Průvodní list Jméno autora: Ing. Miroslava Jeřichová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
Tato prezentace byla vytvořena
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_398_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Tato prezentace byla vytvořena
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_412_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
STROJÍRENSKÁ TECHNOLOGIE strojní obrábění 1 – frézování
FRÉZOVÁNÍ DĚLÍCÍM ZPŮSOBEM
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Tato prezentace byla vytvořena
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
STROJÍRENSKÁ TECHNOLOGIE strojní obrábění 1 – frézování
UPÍNÁNÍ NÁSTROJŮ, ÚDRŽBA A SKLADOVÁNÍ NÁSTROJŮ .
Technické kreslení.
Frézování pomoci dělícího přístroje
Mgr. et Mgr. Pavel Římovský, Bc. Jaroslav Mudrák
STROJNÍ OBRÁBĚNÍ FRÉZOVÁNÍ IV. Ing. Iveta Mičíková
Přednost početních operací
opakování malé násobilky
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Predikce chemických posunů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 1. ročník oboru strojírenství.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2.ročník oboru Strojírenství.
Průvodní list Jméno autora: Ing. Miroslava Jeřichová
Frézování pomoci dělícího přístroje
Průvodní list Jméno autora: Ing. Miroslava Jeřichová
Mgr. et Mgr. Pavel Římovský, Bc. Jaroslav Mudrák
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oboru strojírenství.
Transkript prezentace:

Průvodní list Jméno autora: Ing. Miroslava Jeřichová Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3. ročník oboru Strojírenství a 3. ročník oboru Ekonomika a podnikání Vzdělávací oblast: Strojírenská technologie – Strojní obrábění Název učebního materiálu: Frézování dělícím způsobem Jméno autora: Ing. Miroslava Jeřichová Datum vytvoření: 12. 5. 2013 Reg.č. projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0627

Klíčová slova: Přímé, nepřímé, diferenciální dělení, dělící kotouč, dělící klika, převodový poměr. Anotace: Prezentace je určena žákům 3. ročníku oboru Strojírenství pro výuku v předmětu Strojírenská technologie a Technologická cvičení, také žákům 3. ročníku oboru Ekonomika a podnikání v předmětu Strojírenská výroba. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace. Metodické pokyny: Tento materiál uplatní učitel při výkladu dané látky, použité obrázky zvýší názornost výkladu. Prezentaci mohou žáci použít i v rámci samostatné domácí přípravy na výuku a žáci 4. ročníku k přípravě na maturitní zkoušku.

Frézování dělícím způsobem Použití: Obrobky, které mají mít na čele nebo obvodě rovnoměrně rozložené drážky, zuby… nutno rozdělit danou plochu na určitý počet stejných dílů pomocí dělícího přístroje Výroba ozubených kol, řezných nástrojů: frézy, vrtáky, výhrubníky, výstružníky, závitníky

Frézování dělícím způsobem Přímé dělení Nepřímé dělení Diferenciální dělení

Přímé dělení Použití: Malý počet roztečí (drážkovaný hřídel) jednoduchý dělící přístroj Obrobek se upne mezi hroty dělící hlavy a koníka Při každém pootočení dělícího kotouče se pootočí i obrobek, kotouč se zajistí západkou, obvykle mívá 24 děr dělení na 24, 12, 8, 6, 4, 3, 2 dílky

Nepřímé dělení Použití: Velký počet roztečí např. výroba ozubených kol Obrobek se upne do sklíčidla, na jehož hřídeli je nasazené šnekové kolo, takže obrobek se otáčí nepřímo šnekovým převodem s poměrem 1:40 Pootočení šneku se provede pomocí dělící kliky, která je osově posuvná a na ní je kolík, který se zasune do patřičného otvoru na roztečné kružnici dělícího kotouče Univerzální dělící přístroj má většinou 3 dělící kotouče s různým počtem děr na roztečné kružnici a pro snadné odečtení děr mají kotouče ramena Nejčastější počet děr na kotouči: 15,16,17,18,19,21,23,25,27, 29,31,33,37,39,41,43,47,49.

Nepřímé dělení

Nepřímé dělení  

Diferenciální dělení Použití: Velká prvočísla, tam, kde nestačí nepřímé dělení Univerzální dělící přístroj Obrobek se upne do sklíčidla, otáčí se nepřímo šnekovým převodem s poměrem 1:40 pomocí dělící kliky, která ale dělí na větší nebo menší počet dílů a tento rozdíl (diference) se vyrovná otáčením dělícího kotouče Pootočení dělícího kotouče je umožněno vloženými výměnnými koly Sada kol s počtem zubů: 20,25,30,35,40,45,50,55,60, 65,70,75,80,85,90,95,100,105,110,115,120,125,127.

Diferenciální dělení Univerzální dělící přístroj

Diferenciální dělení Univerzální dělící přístroj

Diferenciální dělení  

Diferenciální dělení  

Diferenciální dělení  

Úlohy k procvičení U daných úloh stanovte způsob dělení a nastavení dělícího přístroje, je-li z = 36 z = 91 z = 115 z = 6 z = 22 z = 49

Úlohy k procvičení  

Úlohy k procvičení  

Úlohy k procvičení  

Použité zdroje: Zdroje obrázků: Hluchý M. a kolektiv: Strojírenská technologie 3 – Strojní obrábění Praha 1977 čj.28 750 77 SNTL, Nakladatelství technické literatury AUTOR NEUVEDEN. seznam.cz [online]. [cit. 16.9.2013]. Dostupný na WWW: http://shop.boukal.cz/obrazky/20589/delici-hlava-bernardo-dhv-150-default.jpg AUTOR NEUVEDEN. seznam.cz [online]. [cit. 16.9.2013]. Dostupný na WWW: http://www.kovoobrabeci- nastroje.cz/tmp/detail/4388_1_Delici_pristroj_jednoduchy_DJ_244181_DJ_200_A.jpg AUTOR NEUVEDEN. seznam.cz [online]. [cit. 16.9.2013]. Dostupný na WWW: http://www.kovoobrabeci-nastroje.cz/tmp/kategorie- bannery_big/7922_delici_pristroj_universalni.jpg