Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ
Advertisements

HABSBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.10 Název pro školu:
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.09 Název pro školu:
SADA č. VIII Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 11 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Název: Co vím.
České stavovské povstání
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Rokoko v Čechách Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Anglická občanská válka / English Civil War
I can, I can´t Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Halloween Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
POHÁDKY 2 – EVROPŠTÍ AUTOŘI
Populární sporty Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Kateřina Najmanová.
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.19 Název pro školu:
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Hudební skladatelé TÉMA: Antonín.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
STUDENÁ VÁLKA 50. – 60. léta 20. století
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová
OCHRANA DRUHŮ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název projektu: Modernizace výuky na ZŠ Slušovice, Fryšták, Kašava a Velehrad Tento projekt.
Potřeby a projevy člověka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Baroko.
Autor výukového materiálu:
Historie a současnost ochrany přírody v České republice
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl16 ŠkolaZákladní škola Olomouc, Heyrovského 33 Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuMáme šanci číst,
RENESANCE A HUMANISMUS
prezentace pro 4. ročník ZŠ
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Význam půdy Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Rokoko ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- architektura 19.století PhDr. Pavlína Mikulcová.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Chráněná území v České republice
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
L Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Téma: Praha - kvíz Vytvořil: Mgr. Aleš Sucharda VY_32_Inovace/8_453 Dne:
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Rozmanitost přírody Oceány. Rozmanitost přírody Oceány.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Názvy evropských zemí a jazyků Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- barokní sochařství a malířství PhDr. Pavlína Mikulcová.
William Shakespeare Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
JOBS Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
I like, but I don´t like Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- renesanční architektura PhDr. Pavlína Mikulcová.
Smyslová ústrojí člověka
Poznej obraz podle detailu I.
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
Transkript prezentace:

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763 Rococo / Rokoko Autor: Hana Brázdilová Datum: 15. 9. 2013 Cílový ročník: 8. Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis, CLIL Tematický okruh: Rokoko a klasicismus Téma: Rokoko Metodický list/anotace: žáci se seznámí s podstatou rokoka, jeho projevy v různých oblastech kultury a významnými osobnostmi, to vše v angličtině, a odpoví na otázky zaměřené na pochopení textu Jazyk: čeština / angličtina Očekávaný výstup: rozpozná základní rysy rokoka, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 – 15 let

Rococo 18th-century style born in France a reaction for symmetry, grandeur and regulations of Baroque style playful and elegant Rococo interiors: total works of art: elegant furniture, sculptures, mirrors, tapestry, architecture, reliefs, wall painting

Rococo style pastel-like colours asymmetrical designs curves gold plant motives ornamentalism miniaturisation rocaille

Rococo painting delicate colours curving forms sensitivism Norbert Grund Antoine Watteau

Jean-Honoré Fragonard Rococo painting Jean-Honoré Fragonard The Swing The Love Letter

Rococo sculptures an excellent symbol of the Rococo style Edmé Bouchardon Cupid fashioning a bow out of the club of Hercules an excellent symbol of the Rococo style Hercules known for his strength is transformed into Cupid looking as a soft child

Rococo music complicated ornamentations Jean-Philippe Rameau Carl Philipp Emanuel Bach

Rococo in architecture Sanssouci Catherine Palace, Tsarskoye Selo

Rococo in furniture and decorations Gatchina Carving + stucco + fresco, Zwiefalten

Rococo fashion

Rococo in our country Nové Hrady (okr. Ústí n. O.)

Otázky k textu 1) Ve kterém století se rokoko rozvíjí? 2) Jaké barvy má rokoko rádo? 3) Jaké jsou typické ozdobné prvky? 4) Jmenujte příklad rokokové architektury na našem území. 5) Jací hudební skladatelé jsou považováni za rokokové? 6) Co je typické pro úpravu vlasů v rokoku?

Řešení 1) 18. 2) pastelové a bílou (paruky a spol.) 3) Kudrlinky, křivky obecně, asymetrie, zlato. 4) Zámek Nové Hrady v okrese Ústí nad Orlicí. 5) Jean-Philippe Rameau, Carl Philipp Bach. 6) Použití pudru, paruky.

