Název: Vývojový druh člověka – procvičování, opakování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRAVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
České země v pravěku Doba kamenná
Číslo: VY_32_INOVACE_15_12 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Past simple.
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektu EU Peníze školám
DUM Téma: Pravěk (vývoj člověka) Vyučovací předmět: Dějepis Ročník: 6.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Původ a vývoj člověka – prověrka 2. VY_52_INOVACE_04 Sada 1
6. ročník Pravěk a starověk
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Eva Vondrková Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Doba kamenná určeno pro 4. ročník ZŠ
Název: Člověk vzpřímený – homo erectus Autor: Mgr. Eva Vondrková
Autor: Mgr. Eva Vondrková Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Číslo: VY_32_INOVACE_26_10 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Mykénská.
Zpracovala Mgr. Jindra Chejnová,
Paleolit 6. ročník.
Paleolit ve světě VY_32_INOVACE_1D.6.04 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná.
Název: STAROVĚKÉ ŘECKO Autor: Mgr. Eva Vondrková
Původ a vývoj člověka III
Číslo: VY_32_INOVACE_26_12 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Postavení.
Autor: Mgr. Eva Vondrková Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Název: Člověk současného typu – homo sapiens sapiens
Název: Peloponéská válka Autor: Mgr. Eva Vondrková
Život člověka v době kamenné
Název: Člověk rozumný – homo sapiens Autor: Mgr. Eva Vondrková
ČLOVĚK ZRUČNÝ (HOMO HABILIS)
ČLOVĚK VZPŘÍMENÝ (HOMO ERECTUS)
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PALEOLIT)
Úvod do dějepisu. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Číslo: VY_32_INOVACE_26_19 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Terakotová.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Číslo: VY_32_INOVACE_26_15 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Sparta.
Nejstarší lidé dnešního typu
6. ročník Pravěk.
Pravěk – člověk rozumný
6. ročník Pravěk.
Opakování – starší doba kamenná
Dějepis Doba kamenná 1.
Časová osa pravěku 3 mil. – př. n. l.
6. ročník Pravěk.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Homo sapiens (člověk rozumný), Homo sapiens sapiens (člověk dnešního.
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace Žáci si během prezentace opakují a upevňují znalosti tématického celku PRAVĚK. Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření září 2011 Ročník IV. Vzdělávací.
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Dějepis 6. ročníku Člověk zručný.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Pravěk.
Dějepis 6. ročníku Doba Železná.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Dějepis 6. ročníku Člověk rozumný.
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PRAVĚK).
Pravěk uč. 21.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Dějepis 6. ročníku Člověk vzpřímený.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název: Člověk zručný – homo habilis Autor: Mgr. Eva Vondrková
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 7. ročník
Lovci mamutů. Lovci mamutů Obsah Období lovců mamutů – doba kamenná Archeologická naleziště v ČR Zdroje.
VY_32_INOVACE_01_PR_VÝVOJ ČLOVĚKA
Transkript prezentace:

Název: Vývojový druh člověka – procvičování, opakování číslo: VY_31_INOVACE_26_20 Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/21.3768 Název: Vývojový druh člověka – procvičování, opakování Autor: Mgr. Eva Vondrková Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Dějepis Ročník: 6. ročník

Metodický list – anotace: Didaktický učební materiál Vývojový druh člověka – procvičování, opakování, jak už vyplývá z názvu, slouží k upevnění a zopakování získaných poznatků. Řešení se správnou odpovědí je uvedeno na stranách 4, 6, 8, 9. Na straně 10 je návod ke skupinové práci.

K latinským názvům Homo přiřaď české názvy: Homo sapiens Homo erectus Homo habilis Homo sapiens sapiens

Správné řešení: Homo sapiens Homo erectus Homo habilis Homo sapiens sapiens Člověk rozumný Člověk vzpřímený Člověk zručný Člověk dnešního typu

Popiš podrobně, co vidíš na obrázku. O jaký druh Homo se jedná Popiš podrobně, co vidíš na obrázku. O jaký druh Homo se jedná? Podle čeho jsi to poznal?

Řešení – správná odpověď: Na obrázku jsou vyobrazeni lovci mamutů, tedy člověk současného typu – homo sapiens sapiens. Dokládají to i kresby a barevné malby zvířat na stěně jeskyně, v nichž člověk žil.

Přiřaď k jednotlivým pojmům typ člověka: rozdělávání ohně opracování pazourku výroba úštěpů a sekáčů zhotovení sošek výroba pěstního klínu lov pomocí luků a šípů bydlení v jeskyních lov mamutů malá tlupa dokonalá řeč pohřbívání kyj převisy skal rod ochočené zvíře - pes

Řešení – správná odpověď: Rozdělávání ohně = člověk rozumný Opracování pazourku = člověk rozumný Výroba úštěpů a sekáčů = člověk zručný Zhotovení sošek = člověk dnešního typu Výroba pěstního klínu = člověk vzpřímený Lov pomocí luků a šípů = člověk dnešního typu Bydlení v jeskyních = člověk vzpřímený Lov mamutů = člověk rozumný Malá tlupa = člověk zručný

Kyj = člověk vzpřímený Dokonalá řeč = člověk dnešního typu Pohřbívání = člověk rozumný Převisy skal = člověk zručný Rod = člověk rozumný Ochočené zvíře – pes = člověk dnešního typu

Skupinová práce Žáky rozdělíme do 4 skupin. Na začátku je důležité připomenout pravidla práce a role žáků ve skupině. Skupinky si vylosují témata: Člověk zručný, člověk vzpřímený, člověk rozumný a člověk dnešního typu. Poté každá skupinka po dobu 2 minut sepisuje informace, které vědí o zadaném tématu. Po vypršení časové lhůty si vymění papír s další skupinou, přečtou si potichu informace, které skupina sepsala a označí je + či – podle správnosti. Po zkontrolování by měla skupina dopsat další informace, které na papíře chybí. Po 2 minutách dochází k další výměně, až se každé skupině vrátí její původní téma. Skupiny pak přečtou, co o daném tématu sepsaly a zda byly informace správné.

Zdroje a citace: BEDNAŘÍKOVÁ, Jarmila, Lubor KYSUČAN a Marie FEJFUŠOVÁ. Dějepis: vzdělávací oblast Člověk a společnost. 2. vyd. Brno: Nová škola, 2011, 139 s. Duhová řada. ISBN 978-80-7289- 291-4. MICHOVSKÝ, Václav. Dějepis: pravěk a starověk pro základní školy. Vyd. 4., v Práci 1. Praha: Práce, 1995, 71 s. Učebnice pro základní školy (Práce). ISBN 80-208-0337-8. Obrázek ze strany 5, 6 stažen 20. 6. 2014: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Font-de-Gaume.jpg