DOPROVÁZENÁ kombinovaná doprava

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Doprava Ivan Gros
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Vyhlášení výsledků soutěže VOLNÁ CESTA září 2012 od 13 hodin Velké kolegium Ministerstva dopravy ČR Mediální partneři :
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy O pohybu 2.
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel
Ing. Vladimír Fišer, Bohemiakombi Převod zboží ze silniční přepravy na železnici Květen 2008.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Návrh parametrů kontejnerového překladiště
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Kontejnerové překladiště MĚLNÍK - odborná exkurze
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Rozdělení motorových vozidel
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Silniční daň Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
Kombinovaná přeprava - charakteristika a rozdělení
Vsetín – město bez bariér
Dopravní charakteristiky
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Mezinárodní autopůjčovna - auta na elektřinu nebo CNG -
„BOHEMIA EXPRESS“ Speciální servis určený pro silniční dopravce a spedice součástí evropské sítě linek kombinované dopravy spojení Lovosic s 35 nejvýznamnějšími.
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
SOUČASNÉ OBJEMY KOMBINOVANÉ PŘEPRAVY V ČR
Společenské a hospodářské prostředí
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
GEOGRAFIE DOPRAVY II. Martin VRZALA.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Výkony silniční hromadné osobní dopravy
Silniční doprava.
BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Základní výpočty v silniční nákladní dopravě - 1 Předmět: Technologie silniční nákladní.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Název: Dopravní prostředky-specifikace kamionů Autor: Ing. Jaroslav Vrchota Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast: Logistika - Dopravní.
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně: Silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Vypracoval: Bc. Jakub Nohava Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní výpočty v silniční nákladní dopravě II Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Autor diplomové práce: Bc. Eva Slabší
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Inovace bakalářského studijního oboru Aplikovaná chemie
Systém vodních staveb v Evropě
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

DOPROVÁZENÁ kombinovaná doprava Ing. Radmila Smětáková, 2012 TATO PREZENTACE JE SPOLUFINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY

Doprovázené KP Ro-la, Modalohr Řidiči i s vozidly doprovázejí náklad při přepravách na dalších druzích dopravy, dál pokračují po vlastní ose až k zákazníkovi Výhody: Příprava není investičně náročná - menší úprava terminálů Vhodná pro překonání středních a kratších vzdáleností 200- 400km čas strávený řidičem ve vlaku se započítává do doby odpočinku Odjezd a příjezd do vzdálenosti 150 km od terminálu je umožněni v době víkendových zákazů jízd Slevy na silniční dani Nevýhody: Liniový charakter dopravy ( mezi terminály) Limitované rozměry silničních vozidel Přeprava velkého podílu „mrtvé váhy“ Pevné termíny odjezdů vlaků

Silniční přepravní jednotky Železniční vozy Nakládka a vykládka

MODALOHR Liniové přepravy – budují se v blízkosti dálniční infrastruktury (Francie) Systém nízkopodlažních ŽV, určených pro přepravu silničních návěsových souprav Nevyžaduje žádné speciální vybavení pro překládku

Modalohr umožňuje přepravu: Silničních souprav (tahač a návěs) Na tříčlánkovém ŽV Samostatných návěsů (nedoprovázená přeprava) Na dvou nebo tříčlánkovém ŽV

Železniční vůz Tří-článkový ŽV na 4 podvozcích se střední otočnou plošinou Max. rychlost 120 km/h Max.délka návěsu 13,7m, max. délka tahače 6,2m

Terminál Železniční kolej, v jejím okolí zpevněný prostor pro nájezd a odstavení silničních vozidel Nájezdové můstky v přesných rozestupech

Překládka: Vozy jsou v terminálu nastaveny přesně k najížděcím můstkům. Návěsové soupravy najíždí přes můstky na otočnou plochu ŽV, odvěsí návěs, plocha se otočí a zapevní. Tahač najíždí na sousední vůz. Nakládka celého vlaku (30-ti silničních souprav trvá cca 30min).

RO-LA Rollende Landstrase

Historie Po roce 1989 se rozvinuly obchody mezi Českou republikou a západem (zejména s Německem). Vznikl tak problém s přepravou produktů a surovin. Většina firem preferovala kamionovou přepravu před železniční a došlo tak k přetížení hraničních přechodů (Cínovec, ležící v Krušných horách). Koncentraci dopravy nezvládala ani mezinárodní silnice E55. Vznikl kompromis: "kamiony na železnici" - takzvaná RoLa (Rollende Landstrasse) Lovosice- Drážďany. Provoz RoLa byl zahájen 25.9.1994. Cestovní doba, aby vlak překonal 118 km dlouhou vzdálenost , byla 2 hod 19 min. Celní stanoviště byla zřízena přímo ve stanicích RoLa (v Lovosicích a Drážďanech). Vlastníkem RoLa Lovosice byla společnost BOHEMIAKOMBI, podílnictví pěti partnerů: Kombiverkehr Frankfurt/ Main, České dráhy, s.r.o., ČESMAD Bohemia, Sdružení mezinár. automobil. dopravců Svaz spedice a skladování České republiky – Živnost. Spol., ÖKOMBI - rakouská společnost pro kombinovanou dopravu).

