Názorné příklady výpočtu regulačních mezí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Riziko zbytečného signálu v regulačním diagramu
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
UKAZATELE ZPŮSOBILOSTI A VÝKONNOSTI
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
Statistické řízení procesů
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST
Autor Mgr. Šárka Čížová Anotace
SINOVÁ VĚTA PRO III. ROČNÍK SOU Poznámky pro žáky se SPU DOC PDF
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
NORMOVANÉ NORMÁLNÍ ROZDĚLENÍ
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
VY_32_INOVACE_02 - RYCHLOST
Rekonstrukce a sanace historických staveb h-x diagram
Užití Pythagorovy věty – 2. část
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Regulační diagram je to základní grafický nástroj statistické regulace procesu, který umožňuje posoudit statistickou zvládnutost procesu statisticky zvládnutý.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Dělitelnost přirozených čísel
Zřizovatelem školy je statutární město Brno, městská část Brno-střed Dominikánská 2, Brno Tel , www.
Nejmenší společný násobek
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 20 S PŘECHODEM DESÍTKY
Převody jednotek objemu
Národní informační středisko
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Vlastnosti čtyřúhelníků v příkladech
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (1) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
TRIGONOMETRIE OBECNÉHO TROJÚHELNÍKU
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Dělitelnost přirozených čísel
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
* Obsah kruhu Matematika – 8. ročník *
VY_42_INOVACE_112_Pythagorova věta v prostoru
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
1 Národní informační středisko pro podporu jakosti.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Dělení desetinných čísel
Obvody a obsahy obrazců
Celá čísla Dělení.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
5. přednáška Process capability.
Úkoly nejen pro holky.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_.
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
Přednost početních operací
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Predikce chemických posunů
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
1 Nedodržení předpokladu normality v regulačním diagramu.
Regulační diagram Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Opakování.
Transkript prezentace:

Názorné příklady výpočtu regulačních mezí QK

Příklad výpočtu regulačních mezí při kontrole měřením REGULAČNÍ DIAGRAM ( Me ; R )

(k = 15 podskupin rozsahu n = 5 jednotek) Výsledky měření tloušťky slídových disků v 0,01mm (k = 15 podskupin rozsahu n = 5 jednotek) Výpočet průměrné hodnoty Me: = (12 + 10 + 12 + … + 12 + 11) / 15 = 172 / 15 = 11,47 Výpočet průměrné hodnoty R: = (6 + 5 + 72 + … + 6 + 7) / 15 = 86 / 15 = 5,73

Výpočet přirozených regulačních mezí pro Me: = 11,47 + 0,69 • 5,73 = 15,42 = 11,47 - 0,69 • 5,73 = 7,52 = 11,47 Výpočet přirozených regulačních mezí pro R: = 2,114 • 5,73 = 12,11 = 0 • 5,73 = 0 = 5,73 Vypočteno: = 11,47 a = 5,73 ; vyhledáme: A4(5) = 0,69 ; D4(5) = 2,114 ; D3(5) = 0

Regulační diagram pro medián Me B C UCL LCL CL Regulační diagram pro medián Me UCL CL A B C Regulační diagram pro rozpětí R

Příklad výpočtu regulačních mezí při kontrole srovnáváním REGULAČNÍ DIAGRAM ( np ) (počet neshodných jednotek)

Počet neshodných přepínačů během 1 hod. = 269 / 25 = 10,76 = 20,587 = 0,933 A B C UCL CL LCL

Příklad výpočtu regulačních mezí při kontrole srovnáváním REGULAČNÍ DIAGRAM (p ) ( podíl neshodných jednotek )

Počet neshodných přepínačů během 1 hod. = 0,06725 / 25 = 0,002690 = 0,00515 = 0,00023 A B C UCL CL LCL

Příklad výpočtu regulačních mezí při kontrole srovnáváním REGULAČNÍ DIAGRAM ( C ) ( počet neshod )

Počet neshod na 20ti páskách délky 4000m = 68 / 20 = 3,4 = 8,932 = - 2,132 A B C UCL CL LCL

Příklad výpočtu regulačních mezí při kontrole srovnáváním REGULAČNÍ DIAGRAM ( u ) ( počet neshod na jednotce)

Každou půlhodinu bylo kontrolováno n = 15 pneumatik a zaznamenáván počet neshod = 3,6667 / 14 = 0,262 = 0,00515 = 0,00515 A B C UCL CL LCL