Registrační číslo projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_463_HORNINY VÝKLAD HORNIN CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Poznávačka obratlovců
 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
Dějiny KULTURY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
VLASTNOSTI NEROSTŮ 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Inovativní metody v prvouce, vlastivědě a zeměpisu
Identifikátor materiálu: VY_32_Inovace_ICT2.4_3-56
Přebohaté hodinky vévody z Berry
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_415_PRAHA-MATKA MĚST Téma: PRAHA, HISTORICKÉ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Hudební skladatelé TÉMA: Antonín.
Přemyslovci ( st.n.l.) pro 4. ročník ZŠ
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Druhy výtvarného umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
VY_32_INOVACE_16_Kapr obecný
VY_32_INOVACE_DEJEPIS_19 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Baroko.
Poznej obraz podle detailu
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_2 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Pietrová. CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.01/Pv.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Žiji ve státě Autor: David Kopecký kód DUMu:
Historie a současnost ochrany přírody v České republice
Registrační číslo projektu:
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Registrační číslo projektu:
Procvičování vyjmenovaných slov po
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Téma: Dějiny s osobnostmi
Registrační číslo projektu:
Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Savci – řád hlodavci (úvod)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Registrační číslo projektu:
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_15 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_EVV2 Ročník: 1. Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací oblast:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Praha,
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ318 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_86.
Chráněná území v České republice
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
L Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Registrační číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_14 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ319 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Téma: Praha - kvíz Vytvořil: Mgr. Aleš Sucharda VY_32_Inovace/8_453 Dne:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_14 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ299 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_574_VyOv7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.20 Téma: Přírodní podmínky ČR.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_155 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_148 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětBiologie.
VY_32_INOVACE_Čj z 2 Vyjmenovaná slova po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, Příspěvková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Sochy a plastiky Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Transkript prezentace:

Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0996 Šablona/číslo materiálu: III/2 VY_32_INOVACE_VVD542 Jméno autora: Mgr. Jana Kubásková Třída/ročník 1. ročník Datum vytvoření: 18.9. 2013 Vzdělávací oblast: Umění a kultura Tematická oblast: Druhy výtvarného umění – sochařství Předmět: Výtvarná výchova s didaktikou Způsob využití: Studenti pomocí obrazové dokumentace vyvozují rozdílné způsoby sochařských technik podle užitého materiálu. Klíčová slova: Plastika, skulptura, busta, jezdecký pomník, sousoší, socha volná, socha vázaná Druh učebního materiálu: Prezentace

DRUHY VÝTVARNÉHO UMĚNÍ SOCHAŘSTVÍ DRUHY VÝTVARNÉHO UMĚNÍ

SOCHAŘSTVÍ Je umění vyjádřené v prostoru a hmotě "Na sochu se můžeme dívat ze všech stran, a je-li této vlastnosti plně využito, dodává soše nepřetržitou, proměnlivou a trvalou překvapivost a přitažlivost." Henry Moore -sochař

MATERIÁLY 1 2 3 5 6 4 POJMENUJ SOCHAŘSKÉ MATERIÁLY ODHADNI, JAKÝM ZPŮSOBEM S NIMI SOCHAŘ PRACUJE

MATERIÁLY dřevo (nejčastěji lipové) kámen (mramor, vápenec, pískovec, žula, opuka) sochařská hlína vosk sádra bronz cín netradiční materiály (led, písek a další)

ZPŮSOBY VYTVÁŘENÍ MODELOVÁNÍ - aditivní způsob →vzniká PLASTIKA: budování tvaru přidáváním či odebíráním TVÁRNÉHO MATERIÁLU (hlína, vosk) . Pracuje se pomocí špachtlí, oček i samotnou rukou. Modelováním se vytvoří tzv. model – určený k odlévání. Hotové plastiky se odlévají do sádry, cínu nebo bronzu. skulptivní způsob →vzniká SKULPTURA: PEVNÉ MATERIÁLY lze pouze odebírat (dřevo a kámen) Pracuje se kamenickámi a řezbářskými dláty, palicí.

SOCHAŘ PŘI PRÁCI (modeluje) Obr.7

ODLÉVÁNÍ DO KOVU Obr.8

SOCHAŘ PŘI PRÁCI (skulptivním způsobem) Obr.9

DRUHY SOCHAŘSKÉ TVORBY Sochařský portrét /poprsí (busta)/ - podobizna provedená modelačně nebo skulptivně Jezdecký pomník – zobrazení významné osobnosti na koni Sousoší – sochy, které se k sobě myšlenkově /obsahově/ i formově vážou(tvoří společný příběh) Reliéf –sochařský obraz s využitím perspektivy nízký (mince, medile), vysoký (gotický chrámový portál) Dekorativní plastika – dílo, které má umělecko- řemeslný charakter tvorby Nefigurativní plastika – dílo, které působí spíše formou a hmotou než obsahovostí

BUSTA Obr 10 Obr.11

JEZDECKÝ POMNÍK ŘÍMSKÉHO CÍSAŘE MARCA AURELIA Obr.13 Obr.12

JEZDECKÝ POMNÍK Obr.14 Obr.15 POZNÁŠ, KDO JE OSOBA NA KONI A KDE SE POMNÍK NACHÁZÍ ?

