Magisterská práce Petr Veselý Školitel: Roman Fuchs

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HMYZ s proměnou nedokonalou
Advertisements

Biotické Faktory Jakub Kozel 2.B.
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Vestavný modul pro počítačové vidění využívající hradlové pole Diplomová práce, Bc. Jan Šváb ČVUT Praha, Fakulta Elektrotechnická.
Vzhled prezentace - šablony
P‑value ano, či ne? Roman Biskup
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Komprese barev Jakub Gemrot Ondřej Burkert. Popis problému Běžné obrázky mají 16,7 mil. barev Běžné obrázky mají 16,7 mil. barev Problém: Jak je rozumně.
D) Substituční a důchodový efekt
Reakce P. major a P. caeruleus na Graphosoma lineatum Petr Veselý školitel: Silvie Barcalová.
Silvie Barcalová školitel: RNDr. Roman Fuchs
Kalibrační křivka, produkce charmu v EAS
„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce.
Selhávání pryžových výrobků: struktura lomových ploch
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST, SOUČET PRVNÍCH N ČLENŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a.
Meditace a vnímání emocí
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
školitel: RNDr. Roman Fuchs, Csc.
Reakce sýkory koňadry na vybrané druhy středoevropských hnědásků: Melitaea didyma, M. diamina, M. athalia, M. aurelia a Euphydryas aurinia (Nymphalidae)
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Soli Soli jsou iontové sloučeniny vzniklé neutralizační reakcí.
Jak koňadra pozná ruměnici Petr Veselý Školitel: Roman Fuchs.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :00 – 15:30.
Autor:Ing. Peter Podoba Předmět/vzdělávací oblast:Elektrotechnická zařízení Tematická oblast:Údržba elektrických zařízení Téma:PLC LOGO! Siemens - funkce.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Význam barvy v reakci ptačího predátora na aposematickou kořist Alena Cibulková školitel: Petr Veselý.
Číselné soustavy david rozlílek ME4B
Vymírání a přežívání druhů
Vliv vzoru na reakci ptačího predátora na nechráněnou aposematickou kořist Školitel: Mgr. Petr Veselý.
Poznávačka Verze 1 (lehčí). Vítáme Vás… … právě jste si stáhnul(a) lehčí verzi naší poznávačky. Čeká na Vás celkem 15 fotografií, u kterých musíte správně.
Ptáci – hmyzožraví pěvci
Hana Cídlová, Lenka Žemličková
Rozpoznávání aposematické kořisti sýkorou koňadrou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Test určování a zařazování hmyzu
VZDUŠNICOVCI (tracheata)
1. Přírodopis 7.ročník Plazi - ještěři.
Základní fyzikální principy vybraných typů magnetické rezonance
MYCZECHREPUBLIC.EU Statistika návštěvnosti Říjen
Vliv vzoru na reakci ptačího predátora na chráněnou aposematickou kořist Dana Luhanová Školitel: Petr Veselý.
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Ochrana průmyslového vlastnictví jako jeden z nástrojů zkvalitnění inovačního procesu Pavel Švejda ÚPV, Praha, 1. června.
Antipredační chování ťuhýka obecného (Lanius collurio) Anna Falkenauerová Školitel: RNDr. Roman Fuchs, CsC.
Prostorová distribuce predace Lenka Čápová. -Shlukují se na místech s velkou hustotou kořisti -navzájem si konkurují a překážejí si; snižují rychlost.
Mašek P., Tvardíková K., Bažant M., Fuchs R.
PLOŠTICE Jana Koucká.
Dohromady 30 druhů. DOSPĚLÁ SAMIČKA DOSPĚLÉ SAMIČKY S NĚKOLIKA VAJÍČKY VPRAVO DOLE.
Číslicový generátor Praktická zkouška z odborných předmětů 2008 Vyšší odborná škola a střední průmyslová škola elektrotechnická Olomouc M/004 Slaboproudá.
Rubensova trubice.
Ptáci Aves.
Aneb Petr Veselý Roman Fuchs. Východiska řada pokusů srovnávající aposematickou a uměle „odaposematizovanou“ variantu nepoživatelné kořisti odstraněno.
Automatizovaná podpora výběru nástroje pro dobývání znalostí Jakub Štochl.
Plynově – chromatografická separace dusíkatých látek
Prof. PhDr. Vladimír Čechák, CSc., :: SOUKROMÉ VYSOKÉ ŠKOLY SOUČASNÝ STAV A PERSPEKTIVY?
1 Regionální funkce v roce 2004 Výchozí stav pro krajské spravování RF Pardubice, 1. listopadu 2005 Celostátní seminář.
Majkl maká, Štetke školí. Takže … Knight a Temple (1986) - nebráněná hnízda jsou častěji zničená Tryjanowski et al. (2000) - 46 % ztrát způsobeno predací.
Ptáci v sadech a ovocných zahradách.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Verbal overshadowing effect – verbální zastínění
CHISA 2011, Srní, října 2011 OBRAZOVÁ ANALÝZA – porovnání vlivu recepturního složení pečiva I. Švec, M. Hrušková, T. Hofmanová.
Název závěrečné práce Vedoucí DP : Jméno Příjmení Vypracoval: Jméno Příjmení Vedoucí práce: Jméno příjmení | Studentská 2 | Liberec 1 | tel.: +420.
Дац.В.А.Міхедзька Геапалітычнае становішча Беларусі ў я гг. XX ст. Заходняя Беларусь у складзе польскай дзяржавы 1.Рыжская мірная дамова 1921 г.
VEVERKA OBECNÁ.
PTÁCI 6. ročník ZŠ Londýnská.
Pravidla pro tvorbu výukových PowerPointových prezentací
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Jak se léčí MM v ČR = data z Registru Monoklonálních Gamapathií (RMG)
Končetiny a křídla hmyzu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Magisterská práce Petr Veselý Školitel: Roman Fuchs Vliv zbarvení, typu kořisti a nedávné zkušenosti na reakci predátora na hmyzí kořist Magisterská práce Petr Veselý Školitel: Roman Fuchs

