troubleticket, a dalšími používá se primárně pro evidenci zákaznických požadavků lze však dobře využít i pro zpracování vnitrofiremních úkolů zefektivňuje tok požadavků, vznikajících v rámci firmy a zajišťuje spokojenost zákazníků se zpracováním jejich požadavků

OTRS – Open Ticket Request System jeden z nejlepších open-sourcových helpdeskových systémů současnosti velmi robustní navrhovaný na řízení velkého počtu zákaznických dotazů (víc než tisíce denně) automatická odpověď klientovi automatické přiřazení řešitele problému automatické přiřazení čísla tiketu reporting a statistiky další za pomocí modulů jako ITSM-ITIL (IT service management-Information Technology Infrastructure Library)

OTRS Tiketový systém helpdesku Sdružení Klfree.net, o.s. http://svr03.klfree.net/otrs/index.pl

Odkazy http://monitor.klfree.net/ http://svr03.klfree.net/otrs/index.pl http://jira-edu.is.cvut.cz/jira/secure/Dashboard.jspa https://helpdesk.cvut.cz/jira/secure/Dashboard.jspa http://helpdesk-software.cz/