GLOBE GAMES 2013 Název: Srovnání okamžité teploty vzduchu s okamžitou teplotou vody.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Program GLOBE.
Advertisements

POČASÍ PODNEBÍ je okamžitý stav troposféry v určitém místě na Zemi, který lze vyjádřit pomocí tzv. meteorologických prvků je dlouhodobý stav troposféry.
ATMOSFÉRA.
PODNEBÍ.
POČASÍ = aktuální stav atmosféry Počasím se zabývá věda: meteorologie
Nebe nad Kunraticemi aneb první zmínky z naší budky.
ZŠ BYSTŘICE N. P., NÁDRAŽNÍ 615
Voda a její vlastnosti SPŠ Otrokovice
III/2 Meteorologie Potřebné pomůcky Sešit, učebnice, pero
Základy meteorologie.
Počasí a podnebí Počasí Podnebí ( klima )
METEOROLOGIE Název a adresa školy
Podnebné oblasti v České republice
POČASÍ = STAV ATMOSFÉRY V URČITÉM OKAMŽIKU NA URČITÉM MÍSTĚ DO VÝŠKY 15 km Meteorologie = věda o počasí.
POČASÍ Meteorologie = věda o počasí
Autor: Mgr. Ilona Nováková
METEORILOGIE Počasí kolem nás
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Teplotní rozdíly mezi radiačním štítem a ČS meteorologickou budkou Daniel Bareš; Martin Možný; Jiří Novák; Martin Stalmacher Český hydrometeorologický.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. OBLAČNOST 6.00 předpověď počasí na 14.Května 2014.
Kyselý déšť.
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 13. května 2014.
Opravdu existuje? Studentská konferece, GLOBE Games 2012, Gymnázium A.Jiráska Litomyšl.
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ
PROJEKT PŘEDPOVĚĎ POČASÍ Předpověď počasí na
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Kyselé deště Martin HOLADA a Daniela RICHTEROVÁ 8.C.
ENERGIÍ NABITÁ ATMOSFÉRA
Měření vody z Jičínky Vypracovali: Jiří Hodura, Silvie Vykydalová, Jana Konvičková, Dominika Miková Třída: 8.A.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Meteorologie Co je to meteorologie? Autor: Vendula Vincurová
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
POČASÍ.
Simona Jakschová 3.O, Markéta Bortlíková 3.O
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Počasí.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Název úlohy: 2.11 Základy meteorologie
POČASÍ A PODNEBÍ V ČESKÉ REPUBLICE
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. předpověď počasí na 30. dubna 2009 OBLAČNOST 6.00.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Počasí 5. ledna Cíl hodiny pracovat s porozuměním s pojmy počasí, meteorolog, tlak vzduchu, teplota vzduchu, proudění vzduchu, vítr pracovat s porozuměním.
POČASÍ A PODNEBÍ Mgr. Petr Králík.
01.12 Práce s meteorologickou stanicí Ing. Magda Pavezová Projekt Praktický výcvik žáků v Malém hospodářském dvoře byl spolufinancován Evropským sociálním.
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 23.května 2014.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. předpověď počasí na 26. května 2014.
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 16. května 2014.
Atmosféra autor: Mgr. Jana Mikešová
VY_32_INOVACE_11_Počasí a podnebí
Faktory ovzduší Klimatické faktory Antropogenní znečištění.
Počasí. obsah počasí sluneční záření, teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, oblačnost, vodní srážky, tlak vzduchu, vítr předpověď počasí pozorování počasí.
Podnebí, podnebné pásy.
GLOBE na Jarošce v roce GLOBE po 10 letech  4 nadšené učitelky  60 aktivních žáků – 4. až 9. třída  4 skupiny žáků, jednou týdně odpoledne 
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK ŠKOLA: ZŠ A MŠ J. A. KOMENSKÉHO V NOVÉM STRAŠECÍ AUTOR:Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_ATMOSFÉRA ROČNÍK: 6. ročník.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_14 Název materiáluVodní pára.
VY_32_INOVACE_Vac_I_14 Atmosféra Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Atmosféra tornádo bouřka led oblačnost.
OVZDUŠÍ BEZ HRANIC Projekt měření ovzduší na školách
VY_52_INOVACE_ČLAJS_06_JF Počasí a podnebí v ČR
Podnebí typické střídání čtyř ročních období Co ovlivňuje podnebí? a)
PODNEBÍ A POČASÍ ČESKÉ REPUBLIKY
Prezentace pro PIV2 Kateřina Mrázková
ZEMĚPIS - 6. ročník Atmosféra
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
zpracovaný v rámci projektu
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Prezentace pro výuku zeměpisu 6. ročník dokončeno
Badatelské odpoledne 18. října Jaké bude počasí?.
Metody geografického výzkumu Fyzicko-geografická část Meteorologie a klimatologie Filip HRBÁČEK.
Transkript prezentace:

GLOBE GAMES 2013 Název: Srovnání okamžité teploty vzduchu s okamžitou teplotou vody.

