Určování zeměpisné polohy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

GLÓBUS COPAK NÁM ŘÍKÁ TENTO PŘEDMĚT, KDYŽ SE NA NĚJ PODÍVÁME?
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zeměpisné souřadnice Již kolem roku 150 před Kristem rozdělil řecký matematik Hipparchos celou Zemi 360ti polokružnicemi a 180ti kružnicemi. Vznikla tak.
Povrch Země je pokryt pomyslnou sítí čar poledníků a rovnoběžek
Zeměpisná síť a zeměpisné souřadnice II
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
AMERIKA POVRCH.
VY_32_INOVACE_4.1.GE3N.03/Dm Autor materiálu: Mgr. Jaromír Dümler Datum vytvoření: Listopad Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vyučovací předmět: Geografie.
POLEDNÍKY a ROVNOBĚŽKY
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
AMERIKA.
Poloha, členitost ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová
Glóbus a zeměpisná síť Název školy
Zeměpisná síť a zeměpisné souřadnice
Zeměpisné souřadnice Autorem všech uvedených součástí, není-li uvedeno jinak, je Pavel Žižka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Určování zeměpisné polohy
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
GLÓBUS A ZEMĚPISNÁ SÍŤ.
Zeměpisné souřadnice - test
Zeměpisná poloha 6. října 2005.
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
TICHÝ OCEÁN (PACIFIK).
Zeměpisná síť II. Jan Dušek.
Určování zeměpisných souřadnic
VY_32_INOVACE_01 Asie - úvod do Asie
Určování zeměpisné polohy
Ledovce Jan Dušek.
AMERIKA.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
MEZI KTERÝMI KONTINENTY SE NACHÁZÍ ATLANTSKÝ OCEÁN?
AMERIKA Povrch.
Orientace na Zemi – poledníky a rovnoběžky
Registrační číslo projektu
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Příjemce: ZŠ a MŠ České Velenice Třída Čsl. legií.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
2.Kolik % povrchu zabírá světový oceán
Zeměpisná poloha.
Poloha, rozloha, členitost
Autor: Mgr. Helena Nováková
Určování zeměpisné polohy – zeměpisná šířka VY_32_INOVACE_18 Sada 4
Autor: Mgr. Helena Nováková
VY_32_INOVACE 01 Úvod do Ameriky - poloha, rozloha, členitost
Pobřeží Afriky Obepluj Afriku prstem po mapě. Je to vůbec po moři možné? Bylo tomu tak vždy? Kterými oceány, moři, zálivy se plavíte? Vyplň slepou mapu.
Kartografie a topografie
GLÓBUS.
ORIENTACE NA ZEMI zeměpisné souřadnice
Afrika – poloha, rozloha
Pobřeží Afriky Obepluj Afriku prstem po mapě. Je to vůbec po moři možné? Bylo tomu tak vždy? Kterými oceány, moři, zálivy se plavíte? Vyplň slepou mapu.
Tvar a rozměry Země.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE 1 ROČNÍK: 6. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Poloha, členitost Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š04_s01_01.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ opakování učiva 6. ročníku Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
VY_32_INOVACE_07-41 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – poloha, rozloha,
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_2.PLANETA ZEMĚ Téma: Planeta Země Číslo projektu:
PLANETA ZEMĚ SVĚTOVÝ OCEÁN, KONTINENTY a OSTROVY.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_ZEMĚPIS
VY_32_INOVACE_Vac_II_01 Afrika –poloha, rozloha,členitost
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_11_IV_Z9_Severní_Amerika.
ASIE – poloha, členitost a povrch
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Světadíly
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Autor: Mgr. Helena Nováková
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Transkript prezentace:

Určování zeměpisné polohy Teoretická část: Černý bod představuje přibližné umístění města: PARAMARIBO a) b) s.š., z.d. s.š., v.d. j.š., z.d. j.š., v.d. Oranžový trojúhelník Představuje Jižní Ameriku c) PARAMARIBO severní šířka (s.š.) západní délka (z.d.)

2) Praktická část: pomocí čísel v rámu mapy urči zeměpisné souřadnice města PARAMARIBO PARAMARIBO: 7° s.š. (severní šířky) a 55° z.d. (západní délky) 55 ° z.d. 60 ° 50 ° 10 ° 7 ° s.š. 0 °

Náměty na procvičování Na kterých polokoulích leží (určuj šířku a délku): SEVERNÍ AMERIKA, JIŽNÍ AMERIKA, ASIE, EVROPA, AFRIKA, AUSTRÁLIE, GRÓNSKO, MADAGASKAR

2) Označ na mapě: 0˚ š. a 0˚ d. 90˚ s.š. a 0˚ d 40˚ s.š. a 20˚ z.d. 20˚ j.š. a 40˚ z.d. 50˚ s.š. a 20˚ v.d. 20˚ j.š. a 30˚ v.d.

3) Jsi dispečer lodních havárií. Právě došlo několik volání S. O. S 3) Jsi dispečer lodních havárií. Právě došlo několik volání S.O.S. a to z různých míst na Zemi. Do kterých moří či zálivů pošleš záchranné lodě: 20° s.š. a 60° v.d. 40° j.š. a 160° v.d. 60° s.š. a 0° d. 0° š. a 0° d. 60° s.š. a 80° z.d.

3) Řešení: Jsi dispečer lodních havárií. Právě došlo několik volání S 3) Řešení: Jsi dispečer lodních havárií. Právě došlo několik volání S.O.S. a to z různých míst na Zemi. Do kterých moří či zálivů pošleš záchranné lodě: 20° s.š. a 60° v.d. (Arabské moře) 40° j.š. a 160° v.d. (Tasmanovo moře) 60° s.š. a 0° d. (Severní nebo Norské moře) 0° š. a 0° d. (Guinejský záliv) 60° s.š. a 80° z.d. (Hudsonův záliv)

4) Vyluštíš tajenku 40° s.š. a 80° z.d. (10/5) - ? pohoří 80° s.š. a 40° z.d. (7/7) – ostrov 80° s.š. a 100° v.d. (7/6) - ? Země – ostrovy 20° s.š. a 40° v.d. (4/3) - ? moře 0° š. a 60° z.d. (9/5) - ? nížina 20° s.š. a 80° v.d. (5/2) – poloostrov Přední ? Tajenka: Ve kterém městě se nachází observatoř Greenwich, podle nichž byl nazván nultý poledník?

4) Vyluštíš tajenku - řešení 40° s.š. a 80° z.d. (10/5) – Appalačské pohoří 80° s.š. a 40° z.d. (7/7) – ostrov Grónsko 80° s.š. a 100° v.d. (7/6) - Severní Země – ostrovy 20° s.š. a 40° v.d. (4/3) - Rudé moře 0° š. a 60° z.d. (9/5) - Amazonská nížina 20° s.š. a 80° v.d. (5/2) – poloostrov Přední Indie Tajenka: Ve kterém městě se nachází observatoř Greenwich, podle nichž byl nazván nultý poledník? - LONDON

Greenwich

5) Kliknutím na obrázek spustíš interaktivní hru zeměpisné souřadnice (pozn. Latitude – šířka, Longitude – délka)