Public Relations Ministerstva spravedlnosti ČR Zuzana Kuncová, ředitelka tiskového odboru MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE aneb jak komunikovat nejen s médii, ale jak.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
Profesionální sebeprezentace
Radniční listy bez cenzury
Pro úspěch práce manažera a jím vedeného kolektivu je důležité i to, v jakém prostředí společně pracují, co je spojuje, jaké hodnoty a cíle sdílejí, jaká.
Workshop - internetové poradenství. Vzdělávání v oblasti IP Nová oblast Nová oblast  Pro nás  Obecně Do současné doby se kurzům IP věnovaly zejména.
Územní plán Prahy: Jaká je situace? Martin Skalský / Vendula Zahumenská Praha  listopad 2013.
1 Realita není černobílá aneb řešení šitá na míru 19. září, Praha Michal Tesař, NEWTON Management, a.s.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Činnost právní kanceláře ČLK
Individuální projekt „Podpora a rozvoj služeb sociální prevence v Moravskoslezském kraji“ (číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ ), dále jen „Projekt“
Národní a regionální dotační tituly. Význam národních a regionálních dotačních titulů Jejich význam postupně klesá, pro mnohé subjekty přesto téměř nezbytné.
Veřejná diskuse o standardu kvality profese učitele Váš hlas je důležitý, Váš hlas má vliv. Mgr. Vladimír Srb, MŠMT manažer pracovní skupiny.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Jiří Pospíšil, ministr spravedlnosti tisková konference
Komunikace a stimulování prodeje
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Projekty PHARE v gesci odboru informatizace veřejné správy Ministerstva vnitra ČR PHARE 97 informační a komunikační systémy VS přednáší Ing. Tomáš Holenda.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Media relations – základní vymezení
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
OKD, a.s. TĚŽEBNÍ SPOLEČNOST versus VEŘEJNOST Petra Mašínová ředitelka PR a komunikace OKD, a.s.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Novinky na webovém serveru Ministerstva vnitra
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
KONFERENCE V RÁMCI TVD Aktuální situace ve VD PhDr. Marie Jírů Členka Výkonného výboru AIVD Koordinátorka AIVD pro Královéhradecký kraj
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
(2) Doporučení odboru prevence kriminality Ministerstva vnitra k realizaci vybraných projektů prevence kriminality na místní úrovni.
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Odměňování (Compensation & Benefits) Occasion:FSS v Brně - Personalistika prakticky Date: Present:Jan Brol ík.
MONITOROVACÍ SYSTÉM SF a FS PRO OBDOBÍ WEBOVÝ ÚČET ŽADATELE A PŘÍJEMCE PODPORY Nová aplikace monitorovacího systému Mgr. Matěj Mareš Odbor evropských.
Aneb Jak (ne)prodat městský pozemek uvádějí Lidl Tábor &
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Příprava zákona o elektronických komunikacích Jaromír Šiška, CSc. náměstek ministra - ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb Konference.
Elektronické spisy před branami českých soudů - Nabídne justice zákazníkům nové moderní služby?
Komunikace se členskými organizacemi Kateřina Vondrášová pro
Seminární práce z předmětu SIPOL
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
Praktické aspekty příprav českého předsednictví v Radě Evropské unie Eurocentrum Praha 4. prosince 2008.
Rozhodování ve veřejné správě Přednáška M. Horáková.
Masmédia.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
SOLVIT neformální systém řešení sporů na vnitřním trhu Setkání center na MPO
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
Bezpečnost a ochrana dat. SODATSW spol. s r.o. SODATSW od roku 1997 pomáhá svými unikátními řešeními zvyšovat ochranu informací je výrobcem softwarových.
Problematika exekucí ve veřejnoprávních smlouvách Ing. Michal Obrusník.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Transpoziční novela zákona o svobodném přístupu k informacím Mgr. et Mgr. Tomáš Jirovec odbor veřejné.
Příležitosti a rizika profesní komory pro sociální pracovníky v sociálních službách Presentace pro seminář Výboru pro sociální politiku PČR Daniela.
Elektronické bankovnictví
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
Rozkrývání vlastnických struktur a skutečných majitelů
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Kde jsme a kam jdeme na cestě k digitální ekonomice?
Porada ODK se zástupci orgánů veřejné správy
Jak na PR (absolutní základ)
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Média - jak s nimi a jak na ně?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
Elektronizace v prostředí justice
Právní forma příspěvkových organizací v evropském kontextu
PODNIKATELSKÁ RADA 23. zasedání
Transkript prezentace:

