Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0526 Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Deník veřejné knihovny na rok 2013/2014 Setkání knihovníků okresu Liberec dne
Advertisements

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 33 AnotaceUvedení.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
Úvod do médií PaedDr. Zdeněk Pejsar, Ph.D.. Při vytváření pojmu multimédia je vhodné vyjít ze syntaktického složení tohoto slova. Pod pojmem multi najdeme.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název projektu Moderní škola Registrační číslo projektu
Komiks Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
„EU peníze středním školám“
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Druhy výloh podle konstrukce
Didaktická média v dějepisném vyučování
1 Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„EU peníze středním školám“
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Zlatý řez v kompozici Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Zámky v našem okolí Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Co je logo, vznik loga z obrázku (piktogramu)
INFORMACE STAROVĚK STŘEDOVĚK NOVOVĚK
Metody zpracování informací – 4
Základní pojmy V informatice.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 – Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
„EU peníze středním školám“
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Bitmapa a pixel Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter Střední škola živnostenská Sokolov 2013.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Záměry Knihovny Antonína Švehly v oblasti poskytovaných služeb pro knihovníky Knihovna Antonína Švehly 2014.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Elektronická komunikace
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
„EU peníze středním školám“
Informace a informační zdroje. informace obecně = obsah zprávy či sdělení V informatice = kódovaná data, která lze vysílat, přijímat, uchovávat či zpracovávat.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
KVADRATICKÉ NEROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_194.
Z latinského „informatio“ = vtištění formy či tvaru, utváření. Informace = srozumitelná a pochopitelná část údajů Metainformace = informace o informaci.
Základní pojmy v automatizační technice
Práce s informačními prameny VIKBA03
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
OBECNÁ CHARAKTERISTIKA LITERATURY Mgr. Michal Oblouk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Informační prameny I. část
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Petr Fodor.
Elektromagnetické vlnění
Akvizice a informační fond
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Informační prameny II. část
Knihovnická procházka Prahou Petra Ambrušová a Ivana Šnoblová K1
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název vzdělávacího materiáluInformace Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_34/1 Jméno autoraDana Kubátová Název školy Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace „ EU pen í ze středn í m š kol á m “

Objasnění základních pojmů informace informační pramen informační zdroj informační systém informační proces

je to poznání, zpráva, fakta nebo údaje, které je možno použít, zpráva nebo sdělení, obsah procesu lidské komunikace v lidské společnosti se předává pomocí znakových soustav, které jsou lidem srozumitelné je to všechno to, co se vymění mezi námi a okolním světem přenášíme buď osobním kontaktem, zvukem, signálem nebo prostředky masové komunikace (bez přímého kontaktu) neustále koluje v informačním řetězci

Probíhá od dávných dob na různé úrovni, podle stupně vývoje   Neverbálně = posunky, grimasy  Verbálně = ústně  Písemně  V elektronické podobě

= nosič informací + samotná informace  součást komunikačního procesu  nástroj komunikace  fixuje informaci  forma v jaké je daná informace předávána Informační prameny jsou k dispozici v knihovnách a čekají na své zapojení do informačního řetězce  autor  kniha  knihovník  kniha (zpracování)  knihovna (oddělení)  čtenář

= nestálé informace se přenáší pomocí energie, nejsou stálé, nemají trvalý charakter (např. zvuk, světlo) 1. energetické (dynamické) = stálé informace se přenáší pomocní hmoty 2. hmotné

 nosičem může být elektrický signál, akustické nebo elektromagnetické vlny apod. Informační prameny této skupiny obsah trvale nezaznamenávají a neuchovávají v čase.  patří sem různé: ◦ akustické a optické signály (kontrolky v autě – např. když jsou rozsvícená světla) ◦ přímé rozhlasové a televizní přenosy (čili klasické sledování televize) ◦ přímé ústní projevy (např. výklad učitele při vyučování)

 to jsou všechny IP, jejichž obsah je uchovávám na hmotném nosiči. Může to být hliněná destička, papyrus, papír, CD, DVD, filmový svitek, magnetická páska apod.  společnou vlastností všech hmotných IP je trvalé uschovávání informací, schopnost jejich přenosu v čase a prostoru.  přenos informací v čase umožňuje prodloužení lidské paměti a přenos v prostoru podporuje všeobecné lidské poznání v rámci celé země jako planety.  Např.: existuje nějaký vědecký problém, který vědci řeší a navazují na informace jiných vědců z jiných zemí  takže se vlastně navzájem posouvají v řešení problému dál. Pro tyto hmotné informace se používá označení dokument

děti učebnice encyklopedie pohádky mládež encyklopedie dívčí romány dobrodružné romány dospělí beletrie naučná lit. vědecká lit. monografie

Krásná literatura (beletrie) historické romány dramatické romány poezie divadelní hry populárně- naučná lit. encyklopedie dějiny zájmové knihy naučná a vědecká lit. učebnice vědecké práce slovníky skripta

MC, CD, rozhlas, rádiové vlny audiální (sluch) knihy, časopisy, noviny, internet vizuální (zrak) VHS, CD-ROM multimédia divadlo, audiovizuální (zrak i sluch)

Tradiční - tištěné knihy časopisy noviny normy výzkumné zprávy Netradiční - netištěné CD MC VHS

nevznikly se záměrem komunikovat a) přirozené objekty: rostlina, souhvězdí, archeologické nálezy b) uměle vyrobené objekty: stroj, součástka, technická zařízení Materiální objekty vznikly jako výsledek lidské činnosti, zaměřené na uchování a šíření informací tvoří dokumenty Informační konzervy

 primární – vlastní informace (např. kniha)  sekundární – záznam o primárním dokumentu  terciální - záznamy o existenci sekundárních dokumentů (např. bibliografie bibliografií)

paměť, vzpomínka… vlastní námi vyrobený, sestavený… vlastní inf. systém zprostředkovatelé  známí, kamarádi, odborníci zprostředkovaná tištěné dokumenty, odborné příručky, katalogy (knihovny, nakladatelství, knihkupectví) tištěnáinformační střediskamédia

 klasické – ◦ tištěné dokumenty  elektronické – ◦ elektronická forma (podoba)

 výměna informací mezi dvěma lidmi, či mezi skupinou lidí

 jsou systémy, které se zabývají vyhledáváním, zpracováváním, uchováváním a poskytováním informace. Knihovny a informační střediska tvoří informační systémy.  Uvnitř těchto institucí probíhají činnosti, kterým říkáme informační procesy

 zahrnují získávání, zpracování, uchovávání a ochranu, přenos a využití informací.  Výsledkem informačního procesu je: Informační fond

průzkum trhu objednávka nákup Získávání literatury identifikační analýza dokumentu tvorba sekundárních a terciálních pramenů Zpracování signování uskladnění dokumentů doplňování a kontrola aktuálnosti dokumentů Uchovávání a ochrana půjčování uspokojování informačních potřeb Přenos a využití

Všechny použité obrázky (kliparty) dostupné z: Logo CASLIN - Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dana Kubátová