cíle Odklon od původních cílů Objasnit parametry ovlivňující reakci ptačích predátorů na hmyzí kořist Nedávná potravní zkušenost Nepoživatelnost kořisti Zbarvení (modifikace) kořisti

Pokusná zvěř I - Predátoři Adultní v přírodě odchycení ptáci Parus caeruleus Parus major Erithacus rubecula Sylvia atricapilla

Pokusná zvěř II - Kořist Tenebrio molitor – předposlední a poslední larvální instar Blaptica dubia – 2. a 3. larvální instar (8-15 mm) Pyrrhocoris apterus – adulti (10-14 mm)

Modifikace barev a vzhledu - štítky šváb ploštice

Schéma typů pokusů Kořist na níž je pták navykán Pokusná kořist Typ štítku Použitá zkratka Tenebrio Blaptica Žádný MČ-ŠV Šváb MČ-ŠVŠ Ploštice MČ-ŠVP Pyrrhocoris MČ-PL MČ-PLŠ MČ-PLP ŠV-ŠVŠ ŠV-ŠVP ŠV-PLŠ ŠV-PLP

TESTY Vliv štítku – odstranění efektu neofobie Porovnání MČ-ŠV X MČ-ŠVŠ MČ-PL X MČ-PLP Vliv zkušenosti se švábem Porovnání MČ-ŠVŠ X ŠV-ŠVŠ MČ-PLP X ŠV-PLP Vliv druhu kořisti – rozpoznání ploštice Porovnání ŠVP X PLP (jak MČ tak ŠV naučení) Vliv typu štítku – aposematický signál Porovnání ŠVŠ X ŠVP (jak MČ tak ŠV naučení) PLŠ X PLP (jak MČ tak ŠV naučení)

Současné počty provedených experimentů Typ pokusu P.major P.caeruleus S.atricapilla E.rubecula MČ-ŠV 22 10 MČ-ŠVŠ MČ-ŠVP 1 MČ-PL 75 45 35 30 MČ-PLŠ MČ-PLP 6 ŠV-ŠVŠ ŠV-ŠVP 20 ŠV-PLŠ 4 ŠV-PLP

Výsledky – Parus major 0,108 0,108 0,0002 1

Výsledky – Parus caeruleus 0,0005 0,0039 0,364 1

Výsledky – Sylvia atricapilla X X

Výsledky – Erithacus rubecula X X X

Výsledky a závěry (prozatimní) Vliv štítku – ŠVŠ je napadán méně často (PM - neprůkazně) vliv neophobie Vliv zkušenosti se švábem – ptáci znalí švába napadají ŠVŠ častěji než neznalí (PM - neprůkazně) neophobie ze štítku je potlačena Vliv typu štítku – ŠVP je napadán méně často než ŠVŠ, ale pouze ptáky švába neznalými (PC - neprůkazně) aposematický signál je funkční pouze u „naivních ptáků“

DĚKUJI ZA POZORNOST