Charakter přepravy Doprovázená kombinovaná doprava = řidič najede se svým vozidlem na speciální železniční vagón, tam jej zajití proti nežádoucímu pohybu (zakládací klíny jsou součástí výbavy železničního vagónu) a cestu absolvuje v lehátkovém voze, který je součástí vlaku. Po příjezdu do cílové stanice může řidič ihned po sjetí z vagónu bez jakýchkoliv formalit pokračovat v cestě.

Výhody Nevýhody ekologické vůči přírodě vyjmutí ze zákazu jízd (při dojezdu a odjezdu z překladiště) o sobotách, nedělích a svátcích při použití některých linek Ro-La nebylo potřeba vstupní povolení na území státu, kde se terminál Ro-La nachází doba strávená jízdou ve vlaku se započítává jako povinný odpočinek ve smyslu dohody AETR dopravce využívající Ro-Lu je odměňován i dalšími způsoby, například slevou na silniční dani… použití speciálních vagónů s výškou podlahy nad temenem kolejnice 410 mm musí být opatřeny koly o malém průměru, které jsou ovšem vzhledem k vysoké obvodové rychlosti náchylné k poruchám a vyžadují častou kontrolu Starší typy umožňují přepravu vozidel o minimální světlé výšce 17 cm, což neumožňuje přepravu tzv. Low-decků, tedy kamiónů s nižší světlou výškou Drahá pořizovací cena (v roce 1999 stál 6.000.000 Kč) Dotovaná státem (dráha Lovosicemi a Drážďany o délce cca 110 km byla ročně dotována přibližně 250 milióny korun)

Železniční vůz

Technická data nízkopodlažního vozu řady Saadkkms(s) Hmotnost 21 000 kg Maximální nosnost 54 000 kg Maximální celková hmotnost 75 000 kg Rozvor 12 730 mm Délka přes nárazníky 20 200 mm Šířka 3 000 mm Výška nad TK, prázdný vůz 480 mm Výška nad TK s prázdným kamionem (13 t) 465 mm Maximální délka přepravovaného vozidla 18 800 mm Průměr kol 380/335 mm Maximální hmotnost na nápravu 7,5 t Minimální poloměr oblouku 150 mm Maximální rychlost 100/120 k m/h Výrobce Greenbrier Europe

Maximální rozměry přepravovaných vozidel: Max. délka: 18,75 m Max. šířka: 2,50 m (za určitých okolností 2,60 m) Max. hmotnost 38 t (případně 40 t) Max. výška 4,00 m Max. světlá výška: 14 cm nebo 17 cm.

Překladiště

Nájezdové můstky

Nájezd vozidel na ŽV

ŽV s otočným čelníkem

Průjezd vozidel po ŽV

Omezené parametry

Fixace kol silničního DP

Naložená souprava na ŽV

Vykládka

počet párů vlaků (v prac. dny) linka doba trvání [hod] počet párů vlaků (v prac. dny) Salzburg - Ljubjana 10 - 12 3 Villach - Wels 7 - 9 6 Brenner - Manching 7 - 8 15 Budapest - Wels 11 - 12 1 Szeged - Wels 13 - 16 4 Worgl - Trento 4 - 5 Worgl - Verona 6 - 8 Wels - Maribor 8 - 11 2 Sopron - Wels 8 - 9 5 Singen - Milano 9 - 11 Basel - Lugano Friburg - Lugano Frieburg - Novarra *) 7 *) Na této nově zprovozněné lince je možné přepravovat vozidla o výšce až 4,00 m Další provozované linky RO-LA (Rakousko, Itálie, Švýcarsko..)

FlexiWaggon železniční vůz, který je schopný pomocí integrovaných ramp přímo naložit a vyložit celé nákladní silniční soupravy, kontejnery, případně i autobusy či osobní automobily. Umožňuje individuální nakládku a vykládku jednotlivých vozů kdekoli, kde je dostatečně pevný podklad pro udržení váhy přepravovaného vozidla.

Ložná plocha se otevírá vpředu i vzadu, doleva i doprava, což umožňuje přímý nájezd nebo sjezd vozidla bez nutnosti couvání. Pohyb rampy je plně automatický a spouští se tlačítkem. Obsluhu může provádět řidič zcela samostatně. Celý vlak je pak možné naložit či složit do 10-15 minut. Flexiwaggon může cestovat rychlostí až 120 km/h Užitečné zatížení ŽV dosahuje 50 tun oproti 44 tunám u ŽV obdobné konstrukce.  Tato technika kombinuje výhody systému „RoLa“ s individuální nakládkou a vykládkou (Rusko, Austrálie, Čína, USA, Švédsko )

Nakládka Vykládka

Podobný systém s vysunutím rampy do boku rovnoběžně s ŽV.

Zdroje: NOVÁK, Jaroslav. Kombinovaná přeprava. 1. vyd. Pardubice: Institut Jana Pernera, o.p.s. 2006. ISBN 80-86530-32-9. PERNICA, Petr. Logistický management. 1. vyd. Praha: RADIX s.r.o., 1998. ISBN 80-86031-13-6. www.lorry-rail.com http://spz.logout.cz/provoz/rola2003.html http://j.rejha.sweb.cz/statistiky.html http://cs.wikipedia.org/wiki/RoLa www.hungarokombi.hu/ TATO PREZENTACE JE SPOLUFINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY