Reakce P. major a P. caeruleus na Graphosoma lineatum Petr Veselý školitel: Silvie Barcalová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bažant obecný (Phasianus colchicus)
Advertisements

Fyzika Ekologie ©2008 (PowerPoint) Petra Křenová, Jirka Juřena a Lukáš Gottwald™
Geny a osobnost Dean Hamer/Peter Copeland
Kód VM: VY_52_INOVACE_3BUD68 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Marcela Budinská Datum: Únor.
Jak tvořit prezentace?. Při tvorbě prezentace dbáme na pár základních pravidel.
Sokol stěhovavý Marie Preslová.
Silvie Barcalová školitel: RNDr. Roman Fuchs
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:VY_32_INOVACE_D Ptaci.v.okoli.obce.
Magisterská práce Petr Veselý Školitel: Roman Fuchs
Lichokopytníci.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Ptáci v okolí školy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
školitel: RNDr. Roman Fuchs, Csc.
Reakce sýkory koňadry na vybrané druhy středoevropských hnědásků: Melitaea didyma, M. diamina, M. athalia, M. aurelia a Euphydryas aurinia (Nymphalidae)
Vnímání světla Vičánková Barbora 3IT.
Užovka obojková ZPRACOVALA: VERONIKA TRNKOVÁ.
Jak koňadra pozná ruměnici Petr Veselý Školitel: Roman Fuchs.
Přikrmování přezimujících ptáků
 sají rostlinné šťávy, některé sají tělesné tekutiny živočichů – bodavě savé úú  přední pár křídel je zčásti zpevněn – polokrovky  druhý pár je blanitý.
Význam barvy v reakci ptačího predátora na aposematickou kořist Alena Cibulková školitel: Petr Veselý.
Vliv vzoru na reakci ptačího predátora na nechráněnou aposematickou kořist Školitel: Mgr. Petr Veselý.
Rozpoznávání aposematické kořisti sýkorou koňadrou
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
Vliv vzoru na reakci ptačího predátora na chráněnou aposematickou kořist Dana Luhanová Školitel: Petr Veselý.
Jantarová stezka od Oborského dvora Studánka na Troubkách.
Prezentace.
Řád: Dravci znaky: predátoři – loví kořist udržují přírodní rovnováhu
Antipredační chování ťuhýka obecného (Lanius collurio) Anna Falkenauerová Školitel: RNDr. Roman Fuchs, CsC.
Měkkozobí Dominika Sattková.
Ptáci Aves.
Aneb Petr Veselý Roman Fuchs. Východiska řada pokusů srovnávající aposematickou a uměle „odaposematizovanou“ variantu nepoživatelné kořisti odstraněno.
Jan Vávra Působení auxinu u Oscillatoria sp. pozorované in situ.
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
Vnímáme barvy všichni stejně?
Ohrožené druhy živočichů II.
ŽIVOČICHOVÉ (P – S).
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Indikátory Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka Bártová.
Metodika prezentace předobhajoby a vlastní obhajoby diplomové práce
Ptáci v sadech a ovocných zahradách.
Druhy živých organizmů, jméno rodové a druhové
Poznávačka Verze 1 (lehčí). Vítáme Vás… … právě jste si stáhnul(a) lehčí verzi naší poznávačky. Čeká na Vás celkem 10 fotografií, u kterých musíte správně.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Živočichové kolem rybníku
Kudlanky (Mantodea).
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta HODNOTA A POSTOJ OŠETŘOVATELSTVÍ PRO VEŘEJNOST Prezentace diplomové práce: Vedoucí.
ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_17_Člověk a příroda Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie II. Alternativní zdroje 1/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
NÁZEV ROČÍKOVÉ PRÁCE vedoucí RP: jméno vedoucího RP
PTÁCI.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
Pozornost, soustředěnost, paměť
Co je MSO? proces vysokoteplotní likvidace organických odpadů
NÁZEV ROČÍKOVÉ PRÁCE vedoucí RP: jméno vedoucího RP
PTÁCI.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Jméno Příjmení, další jména Ústav konstruování
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Ptáci Poznávačka 7.ročník
Jak (ne)má vypadat prezentace
Autor: Mgr. Irena Pohořalá Název:VY_32_INOVACE_11_PTÁCI III.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Zima v přírodě Autor:
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Třída: Ptáci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
PTÁCI - PĚVCI.
Testování hypotéz - pojmy
Ptactvo našich krajů VNÍMÁNÍ, porovnávání, ZÁKLADNÍ MATEMATICKÉ POČTY,
Řád: Pěvci znaky: v krku – hlasové ústrojí→zpěv
Transkript prezentace:

Reakce P. major a P. caeruleus na Graphosoma lineatum Petr Veselý školitel: Silvie Barcalová

cíle aposematické nebo disruptivní zbarvení? zjistit reakci P. major a P. caeruleus na divokou a nahnědo nabarvenou Graphosoma lineatum zjistit reakci P.major na Graphosoma lineatum na různých pozadích (okolík, pruhy) porovnat reakci P.major a P.caeruleus na G.lineatus s jejich reakcí na P. apterus

Metodika v přírodě odchycení adultní ptáci standardní pokusy se střídavým nabízením červa a ploštice pozadí: bílé vs. barevné (P.major)

Výsledky pokusů NHANDFEEDKILL PMwild20611 brown okolík20822 pruhy20844 PCwild20100 brown20311

Parus major

Parus caeruleus

Statistika p (χ2 testy)HANDFEED PC wildPC brown0,29180,3112 PM wildPM brown0,05650,0375 PM wildPM okolík0,50730,5483 PM wildPM pruhy0,50730,1515

Graphosoma vs. Pyrrhocoris NHANDFEEDKILL PMGRAwild20611 brown PYRwild20101 brown PCGRAwild20100 brown20311 PYRwild20200 brown201201

Parus major

Parus caeruleus

Graphosoma vs. Pyrrhocoris p (χ2 testy) GRAPYRHANDFEED PM wild 0,03750,3112 PM brown 0,50730,7357 PC wild 0,54831 PC brown 0,00330,3112

závěr I modřinka reaguje na obě barevné formy Graphosomy stejně modřinka reaguje na divokou formu Graphosomy stejně jako na divokou formu P. apterus modřinka manipuluje s hnědou formou Graphosomy výrazně méně než s hnědou formou P. apterus modřinka odmítá Graphosomu z jiných důvodů než je výstražnost zbarvení

závěr II koňadra reaguje na zbarvení Graphosomy jako na výstražné koňadra manipuluje s divoce zbarvenou Graphosomou častěji než s P. apterus (?nemá s ní z přírody dostatečnou zkušenost?) koňadra považuje na hnědo natřenou Graphosomu za vhodnou kořist

závěr III Graphosoma je na bílém pozadí a pozadí s okolíkem koňadrou vnímána stejně Graphosoma na pruhovaném pozadí je žrána a zabíjena častěji (nicméně statisticky neprůkazně) než na bílém pozadí – výstražný efekt jejího zbarvení je oslaben