KRAJINY U: s. 16 – 18A: s. 11 KULTURNÍ = ovlivněny činností člověka krajina kolem Oder, foto autor.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystémy v ČR.
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6- podnebi_CR
Ptáci otevřené krajiny
Půda v ČR Hlavní zdroj obživy.
Typy krajiny.
ČR – PŘÍRODNÍ PODMÍNKY K/41, M/01
Česká republika Živá příroda Z_104_Česká_republika_Živá_příroda
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 6.
OLOMOUCKÝ KRAJ.
ÚZEMNÍ A HISTORICKÝ VÝVOJ ČESKÉHO STÁTU A ČESKÉ REPUBLIKY
VY_32_INOVACE_1CH.9.05 Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Chemie, 9. třída ZŠ Leden 2012 Základní škola Kutná Hora,
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
STŘEDNÍ EVROPA 8. třída Mgr. Jakub Karásek
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Pohlednice z Libereckého kraje Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
MAPY A PLÁNY, MĚŘÍTKO MAPY
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Krajina bezprostřední okolí, které nás obklopuje - místní krajina
Chráníme přírodu Chráněná území.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU – 6 - půdy_CR AnotacePrezentace – půdy České republiky AutorMgr. Michaela Eisenhammerová JazykČeština Očekávaný výstupŽáci.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_OSVZ_ON Anotace: Seznámit s nebezpečím povodní a záplav.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Názvosloví uhlovodíků
DOPRAVA U: s. 101 – 102 Použitá literatura: Voženílek, V.: Zeměpis České republiky. Prodos, Olomouc ISBN
Krajiny ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Povrch ČR.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU – 6 – reky_CR
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU – 6-31_ poloha_rozloha_CR
Vlastnosti půdy Autor: Mgr. Miloslav Šůstek
Kraj Praha Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová.
Pedosféra 1 Igor Dostal.
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
Kraje a sídla ČR Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová.
Královéhradecký kraj Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová.
Rostlinstvo a živočišstvo
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Pedosféra 2 Igor Dostal.
Půdy České republiky Igor Dostal.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
RAKOUSKO Martin VRZALA.
Česká republika: vodstvo
Česká republika: podnebí, půdy, ochrana životního prostředí
ZEMĚPIS 8. ročník PŮDY ČR.
ČESKO a jeho krajina.
VY_32_INOVACE_10-1-4_Rozvoj klíčových kompetencí v předmětu Pracovní činnosti v ročníku. Rozdělení půd Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Česká republika: hospodářství, zemědělství, průmysl
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Kácení lesů Těžba surovin Člověk a krajina Kulturní krajina.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Krajina biosféra hydrosféra sociosféra.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jan Staník NÁZEV:Jihomoravský kraj – obyvatelstvo a hospodářství.
Hnědozem   je typ půdy, která je typická svojí hnědou barvou, od níž je odvozen i její název. Jedná se o půdní typ, který je méně kvalitní než černozemě.
Krajina Co to je krajina?
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_52_INOVACE_52_Výšková členitost bioty ČR
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Biota ČR - Prezentace s výkladem
VY_32_INOVACE_280_Typy krajiny
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Transkript prezentace:

KRAJINY U: s. 16 – 18A: s. 11 KULTURNÍ = ovlivněny činností člověka krajina kolem Oder, foto autor

DEGRADOVANÁ = poškozená, lze ji vrátit do původního stavu. vápencový lom v Hranicích na M. / kamenolom v Jakubčovicích n. O., foto autor

ZDEVASTOVANÁ = zničená krajina, nelze ji vrátit do původního stavu REKULTIVACE = snaha o návrat krajiny do původního stavu Jak by si obnovil – zrekultivoval poškozenou krajinu lomu v Jakubčovicích, kdyby jsi měl finanční prostředky a potřebné povolení od úřadů?

Typy půd podle úrodnosti černozemě hnědozemě podzoly

Výškové vegetační stupně

Smrkový a klečový vegetační stupeň. Foto autor.

Použitá literatura: Voženílek, V.: Zeměpis České republiky. Prodos, Olomouc ISBN Holeček, M.: Česká republika. Sešitové atlasy pro ZŠ. Kartografie, Praha ISBN