Public Relations Ministerstva spravedlnosti ČR Zuzana Kuncová, ředitelka tiskového odboru MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE aneb jak komunikovat nejen s médii, ale jak veřejnost vnímá firmu jako celek 19. – 20. března 2008

Východiska PR V současné době nutnost každé soukromé společnosti i subjektů veřejné a státní správy Důvod: Přebytek rozličných informací; nedostatek času je vstřebávat; lidé pojmou jen informace, které vyčnívají – tedy zpravidla z masmédií Potřeba informovat o organizaci prostřednictvím masmédií

Cíle PR Dostat k příjemcům (potřeba je definovat) informaci, kterou podavatel chce komunikovat Různé důvody: osvěta, snaha budovat pozitivní image – reputaci, nelze striktně oddělit

Ministerstvo spravedlnosti ČR Ústřední orgán státní správy Nutnost PR stejně jako u soukromého subjektu; odlišné postupy, což vyplývá z povahy subjektu a očekávání příjemců (novinářů, občanů, …) Příjemci PR MSp interní: zaměstnanci MSp, cca 300 složky justice: cca 3000 soudců, 1400 státních zástupců, personál soudů a státních zastupitelství – cca 10000, PMS 800, VS externí: široká veřejnost, odborná veřejnost pro úspěšné PR je zásadní shoda uvnitř organizace, ztotožnění se zaměstnanců se záměry organizace; ve státní správě nelehký úkol

Nástroje PR Osobní kontakt, telefonický kontakt Zasílání tiskových zpráv (nový zákon, stanoviska, …) Tiskové konference Tiskové materiály – brožury apod. Rozhovory – masmédia, odborná média Využívání opinion leaderů Krizové PR – př. útěk vězně; kauza nedostatku financí v justici Informační buletin Web

Mantinely při využívání výše zmíněných nástrojů Veřejné mínění o PR ve státní správě – převládá názor, že jde o nadbytečné mrhání penězi Velmi omezený rozpočet Klima uvnitř organizace – časté střídání vedení, řadoví zaměstnanci zůstávají v instituci i desítky let

Komunikace s novináři – základní prostředek PR S nástupem internetových médií zrychlení komunikace – potřeba okamžitě reagovat, média se předhánějí, tlak na instituce – př. případ Krejčíř, trestní oznámení na soudce z MB Nejčastější komunikace – telefon, . Výhoda – pohodlnost, nevýhoda – dochází ke zkreslení informace. Tato forma komunikace vede i k tomu, že některá periodika přijímají „hotový produkt“ – př. napsaný rozhovor. „Omlazování“ redakcí

Právní a morální klima Zásadní problém – neexistence fungující stavovské organizace. Syndikát novinářů sice existuje, ale faktický dopad jeho činnosti je nulový. Tiskový zákon – není třeba v situaci, kdy jsou spolehlivě nastavena přirozená pravidla nápravy po zveřejnění nepravdivých informací Možnosti tiskového zákona - dodatečné sdělení a právo na odpověď. V praxi se příliš neosvědčily. Zkušenost - riziko ztráty inzerenta.

PR ve struktuře organizace Nutný přístup osob zodpovědných za PR k maximálnímu množství informací o činnosti organizace (členové porad, účastníci jednání, …) Přítomnost PR pracovníků u klíčových rozhodnutí Veškerá komunikace organizace podléhá schválení PR oddělení – zajistí jednotnou komunikaci. Př. „exekuční novela“ – informace o podmínkách trestního stíhání exekutorů

Postupy komunikace co je důležité zvažovat Kdo komunikuje V jaké fázi (oznamuje, vysvětluje, vyvrací, …) Množství podávaných informací Prostřednictvím jakého kanálu (tisková kancelář, televizní reportáž, reklama, konference, …)

Postupy při komunikaci s novináři z a firmu komunikují specialisté, přesto několik postřehů Autorizace rozhovorů – není obvyklá Informace o nahrávání rozhovoru – není pravidlem Když novinář překvapí – vzít si čas, odkázat na kompetentní osoby Živé vysílání – největší šance ovlivnit podobu výstupu Schůzka s novinářem – sjednávat jen za vědomí PR pracovníka Nebezpečí podlehnutí síle okamžiku a nutkání se předvést, zejména kamera dodává pocit důležitosti!

DĚKUJI ZA POZORNOST * NYNÍ JE PROSTOR PRO VAŠE DOTAZY