SOUSOŠÍ Obr.16 Obr.17 URČI SOCHAŘSKÝ MATERIÁL A ZPŮSOB PRÁCE ZNÁŠ PŘÍBĚHY, O KTERÝCH TATO SOUSOŠÍ VYPRÁVÍ ?

RELIÉF NÍZKÝ VYSOKÝ Obr.18 Obr.19

DEKORATIVNÍ PLASTIKA Obr.20

NEFIGURATIVNÍ PLASTIKA KINETICKÉ SOCHY JEANA TINGUELIHO Obr.21 Obr.22

SOCHA A PROSTOR Socha volná – socha volně v prostoru – určená pro prohlížení ze všech stran (patří sem i sousoší) Socha vázaná – váže se většinou k architektuře ( umístění v nikách) některé lze i vyjmout, jiné ne

SOCHA VOLNÁ HENRY MOORE - KRÁL A KRÁLOVNA Obr.23

SOCHA VÁZANÁ STŘEDOVĚKÝ PORTÁL Obr.24

POUŽITÉ ZDROJE Obr.1:JAPEL, Jens. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a8/Querschnitt_einer_Linde.jpg Obr.2 :GEBRUIKER, Algont. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/40/Bijenwas1591.JPG Obr.3 :REED, Kathy. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/Great_sand_stones.jpg Obr.4 :MIAOW, Miaow. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/PP_Opukovy_lom_u_Predni_Kopaniny_Praha_867.jpg obr.5 :ATANASSOVA, Vassia. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5e/NHMB-Devetashka-cave-Bronze-application-5centuryBC.jpg Obr.6 : http://keraart.cz/image/data/hliny/hlina1.jpg Obr.7 :JASTRAM, Joachim. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4b/Bundesarchiv_Bild_183-U0316-0015%2C_Rostock%2C_Atelier%2C_Joachim_Jastram%2C_%22Einstein%22-_Plastik.jpg Obr.8. :JOSEPHBANJO. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/Bronze_Coulage.png Obr.9 :AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/Traditional_Maori_Carving.jpg

POUŽITÉ ZDROJE Obr.10 :foto -SATHRUGNA. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/Nefertiti_bust2.jpg Obr. 11:vlastní fotoarchiv autora Obr. 12 : foto -GRANDMONT, Jéan-Pol. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f6/0_Marcus_Aurelius_Exedra_-_Palazzo_dei_Conservatori_-_Musei_Capitolini_%281%29.jpg Obr.13 : foto-BERTRAND, Sébastian. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5d/Marcus-Aurelius.jpg Obr.14 :MYSLBEK, Josef Václav. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b9/Saint_Wenceslas%2C_duke_of_the_Czech_land_%284153911946%29.jpg Obr. 15 :MYSLBEK, Josef Václav. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/da/Wenceslaus_I_Duke_of_Bohemia_equestrian_statue_in_Prague_3.jpg Obr. 16 :BUONARROTI, Michelangelo. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/Michelangelo-pieta.jpg Obr.17 :foto-OHMER, David. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c3/Lacoonte_Sculpture.jpg

POUŽITÉ ZDROJE Obr 18 :foto -RUDOMILOV, Ilya. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a5/Coin-1-Kc-reverse.jpg/618px-Coin-1-Kc-reverse.jpg Obr.19 :foto-MIAOW, Miaow. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6e/Hrusice_CZ_St_Wenceslas_church_Romanesque_portal_tympanum.152.jpg Obr.20 :foto-LEHOTSKY. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_stanice%2C_v%C3%BDpravn%C3%AD_budova_%28Nov%C3%BD_Bohum%C3%ADn%29%2C_ok%C5%99%C3%ADdlen%C3%A9_kolo_%28%C5%A1tuk_v_interi%C3%A9ru%29.JPG Obr.21 :TINGUELI, Jean. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a2/Tinguely-Jo_Siffert_Fountain_Fribourg_Aug_2010.jpg/400px-Tinguely-Jo_Siffert_Fountain_Fribourg_Aug_2010.jpg Obr.22 :TINGUELI, Jean. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7f/Z%C3%BCrich_-_Seefeld_-_Heureka_IMG_0058.JPG/449px-Z%C3%BCrich_-_Seefeld_-_Heureka_IMG_0058.JPG Obr.23 :MOORE, Henry. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/03/Henry_Moore_kingqueen.jpg/800px-Henry_Moore_kingqueen.jpg Obr.24 :AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 18.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/11/Angers_Cathedral_sculpture_at_west_door_TTaylor.JPG/465px-Angers_Cathedral_sculpture_at_west_door_TTaylor.JPG