Předmět a očekávaný výstup

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.18 Anotace:
Advertisements

Člověk v živočišném systému VY_52_INOVACE_01 Sada 1
Název:VY_32_INOVACE_PR7_04 – Strunatci - rozdělení
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Označení DUM Fi- DUM Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Systém savců 3 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.16 Téma: Zeměpis světadílů -
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Označení DUM Fa - DUM Autor Příjmení a jméno: Fichna Josef, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Živorodí -VAČNATCI Říše: živočichové Kmen: strunatci
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.17 Téma: Zeměpis světadílů -
Předmět a očekávaný výstup
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
Vejcorodí – řád PTAKOŘITNÍ
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Řád: ptakořitní Řád: vačnatci
Vačnatci (Metatheria)
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Předmět a očekávaný výstup
Označení DUM Fa - DUM Autor Příjmení a jméno: Fichna Josef, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Živorodí - placentálové Autor: Mgr. Eliška Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.11 Anotace:
Označení DUM 13 _ 16 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: září 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Zjednodušený přehled třídění savců
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Ryby Šablona:III/2.
Označení DUM 14 _ 20 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Systém savců 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Savci pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_19.
Podříše: Prvoci - KMENY: Nálevníci Výtrusovci Mnohobuněční – KMENY:
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Označení DUM Fa - DUM Autor Příjmení a jméno: Fichna Josef, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 1.část Brainstorming -napiš vše, co tě.
Savci 1 VEJCORODÍ A ŽIVORODÍ Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Šimečková NÁZEV:VY_52_INOVACE_34_Přírodopis 8. ročník TÉMA: Vejcorodí, vačnatí ČÍSLO.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.07
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Zoologie bezobratlých a obratlovců
VY_32_INOVACE_PŘZOO.10 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Vyšší živočichové.
Živorodí savci Řád: Vačnatci.
Transkript prezentace:

Předmět a očekávaný výstup Označení DUM 19 - 02 - Fa - DUM Autor Příjmení a jméno: Fichna Josef, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice, 747 28 Předmět a očekávaný výstup Ročník: 8. Datum: 29. 11. 2011 Předmět: Přírodopis Tematický celek: Savci – vačnatci Očekávaný výstup: Charakterizuje vačnatce. Urči vybrané zástupce vačnatců a zařadí je do hlavních taxonomických skupin. Porovnává základní vnější a vnitřní stavbu vybraných vačnatců. Odvodí základní projevy chování vačnatců v přírodě, objasní jejich způsob života a přizpůsobení se danému prostředí. Zhodnotí význam vačnatců v přírodě i pro člověka. Anotace: Prezentace pro žáky, ve které se dozví základní informace o vačnatcích. Vybraní žáci budou mít vlastní prezentace na vybrané zástupce vačnatců. Klíčová slova: Vačnatci, klokan, koala, vačice, břišní vak

VAČNATCI Obr. 1

Zařazení do taxonomických skupin 1. říše – Živočichové 2. podříše – Mnohobuněční 3. kmen – Strunatci 4. podkmen – Obratlovci 5. nadtřída – Čelistnatci 6. třída – Savci 7. podtřída – Živorodí 8. nadřád – Vačnatí 9. řád - Vačnatci

CHARAKTERISTIKA Dnes je známo přibližně 250 druhů vačnatců Rodí živá, ale nedokonalá mláďata Samice nemají placentu, proto je vývoj dokončen v břišním vaku samice Po narození mládě přeleze do vaku, kde se přisaje k mléčné bradavce

VÝSKYT Amerika - vačice Austrálie – klokani a koala Obr. 2 Obr. 3

ZÁSTUPCI (referáty na vybrané zástupce) Klokan rudý Koala medvídkovitá Vačice opossum

KLOKAN RUDÝ Samice s mládětem Mládě ve vaku Obr. 4 Obr. 5

KOALA MEDVÍDKOVITÁ Obr. 6

VAČICE OPOSSUM Obr. 7 Obr. 8

ZÁPIS Řád - Vačnatci: Rodí živá, ale nedokonalá mláďata Vývoj je dokončen v břišním vaku samice Výskyt a zástupci – klokan rudý (Austrálie) - koala medvídkovitá (Austrálie) - vačice opossum (jižní oblasti Severní Ameriky)

OPAKOVÁNÍ Doplňte text: Samice rodí ………. , ale ………. mláďata. Vývoj je dokončen v ………. ………. samice. Mezi zástupce vačnatců patří klokani, kteří žijí v ……….. Na jihu Severní Ameriky a v Jižní Americe žijí ……….. V Austrálii žijí také ………..

SPRAVNÉ ŘEŠENÍ Samice rodí živá , ale nedokonalá mláďata. Vývoj je dokončen v břišním vaku samice. Mezi zástupce vačnatců patří klokani, kteří žijí v Austrálii. Na jihu Severní Ameriky a v Jižní Americe žijí vačice. V Austrálii žijí také koaly.

Autorizace Autorizace z použité literatury VANĚČKOVÁ,I., SKÝBOVÁ,J., MARKVARTOVÁ,D., HEJDA,T. Přírodopis 8 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, Plzeň, Fraus 2006 KANTOREK,J., JURČÁK,J., FRONĚK,J. Přírodopis 8, Olomouc, Prodos 1999  SIGMUND,L., HANÁK,V., PRAVDA,O. Zoologie strunatců, Praha, Karolinum 1994 Autorizace z CMIS Obr. 1 Použitý zdroj: <http://visual.merriam-webster.com/images/animal-kingdom/marsupial-mammals/examples-marsupials.jpg>[cit. 2011-11-16] Obr. 2 Použitý zdroj: <http://lh6.ggpht.com/newatol/SEOO5-EbvkI/AAAAAAAAAT8/UApS3ZVnmGE/image_thumb%5B19%5D.png> [cit. 2011-11-16] Obr. 3 Použitý zdroj: <http://www.horydoly.cz/pictures/australia_map.jpg> [cit. 2011-11-16] Obr. 4 Použitý zdroj: <http://pl.atyp.us/platypix/large/Mm_21-39.jpg> [cit. 2011-11-16] Obr. 5 Použitý zdroj:<http://zverki.org/wpcontent/uploads/2010/10/echidna.jpg> [cit. 2011-11-16] Obr. 6 Použitý zdroj: <http://www.buzzle.com/img/articleImages/374654-973-15.jpg> [cit. 2011-11-16] Obr. 7 Použitý zdroj: <http://163.16.28.248/bio/activelearner/30/images/ch30c5.jpg> [cit. 2011-11-16] Obr. 8 Použitý zdroj: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/27/Opossum_2.jpg> [cit. 2011-11-16]