Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Zeměpis Ročník : 6.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Polární oblasti Anotace
POLÁRNÍ PÁS Polární pás Mikulková Gabriela 2011.
Referát na téma lesotundra - tundra - polární pustiny
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Oblast kolem severního pólu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Kanada.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ARKTIDA v Severním ledovém oceánu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Počítačová prezentace
PODNEBNÉ PÁSY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
KONTINENT LEDU A CHLADU
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Eviromentální výchova.
Polární oblasti.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Přírodověda – Podnebné pásy ( Polární pás )
Polární pásy se rozkládají na nejsevernější části severní polokoule - což je Arktida a nejjižnější části jižní polokoule - což je Antartktida.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
KANADA Lenka Lebdušková.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
JAK SE JMENUJE OCEÁN NA OBRÁZKU? 1. TICHÝ 2. ATLANTSKÝ 3. SEVERNÍ LEDOVÝ.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
Šířkové pásy studený pás.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Registrační číslo projektu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
Podnebné pásy IV. – 5. ročník / polární podnebný pás /
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
POLÁRNÍ PUSTINY, TUNDRY, TAJGY
ROZMANITOST EKOSYSTÉMŮ
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu na základní škole. Zeměpis – tundra a polární.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava Název : VY_32_INOVACE_12C_09_Norsko Téma:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Podnebné pásy - polární pás. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a jeho svět – Podnebné.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Antarktida Polární oblasti tajga.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Eva Ježková Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ZEMEPIS_17.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
ANTARKTIDA.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_06_Z67_12
VY_32_INOVACE_14_Z_POLÁRNÍ PUSTINY
Šablona III/2 Polární pustiny
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
20. POLÁRNÍ PUSTINY VY_32_INOVACE_11_Z4
14. g Tundra Subpolární p. pás.
Šablona III/2 Tundra a lesotundra
19. TUNDRA LESOTUNDRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Zeměpis Ročník : 6. Téma : Polární oblasti Autor : Mgr. Eva Vyskočilová

Polární oblasti Téměř neobydlené oblasti

Arktická oblast (Arktida) S od severního polárního kruhu směrem k severnímu pólu

Arktida poloha plocha: 21 mil. km2 teplotní pás S část Evropy, Ameriky Severní ledový oceán + ostrovy plocha: 21 mil. km2 teplotní pás studený Nejnižší teploty -77,8°C půda dlouhodobě zamrzlá

Arktida Polární den Polární noc Slunce nezapadá 6 měsíců Slunce nevychází 6 měsíců Během polární noci je možné dobře pozorovat polární záři Poloha slunečního kotouče nad severním pólem v době polárního dne, Špicberky.

Arktida – dělení 1. polární pustina Zamrzlý Severní ledový oceán Ledovce Grónska Kamenité oblasti nejsevernější části Eurasie a Ameriky Zimní větry – víření sněhu Obyvatelé – Eskymáci Živočichové ryby,velryby, mroži, tuleni lední medvěd, tur pižmový

2. tundra Obyvatelé – pastva stád sobů Nejjižnější místo severní hranice lesa Na J již podmínky k růstu stromů

3. tajga Smrky a modříny – stavební materiál Zvěř - obživa

Arktida – nerostné suroviny Ropa a zemní plyn Šelf a pobřeží Severního ledového oceánu Zlato Cín Diamanty

Arktida a člověk Citlivá na znečištění Dobrodružné výpravy dobyvatelů Tání ledové pokrývky (globální oteplování) Zájem o nerostné suroviny

Anarktická oblast (Antarktida) Okolí jižního pólu Polární den, polární noc Rozloha 14 mil. km2 (větší než Evropa) Povrch 95% ledovec (úbytek – globální oteplování)

Antarktida Živočichové Nerostné suroviny Ptáci Velryby, tuleni Sviňuchy, delfíni Nerostné suroviny Železná ruda Zlato, antimon, uran

Antarktida Roald Amundsen Norský polárník Jako první dosáhl jižního pólu

Opakování Pod jakým názvem se ukrývají oblasti polárních pustin u J a S pólu? Vysvětli pojem polární noc. Lidé, kteří obývají oblasti polárních pustin Arktidy se jmenují … ? Co je severní hranice lesa? Kdo jako první stanul na J pólu?