Ahoj, já jsem Terka

Já se jmenuji Denisa

Jediný muž v týmu – Lukáš

A já jsem Katka

Všichni čtyři žijeme v Albrechticích v okrese Karviná...

LITVÍNOV ALBRECHTICE

...a navštěvujeme zdejší základní školu v osmém ročníku.

 Na GLOBE GAMES reprezentujeme naši školu poprvé, ale v programu Globe jsme už zapojeni od šesté třídy.  Meteorologická a hydrologická data získáváme již od roku  Naše skupina měří poslední 3 roky.  Naše stanoviště jsou – nádvoří školy – řeka Stonávka.

METEOROLOGIE  v vlhkost vzduchu  m množství srážek  t typ oblačnosti  teplota okamžitá, maximální a minimální teplota okamžitá, maximální a minimální Všechna data získáváme na nádvoří školy, kde máme umístěnou meteorologickou budku

HYDROLOGIE Naše hlavní úkoly jsou:  Měřit teplotu vody – teplota ovlivňuje Měřit teplotu vody – teplota ovlivňuje veškeré životní procesy v organismech.  Určovat průhlednost vody – slouží k posouzení Určovat průhlednost vody – slouží k posouzení stupně znečištění vody.  Zjišťovat kyselost vody - Hodnota pH je Zjišťovat kyselost vody - Hodnota pH je měřítkem síly kyseliny nebo zásady. Neutrální hodnota pH 7. Kyselá voda má hodnotu pH nižší než 7, zásaditá voda vyšší.

Souvisí vůbec hydrologie s meteorologií? Hydrologie Kvalita srážek Teplota vzduchu Srážky Výpar Předpověď počasí Předpověď srážek Vodní stavy

Z uvedeného schématu je zřejmé, že nejtěsnější vazby má hydrologie na obor meteorologie a klimatologie, přičemž hlavním prvkem společného zájmu jsou srážky. Povodně v letech 1997 a 1998 důkladně prověřily úroveň povodňové ochrany v České republice. Řada zlepšení spočívá v užší spolupráci mezi meteorology a hydrology.

I když se hydrologie a meteorologie společně nejvíce zajímají o srážky, my budeme srovnávat okamžité teploty ovzduší a vody.  Málo dat o množství srážek.  Okamžitou teplotu ovzduší získáváme při každém měření.  Teplotu vody stanovujeme také vždy.  V jednom dnu různé hodnoty měření teploty ovzduší a vody.  Hodnoty teplot meteorologických a hydrologických měření odlišné.

HYPOTÉZa „Naměřená hodnota okamžité teploty vody je přímo úměrná naměřené hodnotě okamžité teploty vzduchu.“

CELKOVÝ GRAF – ZA 3 OBDOBÍ S OBĚMA TYPY MĚŘENÍ Modře – naměřené hodnoty okamžité teploty vzduchu Červeně – naměřené hodnoty okamžité teploty vody září 08 – červen 09 září 10 – červen 11 leden 12 – březen 13

Graf za období „září 2010 – červen 2011“ Naměřené teploty vody jsou stabilní, mají malý rozptyl Naměřené teploty ovzduší mají větší rozptyl

Graf za období „září 2012 – březen 2013“ teplota vody teplota ovzduší

ZÁV Ě R  Z našeho pozorování vyplývá, že naměřené hodnoty teploty vzduchu a tekoucí vody jsou na sobě závislé minimálně, ale nejde o přímou úměrnost.  Při teplotě vzduchu nad 0°C je teplota vody kolem 10°C.  Při záporných hodnotách teploty vzduchu je teplota vody kolem 0°C.  Hodnoty okamžitých teplot ovzduší mají velký rozptyl, který souvisí s ročním obdobím.  Hodnoty teploty vody jsou s minimálním rozptylem (voda je stabilnějším prostředím).

HYPOTÉZA VYVRÁCENA! Teplota ovzduší ovlivňuje teplotu vody jen dlouhodobě v souvislosti s ročním obdobím a pokud se jedná o stojatou vodu v nádrži, ale okamžitá teplota ovzduší nemá na teplotu tekoucí vody v řece velký vliv. Teplotní výkyvy jsou ve vodě daleko menší než ve vzduchu, rozhodující mechanickou silou podílející se na míchání vrstev vody je vítr.

D Ě KUJEME ZA POZORNOST

Měříme Maximo-minimálním teploměrem

Používáme vlhkoměr

Množství srážek Zachytáváme do srážkoměru. Určujeme v mm (přepočítáme z ml zachyceného deště na plochu srážkoměru).

CIRUS STRATOCUMULUS Mraky jsou velmi spolehlivým ukazatelem počasí, alespoň pro následujích pár hodin...

Používáme teploměr v kovovém pouzdře.

Průhlednost vody zjišťujeme pomocí trubice.

Kyselost vody zjišťujeme pomocí pH papírků.