Regionální treasury – jednoduše a efektivně Helena Port TTS Sales Head Citibank Europe plc, org. složka 12. června 2014
Předtím..... K řešení Desítky bankovních účtů Treasury centrála M&S v České republice pro ČR, Slovensko, Polsko, Litvu, Lotyšsko a Estonsko Desítky bankovních účtů Množství kontaktních osob Velký počet bank a vendorů EEK PLN LVL Frančízingový model Nejednotný přístup k financování EUR CZK USD K řešení Úrokové a FX náklady Náklady na svoz a zpracování hotovosti a akceptaci platebních karet LTL Náklady GBP Efektivita Přístup k aktuálním informacím o zůstatcích a cash flow Množství kontaktních osob a bankovních systémů 1
Cíle projektu regionálního treasury centra Treasury centrála M&S v České republice pro ČR, Slovensko, Polsko, Litvu, Lotyšsko a Estonsko Zvýšení úrokových výnosů Centralizace treasury operací Centralizace Optimalizace řízení likvidity Uvolnění pracovního kapitálu Snížení úrokových nákladů Nalezení silného regionálního bankovního partnera Centralizace zákaznické podpory Integrace bankovních a firemních systémů Snížení nákladů na svozy hotovosti a akceptaci platebních karet 2
Centralizace informací a práce s nimi Požadavek Přístup ke všem účtům prostřednictvím jednoho systému internetového bankovnictví z treasury centra v České republice Řešení Online přístup na účty vedené u Citi v České republice, na Slovensku a v Polsku jak pro pohled na účet tak pro iniciaci transakcí prostřednictvím systému CitiDirect. Připojení stávajících účtů vedených v Litvě, Lotyšsku a Estonsku u Swedbank do systému CitiDirect pro online iniciaci transakcí (Multibanking, využití MT101) a přístup k detailním výpisům z účtu z předchozího pracovního dne (Infopool). Automatické zasílání předdefinovaných reportů zabezpečeným emailem. Internetové bankovnictví k dispozi ve 24 světových jazycích. 3
Centrální implementace a integrace systémů Požadavek Regionální implementace centrálně z České republiky a zajištění integrace účetního systému s internetovým bankovnictvím Řešení Česky hovořící implementační manažer zodpovědný za otevření účtů v zahraničí prostřednictvím jednotné Citi dokumentace v ČR, SR a PL a aktivaci jedné regionální instalace internetového bankovnictví. Připojení účtů vedených u Swedbank v LT, LV a ET. Přímá komunikace implementačního manažera s firmou zodpovědnou za podporu účetního systému v procesu integrace účetního systému s internetovým bankovnictvím. 4
Centralizace zákaznických služeb a financování Požadavek Zákaznický servis v České republice obsluhující centrálně celý region a centralizace schvalování a alokace úvěrových linek Řešení Centrální zákaznický servis v Citi Česká republika - česky a anglicky hovořící zástupce oddělení CitiService je k dispozici jak české centrále tak zástupcům zahraničních poboček v záležitostech týkajících se účtů vedených u poboček Citi a Swedbank. Zástupci zahraničních poboček mají možnost kontaktovat přímo svého zástupce oddělení CitiService v příslušné zemi. Financování skupiny zajištěno centrálně za podpory mateřské společnosti a Citi UK, integrace v souladu se strategií nadnárodní centrály. 5
Centrální řízení likvidity a platebního styku Požadavek Automatické sdružování prostředků ve všech měnách na treasury účty vedené v České republice a centrální iniciace plateb Řešení Jednosměrný přeshraniční cash pooling pro Citi účty - plně automatizovaná globální platforma, automatické sdružování prostředků na konci dne, denní likvidity reporty monitorujicí stav vnitropodnikových úvěrů, automatická měsíční redistribuce úroků jednotlivým účastníkům. Multibank target balancing pro Swedbank účty – automatické sdružování prostředků na základě intradenních reportů MT942. Platby ze Citi i Swedbank účtů iniciovány prostřednictvím systému CitiDirect, možnost zadávání plateb na úrovni jednotlivých zemí a jejich autorizace na úrovni treasury centra. 6
Řešení svozu hotovosti a akceptace karet Požadavek Snížení stávajících nákladů a zjednodušení spolupráce s vendory Řešení Svoz a zpracování hotovosti – Citi zajišťuje výběrová řízení na bezpečnostní agenturu v ČR, SR a PL, možnost využití jedné bezpečnostní agentury ve všech třech zemích. Koordinace výběru agentury pro pobaltí ve spolupráci se Swedbank. Akceptace platebních karet – vlastní řešení Citi pro Českou republiku a Slovensko, v ostatních zemích možnost koordinace procesu výběru vendora ze strany Citi. 7
Centralizace treasury operací Požadavek Provádění FX a MM operací treasury centrem v České republice Řešení Možnost řízení kurzových rizik a investování přebytků likvidity z jednoho centra za všechny spravované entity buď telefonicky nebo prostřednictvím nastavení RTC funkce v internetové obchodní platformě Citi FX Pulse. K dispozici je široká škála produktů – spoty, forwardy, swapy, money market produkty apod. Produkty a služby treasury lze využívat buď na úrovni treasury centra v České republice či z České republiky jménem zahraničních poboček M&S. 8
Jaká další řešení mohou treasury centra využít? Analytické nástroje na sledování a predikování celkového cash flow skupiny TreasuryVision® Nástroje provádějící zahraniční platby se specifickými rysy (exotické měny, nízkoobjemové platby, hotovostní výplaty v zahraničí) WorldLink® Platební karty poskytující konsolidovaná data o všech provedených transakcích pro další zpracování Citi® Purchasing Card Automatizovaná řešení pro optimalizaci pracovního kapitálu (elektronické objednávky a fakturace, platby, odkupy pohledávek) Citi® Procure to Pay Elektronické bankovnictví v mobilu pro korporátní účty 10