Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:4. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Slovesný.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV: VY_32_INOVACE_494_Slovesný způsob
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
89.1 SLOVESA – osoba, číslo, slovesný způsob, čas
Procvičujeme tvary sloves
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_590_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.06 Anotace: Prezentace je zaměřena na podmiňovací způsob u sloves. Obsahuje základní pravidla tvoření. Vzdělávací oblast: český.
Slovesa Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Slovesné kategorie Český jazyk 2. stupeň ZŠ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Poznáváme slovesa Slovesa vyjadřují děj..
Slovesa – způsob oznamovací
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Slovesa (verba).
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Slovesa.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_15.
Opakujeme Slovesa.
SLOVESA Slovesný způsob a čas 6. ročník.
VY_32_INOVACE_32_ČESKÝ JAZYK_5.ROČNÍK_SLOVESA_ROZKAZOVA- CÍ ZPŮSOB – vytvoření a ověření VM Výukové materiály slouží k procvičení sloves - rozkazovacího.
Rozkazovací způsob pro 5. ročník ZŠ
Slovesný způsob Český jazyk, 5. ročník VY_32_INOVACE_134, 7. sada, ČJ2
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:5. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Rozvíjející.
Slovesa – osoba, číslo, čas
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Vy_32_INOVACE_M.1.08-Sčítání a odčítání v oboru do 20-prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník.
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J19/ , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
85.1 Slovesný způsob Mlč! mlčel bych….. Mlčme! mlčel bys… mlčím…
TVARY OZNAMOVACÍHO A ROZKAZOVACÍHO ZPŮSOBU
VY_32_INOVACE_M.2.10_Geometrické tvary-prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s mluvnickými kategoriemi sloves.
VY_32_INOVACE_30_ČESKÝ JAZYK_5.ROČNÍK_SLOVESA
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Porovnávání.
Za předpokladu použití psacích potřeb
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
CJL mluvnice Tvarosloví – slovesa Mgr. Zina Omelková
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0113 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
TVARY PODMIŇOVACÍHO ZPŮSOBU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
VY_32_INOVACE_M.2.12 _Násobení a dělení č.3_ prezentace
Slovesné kategorie praktické opakování 1. OSOBA a ČÍSLO 1.os. JÁ - nesu1. os. MY - neseme 2. os. TY - neseš2. os. VY - nesete 3. os. ON – nese3. os.
VY_32_INOVACE_03-11 Ročník: 6., 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Tvarosloví.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 7 - slovesa Mluvnice pro 2. ročník
Základní škola Unhošť Jazyk a jazyková komunikace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
SLOVESNÝ ZPŮSOB PODMIŇOVACÍ
Slovesa = slova, která vyjadřují děj, stav nebo změnu stavu
S L O V E S A Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk
Slovesa Bc. K. Matějková.
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_13
Slovesa = slova, která vyjadřují děj, stav nebo změnu stavu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_20
VY_32_INOVACE_Jir_II_07 Slovesa a přechodníky
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ČESKÝ JAZYK
Slovesný způsob Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovesný způsob podmiňovací
Slovesa Název školy: Základní škola Zaječí, okres Břeclav
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Slovesa = slova, která vyjadřují děj, stav nebo změnu stavu
SLOVESA – SLOVESNÉ KATEGORIE
Transkript prezentace:

název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:4. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Slovesný způsob autor VM:Bc. Jan Růžička období vytvoření VM:duben 2012 anotace:Výukový materiál je určen pro žáky 4.ročníku vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura, tematického okruhu – Slovesný způsob. Formou prezentace zpracovává téma rozpoznání slovesného způsobu. VY_32_INOVACE_Čj.4.19-Slovesný způsob-prezentace

Slovesný způsob

Slovesný způsob oznamovací další mluvnická kategorie u sloves (vedle osoby, čísla a času) český jazyk zná trojí slovesný způsob:  Způsob oznamovací  vyjadřuje děj, který podává nějakou informaci  může vyjadřovat čas minulý, přítomný i budoucí  příklady: čas minulý čas přítomný čas budoucí 1. osoba č. j.četl jsemčtubudu číst 2. osoba č. j.četl jsičtešbudeš číst 3. osoba č. j.četlčtebude číst 1. osoba č. mn.četli jsmečtemebudeme číst 2. osoba č. mn.četli jstečtetebudete číst 3. osoba č. mn.četličtoubudou číst

Slovesný způsob rozkazovací  Způsob rozkazovací  vyjadřuje děj, který se má (nemá) podle rozkazu uskutečnit  jedná se o rozkaz, zákaz, výzvu nebo přání  nevyjadřuje čas (pouze osobu a číslo)  tvoří se jen pro: 2. osobu čísla jednotného (ty) : 1. a 2. osobu čísla množného (my a vy)  tvoří se trojími koncovkami: 2. os. č.j.1. os. č. mn.2. os. č. mn. 1. typ koncovek--me-te 2. typ koncovek-i-eme (-ěme)-ete (-ěte) 3. typ koncovek-ej (-ěj)-ejme (-ějme)-ejte (-ějte)  příklady: 2. osoba č.j. piščtimávej 1. osoba č. mn.pišmečtěmemávejme 2. osoba č. mn.pište čtětemávejte

Slovesný způsob podmiňovací  Způsob podmiňovací  vyjadřuje děj, který by se mohl uskutečnit (za nějaké podmínky)  rozpoznatelný podle tvaru slovesa být (bych, bys, by, bychom, byste, by)  někdy spojení se spojkami aby a kdyby  příklady: 1. osoba č. j.četl bychkdybych četlčetl bych si 2. osoba č. j.četl byskdybys četlčetl bys sis 3. osoba č. j.četl bykdyby četlčetl by si 1. osoba č. mn.četli bychomkdybychom četličetli bychom si 2. osoba č. mn.četli bystekdybyste četličetli byste si 3. osoba č. mn.četli bykdyby četličetli by si