Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické programy Zoner: využití na ZŠ
Advertisements

Pomůcka pro tvorbu prezentací závěrečné a diplomové práce
Nástroj pro prezentace
Internetové stránky a Internetový prohlížeč
HYPERTEXT PREPROCESSOR. JAZYK PHP. Jazyk PHP (Hypertext PreProcessor) je intepretovaný jazyk určený pro web. Je celkem jednoduchý, snadno přenositelný.
Software Dělení programů.
Systémový software Aplikační software
Nástroj pro prezentace
Ing. Bohuslava Vitekerová
Elektronické prezentace Jiří Fejfar Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí - na závěr (pokud je nutno.
KANCELÁŘSKÝ BALÍK. KANCELÁŘSKÝ BALÍK je program, s jehož pomocí lze vytvářet PREZENTACE.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
Microsoft Office PowerPoint
VY_32_INOVACE_4.3.IVT1.11/Oc Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jaroslav Ochodek CZ.1.07/1.5.00/ Tvorba webových.
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia Bohumil Bareš.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
 F5 – spustit prezentaci  Shift + F5 – spustit prezentaci od aktuálního snímku  Esc – ukončit prezentaci  Za běhu prezentace:  Ctrl + S – přehled.
ŠTĚPÁN LÍSKOVEC, 4.A Prezentace. Principy úspěšné prezentace Vhodný styl pro příslušnou prezentaci S posluchači je nutné aktivně komunikovat Přednášející.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 5.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Eviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Počítačová grafika a prezentace 1 Radek Pinc
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výměnný pobyt Proces přípravy Výpočetní technika.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Nástroj pro prezentace
Digitální učební materiál
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Elektronická prezentace Alžběta Srnová Brno Prezentace obsahuje Úvodní snímek Obsah - může být na druhém snímku Snímky Shrnutí– na závěr (pokud je nutno.
Zásady tvorby prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK235.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
1 Příprava předmětu Manažerská informatika pomocí programu Zoner Context pro distanční formu studia Ing. Markéta Kubálková katedra managementu Fakulta.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Excel Číslo DUM: III/2/VT/2/2/31 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS PowerPoint Číslo DUM: III/2/VT/2/2/32 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
VYTVÁŘENÍ e-LEARNINGOVÝCH MATERIÁLŮ Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
Implementace moderní "technické" počítačové grafiky do ŠVP s důrazem na tvorbu zpracovaných výstupů, zpracování návrhů dodatků do ŠVP v TV.
PowerPoint zásady tvorby prezentací Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
ČAS Mgr. Alena Ščuková Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Ščuková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Úvod do rozšiřujících aplikací k hardware RNDr. Jan Krejčí, Ph.D. Bc. Vojtěch Šindler.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Číslo a název klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM: VY_32_INOVACE_INF_612 Jméno autora: Mgr. Marie Kardová.
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom II.
Nástroj pro prezentace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inf Prezentace informací
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom II.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Excel
Co bychom měli také o internetu vědět
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/

Mediální výchova jako průřezové téma ŠVP Umět s médii pracovat Přiměřeně a vhodně je používat ve své pedagogické práci Podporovat využívání médií při samostudiu Vést žáky ke kritickému hodnocení obsahu mediálních sdělení

Co jsou multimédia a multimediální technika? „Multimediální technika zahrnuje všechny technické prostředky, které zprostředkovávají tok informací směrem k lidskému subjektu a/nebo s tímto lidským subjektem interagují a působí na něj.“ (Prof. Ing. Miloš Klíma, CSc)

Digitální fotografie – často používaný SW Adobe Photoshop Zoner Photo Studio Zoner Media Explorer GIMP IrfanView XnView

Doporučení pro úpravu fotografií Nikdy neupravujeme původní snímek, ale jeho kopii Původní snímky dobře zálohujeme Při přejmenování snímku nesmíme zapomenout na jeho příponu Zmenšení velikosti obrázku znamená snížení kvality obrázku

Vytváříme multimediální prezentaci - doporučení Snímek by měl obsahovat nejvýše 12 řádků textu Dáváme přednost bezpatkovému písmu Volíme tmavé pozadí a světlé písmo nebo naopak Pokud přidáváme videoklip, musíme si ověřit, že je na daném počítači nainstalován příslušný kodek (ovladač) pro přehrávání videa Obrázky komprimujeme pro promítání na obrazovku Dbáme na jednotný a jednoduchý vzhled prezentace

Náměty pro využití prezentací ve výuce Dvojice – žáci mohou spojovat (popř. zvýraznit stejnou barvou) dvojice dopisování údajů do „bublin“ Doplňovačky Číselná (časová) osa Rozfázované konstrukční úlohy Hádanky, křížovky Pamětní hry s časovanou prezentací

Začínáme pracovat s interaktivní tabulí. Interaktivní tabule je velká pracovní plocha, ke které je připojen počítač a datový projektor. Některé tabule můžeme použít jako běžné pro psaní fixem.

Využití interaktivní tabule Výukové programy, které má škola k dispozici. Využití interaktivních učebnic (i-učebnice®) Využití hotových předváděcích sešitů, které jsou k dispozici na internetu, např.: Vytváření vlastních předváděcích sešitů Webové stránky Kancelářský SW

Možnosti při reedukaci specifických poruch učení Barevně vyznačit známá slova v cizím jazyce Spojit slovo s obrázkem Napsat pod obrázek odpovídající slovo Obtáhnout slova prstem Hlásky barevně označit Z písmen (slabik) pokládat slovo Doplnit chybějící písmena ve slovech Oddělit od sebe barevně jednotlivá slova ve větě napsané bez mezer Osmisměrky, křížovky, dvojice slov

Co nabízí program eBeam Interaktiv Pozadí, které lze doplňovat, např. linkované stránky, notová osnova Mapy Rovinné útvary Tělesa Symboly pro vyjádření stavu počasí Množiny stejných prvků Názorné příklady k výuce zlomků Obrázky z anatomie člověka, biologie, geologie, astronomie, historie

Multimédia a právo Většina použitých materiálů je majetkem někoho jiného. Volně můžeme použít to, co není chráněno autorským zákonem, např.: denní zprávu, matematický vzorec, graf, úřední dílo, výtvory tradiční lidové kultury (není-li jméno autora známo), projev. Ostatní použité zdroje je třeba uvádět, a to i zdroje internetové či elektronické

Média a bezpečnost Součástí mediální výchovy musí být varování před rizikovým chováním – zveřejňování osobních údajů, komunikace s neznámými lidmi. Bezpečností dětí v internetovém prostředí se podrobně zabývá Národní centrum bezpečnějšího internetu,

Zdroje PETROVÁ, H.: Využití interaktivní tabule při reedukaci specifických poruch učení na základní škole, Brno: Masarykova universita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky, bakalářská práce, vedoucí práce Mgr. Dana Brožová, 2007 Multimédia [online]. Dostupné na [cit ]