VÝTVARNÉ TECHNIKY Temperová malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm ČESKÁ REPUBLIKA Tvorba mapy ČR Autor: Mgr. Pavel Sedlák Vytvořeno: září 2013.
ŘÍMSKÝ KALENDÁŘ Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Projekt Sedmikráska
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Obrázek s motýly Autor: Mgr. Helena Uhříková Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI _ VV, DUM 4
ČESKÁ REPUBLIKA Můj erb Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
VÝTVARNÉ TECHNIKY Tisk z koláže
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
Akrylová malba „alla prima“
VÝTVARNÉ TECHNIKY Enkaustika Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Figurální malba pomocí projekce
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Rybářová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm STAROVĚKÉ STAVITELSTVÍ Autor: Mgr. Jana Valchářová Vytvořeno: červen 2013.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím?
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Body art - ruce Název školy
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Papírořez Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Akční malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
PERFOROVANÁ A RYTÁ ALU-FOLIE
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Malba akrylovými barvami
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI _ VV, DUM 6
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Identifikátor materiálu: EU – ICT2- 1/38 Název materiálu:Vesmír Autor:Monika Bezdíčková Vzdělávací oblast: Umění a kultura Předmět: Výtvarná výchova Anotace:
VY_32_INOVACE_ZB04_2364TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PČ_008_Práce z přírodnin – ježek
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 9) Základy malby, techniky a postupy Název sady: Výtvarná příprava.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Malba podle Clauda Moneta Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými.
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Portrét Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Teplé a studené barvy Název školy
Keith Haring Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Náhoda Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Návrhové skici-použití výtvarných technik
Povrchové úpravy vnějších omítek
VY_32_INOVACE_657_OCHRANA MATERIÁLU NÁTĚREM Název školy
Sochy a plastiky Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Transkript prezentace:

VÝTVARNÉ TECHNIKY Temperová malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, 756 61 Rožnov pod Radhoštěm VÝTVARNÉ TECHNIKY Temperová malba Autor: Lucie Oharková Název: VY_32_INOVACE_VV_05_01_Výtvarné techniky Vzdělávací oblast: Umění a kultura Projekt Sedmikráska CZ.1.07/1.4.00/21.3812

TEMPEROVÁ MALBA téma: Zaostřeno na zvíře vzdělávací obor: Výtvarná výchova, I. st. ZŠ anotace: Prezentace nabízející učitelům VV metodický i technologický postup. Obsahuje ukázky detailů i celek prací žáků 5.třídy.

Technika, materiál a pomůcky Tempera je malířská technika, pro niž jsou charakteristické krycí rychleschnoucí nelesklé barvy s nesplývavými tóny, jejichž ředidlem je ve vodě rozpustná emulze (směs oleje a vody) - zejména v minulosti byla používána tzv. vaječná tempera. Dnes jsou pigmenty nejčastěji pojeny emulzí s klihem. Temperovou malbu lze dokončovat lazurními lesky a lze ji využít jako podmalbu ke kombinovaným technikám. zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Tempera Pro použití této nenáročné malířské techniky ve škole budeme potřebovat rozšířené sady temperových barev, palety, štětinové štětce, nádobky na vodu. Jako podklad lze použít prostý kladívkový papír nebo malířské podklady upravené nátěrem latexu. Pro inspiraci ze světa fauny využijeme fotografie zvířat.

Téma, motivace Jaké zvíře se vám líbí? Jaký povrch těla mají různá zvířata? Co to jsou mimikry? Jak vypadají přírodní vzory? Prohlédněte si atlasy zvířat. Všímejte si barevnosti, struktury a lesku srsti, šupin, peří, kůže...

Technologický a metodický postup v Žáci zahájí temperovou malbu podmalbou širokými štětci v barevnosti vybraného zvířete. Pokud je to třeba, na podmalbu skicují lazurní barvou. Představují si, že jimi ztvárňovaná část zvířecího těla bude pro diváky hádankou, o kteréže zvíře se jedná. Žáky motivujeme k zmnožení přírodních vzorů a trpělivému zpracování formátu od kraje do kraje. Malíři využívají krycích schopností tempery. Mohou pracovat ve vysoké vrstvě barvy obráceným koncem štětce. Mohou přemalovávat podmalbu a po zaschnutí přidávat další a další barevné vrstvy. Temperové barvy míchají na paletě do hustoty krycí „kašičky“. Štětci nezanechávají ani suché nebo naopak příliš lazurní (vodové) stopy. Tahy štětcem přizpůsobují charakteru struktury zvířecího těla.

Pro akcentaci detailů lze ve finální úpravě použít malířské lesky (například perleťový). Jednoduchý lesk mohou žáci získat rychlým nanesením disperzního lepidla Herkules. Temperová malba je i po dokončení vodou rozpustná. Pro úklid platí běžná pravidla.

Nebyly použity obrázky z externích zdrojů. Autory obrazně vizuálních vyjádření jsou žáci ZŠ Sedmikráska o.p.s..