Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Advertisements

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_12_INOVACE_PR.1.03státní symboly
Vliv barev na psychiku člověka
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
6.5 Psychologie vnímání barev
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 6. – 9.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Skrytý význam barev Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
EVROPSKÁ INTEGRACE EU – OP VK – III/2 ICT DUM 4
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Příroda kolem nás Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Podprahové vnímání barev
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Barvy, barevné vidění Již Isaac Newton řekl, že ve fyzice žádné barvy neexistují, ve fyzice existuje pouze spektrum. Barvy existují pouze v našich očích.
Počítání s mocninami – I.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Malířství, sochařství GOTIKA
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace LISTNATÉ STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Шш. шляпа шайба шаг шапка шарф шутка шкаф шуба.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Používání barev v prezentacích
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Druhá mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Rozklad čísel na desítky a jednotky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
Zápis čísla v desítkové soustavě
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Člověk a barvy Barvy jsou přítomny v nesčetných různých formách a jevech Člověk je schopen prostým okem rozeznat aspoň 2000 různých odstínů Člověk barvy.
Psychologické působení barev
Transkript prezentace:

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Monikou Novotnou Symbolika barev

Symbolika barev

Psychologie (symbolika) barev Každá barva je nositelem řady neverbálních sdělení. Individuální vnímání barev u jednotlivých lidí se odlišují, při výzkumech docházejí vědci k závěrům, které mají obecnou platnost. Od nejstarších dob mají barvy svou symboliku. Vznikla na základě pozorování přírody. Je typická pro různé kultury. Každá barva má svou dobrou i zlou podobu.

Červená Andy Warhol Je výrazem životní síly, aktivity, potěšení z činností. Značí touhu po silných zážitcích, po úspěchu. Dávají jí přednost lidé cílevědomí, energičtí, tvořiví, schopní usilovné práce, ale i násilníci. http://williambennettgallery.com/artists/warhol/about.php Je vzrušující, energická, prudká až náruživá, silná, mocná, spojená s představami ohně, krve, nebezpečí, lásky, hluku. http://www.eslamenka.cz/812-cervena-ruze-1ks-jakekoliv-mnozstvi.html

Žlutá Působí povzbudivě, osvobodivě. Je to barva změny a nového začátku. Milují ji lidé plní naděje a očekávání. Vincent van Gogh Povzbuzuje, osvobozuje, přináší uvolnění, pocit souladu, harmonie, působí vesele a otevřeně. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vincent_Willem_van_Gogh_128.jpg http://www.ulekare.cz/clanek/co-delat-kdyz-bylo-slunecnich-paprsku-na-nasi-kuzi-prilis-13079

Modrá Je barvou klidu, uspokojení, souladu. Mají ji rádi lidé citliví, romantikové – introverti. Symbolizuje něhu, věrnost, důvěru, oddanost a tradici. Je klidná, vážná, barva dálek, hloubky, rozjímání, smutku. Světle modrá působí přívětivě, vyvolává představu oblohy, vzduchu, ticha, touhy. Josef Lada http://lennusska.blog.cz/1001/zimni-krajinky http://www.psdgraphics.com/backgrounds/blue-sky-background/

Zelená Volí ji lidé stateční, houževnatí, toužící po obdivu a uznání, ale také málo přizpůsobiví a umínění. Lidé, kteří mají sklon pečovat o druhé, ale také rádi ovládají a kontrolují. Uklidňuje, chrání, ale také omezuje, je přátelská, dává pocit naděje a bezpečí. Světle zelená působí přirozeně, ale někdy i jedovatě, je spojena s představou chladu, ticha, vlhka a rostlin. I.I.Levitan http://www.webetc.info/art/levitan-sunny.html http://tapety.na-pc.cz/tapeta-priroda-les-stromy-32024/

Fialová Značí nezralost duševní i citovou. Je to barva snílků a romantiků, kteří nedovedou odlišit skutečnost od svých přání a snů. Jsou nerozhodní. Volí ji lidé zdrženliví, tajnůstkáři, uzavření. Je neklidná, znepokojivá, melancholická, tajemná, osobitá, náročná. Světle fialová působí začarovaně, slabošsky, je to barva magie, melancholie, opojení. http://www.rostliny-semena.cz/cz/levandule-lekarska-levandula-pestovani-rostliny-ze-semen/

Hnědá Je spojena s představou tělesných požitků. Mají ji rádi ti, kteří preferují vlastní pohodlí, lidé unavení, vyčerpaní, kteří touží po odpočinku. Je střízlivá, mlčenlivá, solidní a vážná, spojená s představou jistoty a pořádku, domova, tradice a zdrženlivosti. Georges Braque http://vsemozka.blog.cz/0806/kastan-plod-jirovce-mad-alu http://www.artchive.com/artchive/B/braque/housesle.jpg.html

Bílá Je výrazem čistoty, symbolizuje absolutní svobodu, nové začátky. Je barvou míru, chladu. Bílá jako neposkvrněná symbolizuje pravdu. Neurčitá, nejistá, spojená s představou nevinnosti a čistoty. Václav Boštík http://www.artplus.cz/cs/aukcni-zpravodajstvi/1/top-10-bostik http://l-i-nn.blog.cz/1101/kopretina

Černá Černá je barvou vzdoru a protestu. Znamená vnitřní konflikt. Jan Kubíček Barva zlého tajemství , nicoty, smrti, beznaděje. http://www.tapetynaplochuzdarma.com/Pozadi-na-Plochu-Pracovniho-Klidu/Obrazky-Halloween/Wallpapery-Zvirata-Halloween/tapet-primo-jako-cerna-kocka.htm http://abicko.avcr.cz/sd/novinky/hlavni-stranka/news_0459.html

Použitá literatura: Pleskotová P., Svět barev – Albatros , Praha 1987 http://cs.wikipedia.org/wiki/Psychologie_barev http://www.gify.nou.cz/Vyhledavac.htm