Seznam použitých zdrojů: DEMEK, Jaromír, et al. Zeměpis 6 : Planeta Země. 1. vydání. Praha : SPN, 2007. 120 s. ISBN 978-80-7235-362-0. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cc/Arctic.jpg/479px-Arctic.jpg>. [cit. 14.9.2010]. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8d/Midnightsun12.jpg>. [cit. 14.9.2010]. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/14/Aurora_Borealis_Salangen1.jpg>. [cit. 14.9.2010]. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f9/Greenland-ice_sheet_hg.jpg>. [cit. 14.9.2010]. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/af/20070818-0001-strolling_reindeer.jpg/800px-20070818-0001-strolling_reindeer.jpg>. [cit. 14.9.2010]. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2d/Picea_glauca_taiga.jpg>. [cit. 14.9.2010]. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Antarctica_(orthographic_projection).svg>. [cit. 14.9.2010]. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e3/Pole-observation.jpg/220px-Pole-observation.jpg>. [cit. 14.9.2010]. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Antarctica_6400px_from_Blue_Marble.jpg>. [cit. 14.9.2010]. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Emperor_penguin.jpg>. [cit. 14.9.2010].

Jadamkuv. txt. cz [on-line]. Dostupný na WWW: <http://jadamkuv. txt Jadamkuv.txt.cz [on-line]. Dostupný na WWW: <http://jadamkuv.txt.cz/obrazky/Arktida_sektory.jpg>. [cit. 14.9.2010]. Nasa.gov [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.nasa.gov/centers/goddard/images/content/134770main_sea_ice2003to2005average_lg.jpg>. [cit. 14.9.2010]. Cowart.info [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.cowart.info/blog/uploaded_images/musk-ox-alone-770172.jpg>. [cit. 14.9.2010]. Biomesfirst08.wikispaces.com [on-line]. Dostupné na WWW: <http://biomesfirst08.wikispaces.com/file/view/polar_bear_cartoon.jpg/42998129/polar_bear_cartoon.jpg>. [cit. 14.9.2010]. Fotografie Naturfoto.cz [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.naturfoto.cz/fotografie/ostatni/sob-polarni-2529.jpg>. [cit. 14.9.2010]. Clipartoday.com [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.clipartoday.com/_thumbs/Eskimos_2_tnb.png>. [cit. 14.9.2010]. Zlatesnubniprsteny.info [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.zlatesnubniprsteny.info/images/zlato1.jpg>. [cit. 14.9.2010]. The Trendliest A Friendly Guide To The Latest Trends [on-line]. Dostupné na WWW: <http://trendliest.files.wordpress.com/2008/06/url.jpg>. [cit. 14.9.2010]. Blogger.com [on-line]. Dostupné na WWW: <http://4.bp.blogspot.com/_cwrSE63jF7Y/SMJkS0boVVI/AAAAAAAAAW4/wMFAdfaVFyY/s400/earth_in_our_hands.gif>. [cit. 14.9.2010]. Jadamkuv.txt.cz/ [on-line]. Dostupný na WWW: <http://jadamkuv.txt.cz/obrazky/ANTARKTIDA.jpg>. [cit. 14.9.2010]. walthers-home.de/ [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.walthers-home.de/papa/Bilder/F%FCnen_Schweinswal.jpg>. [cit. 14.9.2010]. Urbokida.private.lt [on-line]. Dostupné na WWW: <http://urbokida.private.lt/files/2010/03/antarktida.jpg>. [cit. 14.9.2010].