ÚSEČKA. MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE Rýsování – úsečka Radka Smetanová VY_32_INOVACE_rysovani-usecka_17.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Učivo pro 5. ročník Michaela Eva Polášková Kalivodová
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Základní konstrukce Kolmice.
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Rýsování kolmic Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Petrová Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Elektronická učebnice - I
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Rýsování pravoúhlého trojúhelníku
Práce s bodem a vektorem.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Měření rozměrů součástí 1
Geometrické značky a zápisy
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Úsečka, délka úsečky, součet a rozdíl úsečky 5. ROČNÍK
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Volné rovnoběžné promítání - řezy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
ZIHB – MS Word dodatek 1 Petr Kratochvíl, KIV ZČU, © 2008.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Znázornění síly VY_52_INOVACE_13 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_265_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_277_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
15.1 Osa a střed úsečky Popiš, co vidíš na obrázcích.
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Počítání v geometrických tvarech VY_32_INOVACE_18 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka,
5.1 Měření na centimetry a milimetry
14.1 Úsečky – porovnávání, přenášení
Procvičování graf lineární funkce. Narýsujte graf následujících funkcí.
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAKTICKÁ A ZÁKLADNÍ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Symbolika Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Narýsuj obdélník ABCD o stranách |AB|= 4 cm, |BC|= 2 cm.
RÝSOVÁNÍ? TO JE HRAČKA! Úsečka, přímka, polopřímka, různoběžky s kočkou Čárkou Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
VY_32_INOVACE_18_obvodtrojúhelníku
Rovinné útvary- bod, úsečka, přímka, polopřímka
VY_32_INOVACE_07_rimskecislice
TÉMA: Obdélník a čtverec
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
VY_32_INOVACE_geometricketvary-trojuhelnik_20
Druháci a matematika 6 Rýsujeme úsečky KA 3 TI 1 TE MA E F G H ,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní konstrukce Kolmice.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
ÚSEČKA Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
Úsečka, přímka, polopřímka, různoběžky s kočkou Čárkou
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Druháci a matematika 6 Rýsujeme úsečky KA 3 TI 1 TE MA E F G H ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
TÉMA: Rýsování čtverce
Úsečky v trojúhelníku 3 Těžnice trojúhelníku
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Transkript prezentace:

MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE Rýsování – úsečka Radka Smetanová VY_32_INOVACE_rysovani-usecka_17

ÚSEČKA

Co je to úsečka ? Úsečka je přímá čára, která má dva krajní body. Pomocí krajních bodů úsečku pojmenujeme. A B Narýsovali jsme úsečku AB nebo také BA. Body A, B jsou krajní body úsečky. Úsečku můžeme měřit, protože začíná a končí v krajních bodech.

Pojmenujte tyto úsečky. úsečka KL, LK K L P úsečka PR, RP R úsečka CD, DC C D

Rýsování úsečky. Narýsujeme úsečku MN. Přiložte na papír pravítko a narýsujte přímou čáru. 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Pravítko oddalte od přímé čáry.

Narýsovali jsme úsečku MN, NM. Vyznačte krajní body M a N. Body popište. M N Narýsovali jsme úsečku MN, NM.

Aby vám šla práce lehce, procvičujte rýsování úseček! Narýsujte úsečky UV, ST a PO. T U S V O P Výborně !

Porovnávání úseček Výborně ! Úsečky porovnejte odhadem. T U S P UV ST

Měření úsečky A B Potřebujeme jen pravítko a přesnost měření. Nezapomeňte! Vždy měříme od nuly! A B 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Zapisujeme : AB = 10 cm

Zkusíš narýsovat úsečku o dané délce? Úkol: Narýsujte úsečku KL, která měří 6 cm. Narýsujte přímou čáru. Na ní vyznačte krajní bod K. Od bodu K odměřte 6 cm. Vyznačte druhý krajní bod L. Bod pojmenujte. Zapište délku úsečky KL.

KONTROLA K L 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 KL = 6 cm Pokud jste vše správně zvládli, získáváte velkou jedničku. Výborně – gratuluji vám !

Použitelné zdroje : Použité obrázky jsou screeny z MS Office Použité obrázky pocházejí z databáze obrázků MS Office