Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Geografie cestovního ruchu
Trh a jeho zákonitosti.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Cena v pojetí marketingu
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Výrobek a jeho životní cyklus
Ekonomická gramotnost
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Aktivita č.2: Podnikání a právo
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Obchodní akademie Liberec Ekonomické lyceum Propagační písemnosti a jejich vliv na poptávku po zboží Praktická odborná část maturitní zkoušky z korespondence.
9.Komunikace.
Propagace - Promotion -
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Marketingová komunikace
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Marketingové prostředí
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Reklama 8. ročník. Definice takové sdělení, které má příjemce ovlivnit, aby se nějak choval nebo aby zaujal určitý postoj takové sdělení, které má příjemce.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
TRH (tržní mechanismus)
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
R EKLAMA A JEJÍ DRUHY PaedDr. Milan Báča. Hlavní úkoly reklamy Hlavní úkoly reklamy K hlavním úkolům reklamy patří:  zvýšit tržby z prodeje produktu.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Webová stránka, nástroj pro komunikaci a distribuci
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Marketingová komunikace
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
Propagace základní pojmy
Psychologické působení propagace
Piktogram reklama logo
Marketing farmářských produktů
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy Typy reklamy podle zadavatele Druhy reklamy podle cyklu tržní životnosti Reklama podle druhu propagačních prostředků Otázky pro žáky Zdroje

1. Pojem reklama, znaky reklamy Co znamená pojem reklama? Reklama Je to záměrné působení na zákazníka, aby nakupoval zboží od daného výrobce, který reklamu vysílá. Reklama ovlivňuje spotřebitele prostřednictvím: Televize Rádia Billboardu Plakátu Tisku Letáků

Znaky reklamy Jakými znaky se vyznačuje reklama? Většinou je placená. Firmy si ji objednávají na zakázku. Má vliv na velkou skupinu spotřebitelů. Upozorňuje na podnik a jeho výrobky. Působí na smysly zákazníka. Může ovlivňovat celou společnost.

2. Druhy reklamy Druhy reklamy Jaké druhy reklamy v marketingu rozlišujeme? Druhy reklamy Reklamu rozlišujeme podle: Zadavatele Cyklu tržní životnosti výrobku Propagačních prostředků

3. Typy reklamy podle zadavatele Jaké typy reklamy podle zadavatele rozlišujeme? Reklamu členíme podle počtu firem, které si reklamu objednaly: Typy reklamy podle zadavatele Individuální Kolektivní Jednotlivec - výrobce formou reklamy prosazuje individuální zájmy. Kolektiv výrobců, prodejců vzájemně spolupracuje při tvorbě reklamy.

Jak se dělí reklama individuální? Zvyšuje poptávku po konkrétním výrobku např. čokoláda Milka. Reklama propagující určitý výrobek Cílem je zvýšit poptávku po určité značce; navozuje prestiž spotřeby např. sportovní potřeby Nike. Reklama propagující určitou značku Seznamuje veřejnost s konkrétní firmou. Reklama propagující firmu Má za úkol ovlivnit postoje a chování spotřebitele, aby jednali v zájmu instituce – zájmu společnosti. Reklama propagující instituci

Jak se dělí reklama kolektivní? Např. výrobci čokolády použijí slogan „ konzumujte čokoládu pro dobrou náladu“. Reklama propagující konkrétní odvětví Skupina prodejců se domluví na propagaci prodejního místa např. obchodní pasáž Vaňkovka Brno. Reklama propagující skupinu prodejců Výrobci automobilů a zpracovatelé benzínu propagují své výrobky společně. Reklama propagující společnou spotřebu Různé výrobní, obchodní podniky, kulturní zařízení propagují konkrétní regiony ČR na mezinárodní úrovni. Reklama propagující souhrnné zájmy

4. Druhy reklamy podle cyklu tržní životnosti Jak dělíme reklamu podle cyklu tržní životnosti? Druhy reklamy podle cyklu tržní životnosti Informační Přesvědčující Připomínající Informuje spotřebitele o novém výrobku. Přesvědčuje k opakované spotřebě již známých výrobků. Zdůrazňuje užitné vlastnosti výrobku, který se již vyprodává.

5. Reklama podle druhu propagačních prostředků Jak dělíme reklamu podle druhu propagačních prostředků? Reklama podle druhu propagačních prostředků Televizní Prostřednictvím rádia Inzercí v časopisu Prostřednictvím novin

Znáte pozitivní přínos a negativní vliv reklamy televizní? Reklama televizní Znáte pozitivní přínos a negativní vliv reklamy televizní? Pozitiva Negativa osloví velký počet diváků; působí na více smyslů; lze ji vysílat v konkrétním vysílacím čase; je vhodná pro všechny věkové kategorie. pro firmu je ekonomicky nákladná; často opakovaná reklama se brzy omrzí; spotřebitele obtěžuje v hlavním vysílacím čase.

Reklama prostřednictvím rádia Jaký je pozitivní a negativní přínos reklamy v rádiu? Pozitiva Negativa rádio posloucháme i v průběhu pracovních činností, v automobilu, při relaxaci; při poslechu rozvíjí představivost a fantazii. reklama musí být poutavá a nápaditá, aby si ji posluchač vyslechl do konce; nesmí být příliš dlouhá; pečlivě se musí volit vysílací čas– efektivnost.

Jaká pozitiva a negativa má reklama v časopisech? můžeme oslovit konkrétní spotřebitele (ženy, rybáře); mývá poutavou grafickou úpravu; časopisy si spotřebitelé uchovávají. pro zadavatele vyšší cena; od zadání propagace po vydání časopisu uběhne delší lhůta; zadavatel nemůže ovlivnit grafickou úpravu (upravuje vydavatel).

Jaká pozitiva a negativa má reklama v novinách? možnost vlastního grafického ztvárnění; reklamu lze opakovaně vydávat ve stejném znění; rychlá doba vydání. noviny spotřebitelé dlouho neuchovávají; na vydání reklamy rychle reagují konkurenti; vzhledem k možnosti informací je reklama často přehlížená.

6. Otázky pro žáky 1.Vyjmenujte znaky reklamy. Znaky reklamy Většinou je placená. Firmy si ji objednávají na zakázku. Má vliv na velkou skupinu spotřebitelů. Upozorňuje na podnik a jeho výrobky. Působí na smysly zákazníka. Může ovlivňovat celou společnost.

Typy reklamy podle zadavatele 2.Přiřaďte jednotlivé typy reklamy podle zadavatele. Albert – dny vína a sýrů „Nemyslíš, zaplatíš“ Vinařské závody Mikulov Nákupní galerie Vaňkovka Automobil škoda Octavia Sponzor pořadu-Hamé Babice Individuální Kolektivní

Texty jsou tvorbou autora. 7. Zdroje Texty jsou tvorbou autora.