Useful vocabulary curve furniture grandeur playful swing tapestry křivka nábytek velkolepost hravý houpačka tapisérie

Zdroje: Webové stránky: Autor neznámý. Jean-Philippe Rameau. [online]. c2002, [cit.2013-09-14].  Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Jean_Philippe_Rameau Autor neznámý. Rococo. [online]. c2002, [cit.2013-09-14].  Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Rococo Autor neznámý. Rokoková móda. [online]. c2008, [cit.2013-09-14].  Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Rokokov%C3%A1_m%C3%B3da Ellmist. Carl Philipp Emanuel Bach. [online]. c2002, [cit.2013-09-14].  Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/C._P._E._Bach Churchh. 1750-75 in Western fashion. [online]. c2006, [cit.2013-09-14].  Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/1750%E2%80%9375_in_Western_fashion Karpac. Rokaj. [online]. c2007, [cit.2013-09-14].  Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Rokaj Magnus Manske. Jean-Honoré Fragonard. [online]. c2004, [cit.2013-09-14].  Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Jean-Honor%C3%A9_Fragonard Petr Kurfürst. Nové Hrady (zámek, okres Ústí nad Orlicí). [online]. c2007, [cit.2013-09-14]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1mek_Nov%C3%A9_Hrady_(okres_%C3%9Ast%C3%AD_nad_Orlic%C3%AD) RodC. Antoine Watteau. [online]. c2003, [cit.2013-09-14].  Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Jean-Antoine_Watteau Slovník Fronek, Josef. Velký česko-anglický slovník. Praha: LEDA, s. r. o., 2000. ISBN 80-85927-54-3

Zdroje obrázků Snímek s. 3. Rufus46. [online]. Dostupné pod licencí CC BY-SA na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Franz_Anton_Bustelli_Liebesgruppe_1756-4.jpg Snímek s. 4. Sokoljan [online]. Dostupné pod licencí CC BY-SA na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rokaje_Kinsky_pal_DSCN6637.JPG Snímek s. 5 (Watteau). Eloquence. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Antoine_Watteau_030.jpg Snímek s. 5 (Grund). Phrood. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Norbert_Grund_-_Sommer.jpg Snímek s. 6 (Houpačka). Tetraktys. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Fragonard_-_swing.jpg Snímek s. 6 (Milostný dopis). Acacia217. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Jean_Honore_Fragonard_The_Love_Letter.jpg Snímek s. 7. Jastrow. [online]. Dostupné pod licencí CC BY-SA na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Amor_Bouchardon_Louvre_MR_1761.jpg Snímek s. 8 (Rameau). Gérard Janot. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Rameau_Carmontelle.JPG Snímek s. 8 (Bach). Pladask. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bach_Carl_Philipp_Emanuel_(small).jpg

Zdroje obrázků 2 Snímek s. 9 (Palác Kateřiny Veliké). Morburre. [online]. Dostupné pod licencí CC BY-SA na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:PalaisCatherine-facade.jpg Snímek s. 9 (Sanssouci). Raymond. [online]. Dostupné pod licencí CC BY-SA na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bronzelettern_Sanssouci.jpg Snímek s. 10 (interiér). Ghirlandajo. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Gau1878.jpg Snímek s. 10 (detail stropu). Vassil. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Zwiefalten_28_04_2011_23.jpg Snímek s. 11 (bota). PKM. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Woman%27s_yellow_silk_shoes_1760s.jpg Snímek s. 11 (Pompadour v šatech s rostlinným motivem). Sir Gawain. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pompadour6.jpg Snímek s. 11 (Marie Antoinetta). Andrew0921. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Marie167.jpg Snímek s. 11 (Pompadour v zelených šatech). Manfred Heyde. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Boucher_Marquise_de_Pompadour_1756.jpg

Zdroje obrázků 3 Snímek s. 11 (šněrovačka). OttawaAC. [online]. Dostupné pod licencí CC BY-SA na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hoop_petticoat_and_corset_England_1750-1780_LACMA.jpg Snímek s. 11 (manželé Hallettovi). Ejdzej. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Mr_and_Mrs_William_Hallett.jpg Snímek s. 11 (J. C. Bach). Dcoetzee. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Johann_Christian_Bach_by_Thomas_Gainsborough.jpg Snímek s. 11 (Rozmazlené dítě od Greuze). Mattes. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Greuze,_Jean-Baptiste_-_The_Spoiled_Child_-_low_res.jpg Snímek s. 12 (průčelí). Petr Kurfürst (Prazak). [online]. Dostupné pod licencí CC BY-SA na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nove_hrady_zamek.jpg Snímek s. 12 (nádvoří). Prazak. [online]. Dostupné pod licencí CC BY-SA na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nov%C3%A9_hrady_-_n%C3%A1dvo%C5%99%C3%AD_z%C3%A1mku.jpg

Děkuji vám za pozornost.