Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Tematická oblast: marketing a management Autor: Ing. Iveta Kubistová Téma: Typy marketingu Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_MM_04_TYPY MARKETINGU Datum tvorby: Klíčová slova: demarketing, remarketing Anotace: materiál slouží k procvičení jednotlivých typů marketingu v praxi
Typy marketingu: 1. konverzní – není poptávka. Zákazník neví o novém výrobku. Je snaha co nejrychleji informovat s cílem vyvolat poptávku. 2. stimulující – poptávka je pouze někde. Je potřeba výrobek vyvézt i do jiných teritorií a vyvolat poptávku.
3. rozvojový – zákazník chce uspokojit poptávku, ale není vhodný výrobek. Je třeba ho urychleně vyvinout a uvést na trh. 4. remarketing – snaha o prodloužení křivky životního cyklu výrobku a udržet poptávku
5. udržovací – poptávka je úplná, ale je nutno se na trhu připomínat 6. synchromarketing – poptávka je kolísavá, je nutno přizpůsobit nabídku
7. demarketing – poptávka je nadměrná. Je třeba ji krotit (např. zastavením možnosti splátkového prodeje. Rychle nastupuje konkurence) 8. protipůsobící – respektuje požadavky státu a společnosti (např. varovné nápisy na cigaretách)
ZDROJE: Hannagan, T. J.: Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996 Světlík, J.: Marketing školy. Ekka, Zlín Foret, M.: Marketingová komunikace. MU, Brno 1997 Payne, P.: Marketing služeb. Grada Publishing, Praha 1996 Galerie Klipart